بهترین برندهای تجهیزات اعلام حریق

بهترین برندهای تجهیزات اعلام حریق

هدف از طراحی و تولید یک سیستم اعلام حریق، هشدار دادن به ما در شرایط اضطراری است. بدین ترتیب، برای محافظت از جان و مال خود و سایر افراد، باید به معرفی بهترین برندهای سیستم اعلام حریق بپردازیم. در زمان تشخیص آتش از هر نوع که باشد، هنگامی‌که سیگنال هشدار ارسال شود، آژیر خطر فعال خواهد شد. این هشدار به افراد حاضر در محل اطلاع می‌دهد که باید آن مکان را تخلیه را کنند.

برندهای سیستم اعلام حریق ایرانی تولیدات دارای ایمنی و استاندارد هستند. تمامی تولیدات داخلی، برندهای اعلام حریق مورد تایید آتش‌نشانی هستند. این مورد به این دلیل اتفاق می‌افتد که با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت، همه مردم خواهان استفاده از آن برای حفظ جان و مال خود هستند.

 

انواع سیستم‌های اعلام حریق

به شکل کلی، سیستم‌های اعلام حریق در دو نوع خودکار و دستی طراحی و تولید می‌شوند. در نوع خودکار، این سیستم‌ با استفاده از سنسورهای خود، دود، آتش و حرارت را تشخیص داده و هشدار ارسال می‌کند. این کار از طریق پخش صدا یا آژیر انجام می‌شود.

سیستم‌های اعلام حریق خودکار، به دو دسته آدرس‌پذیر و بدون آدرس تقسیم‌بندی می‌شوند. در نوع آدرس‌پذیر، بعد از تشخیص آتش، هشدار به سرعت به مراکز کنترل حریق و نشانی نصب شده در سیستم ارسال می‌شود.

سیستم‌های اعلام حریق دستی، همان اهرم‌های قرمز رنگ هستند که در راهروها مشاهده می‌شوند. این نوع سیستم‌ها برای فعال شدن و اطفا با کپسول آتش نشانی، نیاز به حضور انسان دارند. در زمان و محل آتش‌سوزی اگر انسان حضور نداشته باشد، این سیستم عملا بلا استفاده خواهد بود.

انواع سیستم‌های اعلام حریق

بهترین برندهای تجهیزات اعلام حریق خارجی

 

ریق خارجی تولید کننده تجهیزاتی هستند که می‌توانند آتش را شناسایی کرده و به افراد حاضر در محل حادثه اطلاع‌رسانی کنند. با نصب چنین سیستمی در هر محل، همه افراد می‌توانند در لحظات اولیه از حادثه با خبر شده و اقدام به اطفاء آن کنند. این سیستم از قطعات مختلفی و متعددی تشکیل شده است.

در موارد زیر به معرفی بهترین برندهای سیستم اعلام حریق پرداخته شده است:

  • شرکت بوش

این نام در صنعت برق و الکترونیک، شهرت بسیار زیادی دارد. این شرکت بیش از هشتاد سال است که در زمینه تجهیزات ایمنی خصوصا اعلام و اطفاء حریق فعالیت می‌کند. این برند از نیروهای فنی مجرب و تجهیزات به‌روز بهره می‌برد. همچنین، تجهیزات اعلام حریق این شرکت قابلیت تنظیم و کنترل از راه دور را نیز دارند.

  • شرکت ایتون

شرکت ایتون کالاهای مختلفی را در حوزه برق تولید و عرضه می‌کند. نمونه‌های پرطرفدارترین این شرکت کنترل پنل آدرس‌پذیر و دتکتور است. این شرکت جزء بهترین برندهای اعلام حریق خارجی است و برای تولید این نوع محصولات از آخرین تکنولوژی استفاده می‌کند.

  • شرکت هانیول

این شرکت بیش از ۱۲۵ سال است که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات ایمنی فعالیت دارد. دتکتورهای سنجش میزان اکسیژن، سنجش گازهای سمی و سنجش گازهای قابل اشتعال، از جمله تولیدات ایمنی این شرکت هستند.

  • شرکت زیمنس

در معرفی بهترین برندهای سیستم اعلام حریق به برند زیمنس که یک تولید کننده بزرگ و قدیمی است می‌رسیم. این شرکت جزء بهترین برندهای خارجی تجهیزات اعلام حریق قرار داد. این شرکت فعالیت خود را از حدود 160 سال پیش آغاز نموده است. شرکت زیمنس علاوه ‌بر تولید تجهیزات اعلام حریق، تجهیزات اطفاء حریق نیز عرضه می‌کند‌.

  • شرکت نوتیفایر

این برند فعال در زمینه تولید تجهیزات ایمنی سابقه‌ای بیش از صد سال دارد. محصولات این شرکت، شامل انواع تجهیزات آتش‌نشانی و سیستم‌های اطفاء و اعلام حریق هستند. این شرکت سازنده، توانسته است استاندارد بسیاری از کشور را دریافت کند.

بهترین برندهای اعلام حریق ایرانی

کشور ایران همواره یکی از تولیدکنندگان برجسته در زمینه تجهیزات ایمنی و ساخت انواع سیستم‌های اعلام حریق است. این برندهای اعلام حریق مورد تایید آتش‌نشانی می‌توانند با تولیدات سایر کشورها رقابت کنند. این مورد به این دلیل انجام شده که با رشد فناوری و بالا رفتن جمعیت، اغلب خواهان حفظ جان و مال خود هستند.

به همین دلیل، شرکت‌های متعددی در حال تولید و رقابت با یکدیگر هستند تا بهترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات اعلام حریق را عرضه نمایند. بهترین برندهای اعلام حریق ایرانی در بازار عبارتند از:

  • شرکت زیتکس

یکی از فعال‌ترین و بهترین برند ایرانی در حوزه ساخت سیستم‌های اعلام حریق، شرکت زیتکس است. این برند معروف، نخستین برند ایرانی است که سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آن را تایید کرده است. البته، این شرکت علاوه‌بر تائیدیه‌های داخلی، مجوزهای ایمنی سازمان‌های بین المللی را نیز دریافت کرده است.

  • شرکت سایان

شرکت سایان، یکی از قدیمی‌ترین و قوی‌ترین تولیدکنندگان انواع سیستم‌های اعلام حریق داخلی است. این برند با تجربه و برخورداری از بهترین تجهیزات، توانسته است سهم زیادی از بازار تکنولوژی این حوزه را در اختیار بگیرد. این شرکت تجهیزاتی مانند پنل مرکزی، دتکتورها، شستی و این‌گونه تجهیزات را تولید کرده که جزو برندهای اعلام حریق مورد تایید آتش‌نشانی است.

  • شرکت سنس

شرکت سانا پژوهش گستر یکی از معتبرترین و فناورترین شرکت‌ها در حوزه ساخت سیستم‌های اعلام حریق است. تولیدات این شرکت با نام تجاری سنس در بازار وجود دارد. به دلیل برخورداری از بهترین برندها و فناوری‌های روز دنیا در محصولات این شرکت، محبوبیت این برند در ایران و کشورهای همسایه بالا رفته است.

  • شرکت دزلی

محصولات تولیدی شرکت دزلی دارای ضمانت تعویض و خدمات پس از فروش است. همین موارد عنوان شده، سبب رضایت بالای مصرف‌کنندگان شده است. این شرکت در گروه برندهای سیستم اعلام حریق ایرانی بوده و تمامی محصولات خود را با کیفیت بالا به همراه استاندارد جهانی عرضه می‌کند.

 

نکات مهم هنگام انتخاب تجهیزات اعلام حریق

شما برای داشتن بهترین انتخاب و تهیه یک سیستم اعلام حریق باید نکات متعددی را در نظر بگیرید. در زیر به بعضی از مهمترین آنها می پردازیم:

  • انتخاب یک برند استاندارد

انتخاب یک برند از شرکت معتبر و باسابقه در حوزه سیستم‌های اعلام حریق اهمیت زیای دارد. در ابتدا شما باید اطمینان حاصل نمایید که شرکتی که انتخاب کرده‌اید دارای گواهینامه و استانداردهای لازم برای تولید و راه‌اندازی این‌گونه سیستم‌ها است.

  • نوع سیستم اعلام حریق

یک سیستم اعلام حریق ساده به همراه آژیر یا به شکل پیشرفته با آژیر، دوربین مداربسته، سنسور دود و آبپاش ارائه می‌شود. باتوجه به نوع محل استفاده و نوع خطر، باید بهترین گزینه را انتخاب نماید.

  • امکان خودکار شدن

قابلیت خودکار شدن یک سیستم اعلام حریق بسیار مهم و موثر است. بعضی از این سیستم‌ها امکان خودکارسازی را دارند که در صورت تشخیص حرارت یا دود، به شکل خودکار حریق را اعلام می‌کنند. این قابلیت می‌تواند سرعت انجام واکنش را افزایش دهد تا خسارات احتمالی را تا حد زیادی کاهش دهد.

  • بررسی محل نصب

محل نصب یک سیستم اعلام حریق یکی از موارد بسیار مهم در این حوزه است. برای مناسب‌ترین عملکرد این سیستم، نصب آژیرها و سنسورها در نواحی مناسب و استراتژیک در ساختمان ضروری است. برای مثال، آژیرها باید در محل‌های قابل مشاهده و شنود، نصب شوند. بدین ترتیب در صورت وقوع حادثه، همه افراد صدای آژیر را تشخیص داده و محل را تخلیه خواهند کرد.

نکات مهم هنگام انتخاب تجهیزات اعلام حریق

ماهان گستر همگام

مجموعه تخصصی ماهان گستر همگام، در زمینه عرضه کپسول‌های آتش نشانی و با هدف عرضه تجهیزات ایمنی مانند سیستم‌های اعلام حریق و اطفاء حریق فعالیت می‌کند. همچنین این شرکت جزء برندهای اعلام حریق مورد تایید آتش‌نشانی در حوزه سرویس و کنترل شارژ کپسول آتش نشانی است. همچنین میتوانید شارژ کپسول آتش نشانی را با امتیاز دریافت فاکتور رسمی از این شرکت انجام دهید.

شرکت فروش تجهیزات آتش نشانی ماهان گستر همگام، به منظور توسعه فعالیت‌ها در زمینه خدمات بهداشتی، ایمنی و محیط زیست، انواع خدمات را عرضه می‌دهد. همچنین این شرکت این تجهیزات را با مناسب‌ترین قیمت ها ارائه می‌کند. این محصولات شامل موارد زیر هستند:

  • کپسول آتش نشانی co2
  • کپسول آتش نشانی آب و گاز
  • کپسول آتش نشانی بیوورسال
  • کپسول آتش نشانی پودر و گاز
  • کپسول آتش نشانی 6ABC
  • کپسول fm200

البته این کپسول‌های آتش نشانی با برندهای سپهر، هونامیک، سعدی، روناک، توچال، پیشرو، آذر سیلندر، دژ، آرمان، پیشگامان، کارا، پیشرام، تدبیر و سام ارائه می‌شوند.

هم‌اکنون این شرکت با دریافت تمامی مجوزهای رسمی از مراجع کشور، به ‌عنوان شرکتی پیشرو در ارائه خدمات انواع کپسول آتش نشانی فوم معرفی شده است. شرکت ماهان گستر همگام با استفاده از دانش فنی روز دنیا و افراد متخصص خود، به عنوان یک شرکت ممتاز در حال فعالیت است.

 

نتیجه‌گیری

صنعت سیستم‌های اعلام حریق، همواره با پیشرفت تکنولوژی و افزایش آگاهی در مورد ایمنی و مقررات همراه بوده است. امروزه نصب تجهیزات ایمنی خصوصا سیستم‌های اعلام حریق در همه ساختمان‌ها، به یک ضرورت تبدیل شده‌ و رشد سریعی را تجربه کرده است.

تولیدکنندگان این نوع تجهیزات، طیف وسیعی از محصولات قابل اطمینان و با کیفیت آتش نشانی را به بازارهای جهانی عرضه کرده‌اند. برندهای تجهیزات اعلام حریق ایرانی همواره در تلاش هستند که با استفاده از فناوری، کارایی و اثربخشی این سیستم‌ها را ارتقا دهند.

 

سوالات متداول

در زمان انتخاب یک برند سیستم اعلام حریق، باید به چه مواردی توجه نمود؟

شما در هنگام انتخاب برند تولید کننده این نوع سیستم‌ها باید فاکتورهای زیر را درنظر بگیرید:

  • نوع محصول
  • سطح کیفی و قابلیت اطمینان
  • ارائه خدمات پس از فروش
  • امکان پشتیبانی فنی
  • مطالعه نظرات مشتریان
  • قیمت محصول
  • سابقه و اعتبار تولیدکننده

بعد از وقوع حادثه آتش‌سوزی، یک سیستم اعلام حریق چگونه فعال می‌شود؟

پس از ایجاد یک حادثه آتش‌سوزی، سیستم اعلام حریق دستی توسط افراد فعال می‌شود. ولی در یک سیستم خودکار، خود این سیستم بدون دخالت انسان و از طریق سنسورهای خود فعال خواهد شد.

برای انتخاب یک برند سیستم اعلام حریق، سیستم ایرانی بهتر است یا نوع خارجی آن؟

برندهای سیستم اعلام حریق ایرانی توان و استانداردی در حد بهترین برندهای اعلام حریق خارجی دارند. شما باید توجه نمایید که برندهای ایرانی امکان ارائه خدمات پس از فروش و عرضه قطعات یدکی بهتری دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *