شارژ کپسول آتش‌نشانی در کرج البرز

یکی از تجهیزات اطفا حریق کپسول آتش نشانی است. کپسول‌ آتش‌نشانی برای داشتن ایمنی کامل در هنگام بروز حریق به تنهایی کافی نیست و برای این که عملکرد مناسبی داشته باشد و کارایی خود را از دست ندهد باید در زمان مناسبی بعد از استفاده بسته به نوع آن‌ شارژ شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

اکثر کپسول‌های اطفا حریق سالی یک بار باید شارژ شوند؛ ولی شارژ کپسول‌های آتش نشانی co2 را هر دو سال یک بار باید انجام داد و اگر از کپسول استفاده شود در قبل از موعد یک سال باید شارژ آن‌ها انجام گردد‌. تمام کپسول‌های اطفا حریق باید ماهانه بازرسی شوند تا مشکلی نداشته باشند. در این مقاله از مجموعه ماهان گستر همگام به بررسی شارژ کپسول آتش‌ نشانی در کرج البرز پرداخته‌ایم.

 

چگونه متوجه شویم که کپسول آتش نشانی به شارژ شدن نیاز دارد

همان طور که در قسمت قبل اشاره کرده‌ایم کپسول‌های آتش‌‌نشانی باید به صورت ماهانه بازرسی شوند و بعد از استفاده هر ساله شارژ آن‌ها انجام گردد. کپسول‌های آتش‌نشانیای که مجهر به مانومتر هستند، عقربه‌ آن‌ها باید در محدوده تعیین شده قرار داشته باشد و ایرادی در اجزاء کپسول مانند پلمپ، اهرم، شیلنگ و بدنه وجود نداشته باشد.

در غیر این صورت باید توسط شرکت‌های معتبری همچون شرکت ماهان گستر همگام بازرسی و شارژ کپسول انجام شود. شرکت ماهان گستر همگام فقط فروشنده تجهیزات آتش‌نشانی مانند تجهیزات اطفا حریق، تجهیزات اعلام حریق است و از خدمات آن می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • شارژ انواع کپسول آتش‌نشانی
  • تعویض کامل پودر کپسول
  • تست هیدرواستاتیک بدنه کپسول‌های آتش‌نشانی است.

شارژ کپسول آتش‌نشانی در البرز توسط مجموعه ما (ماهان گستر همگام) با بهترین قیمت و کیفیت انجام می‌شود. از انواع کپسول آتش‌ نشانی که توسط شرکت ماهان گستر همگام عرضه می‌شود، شامل کپسول آتش نشانی 6ABC، کپسول آتش نشانی پودر و گاز، کپسول آتش‌نشانی بیوورسال، کپسول fm200، کپسول آتش نشانی آب و گاز و کپسول آتش نشانی co2 هستند. از برندهای کپسول اطفا حریق که توسط شرکت ما (ماهان گستر همگام) عرضه می‌شود، می‌توان به برند سپهر، روناک و توچال اشاره کرد.

اگر از کپسول آتش نشانی یک بار استفاده شده باشد باید شارژ شود. اگر به مدت طولانی کپسول آتش‌نشانی را در اختیار دارید و از مدتی که روی کپسول تعیین شده است، گذشته باشد و از آن استفاده نکرده باشید باید آن را شارژ کنید.

اگر کپسول در مکانی که رطوبت وجود دارد یا بسیار سرد یا گرم است در فواصل زمانی کوتاه‌تری باید شارژ شدن کپسول انجام شود. شارژ کپسول آتش‌ نشانی گلشهر کرج با بهترین کیفیت و قیمت توسط مجموعه ما (ماهان گستر همگام) انجام می‌شود. در این جا لازم است به این نکته اشاره کنیم که ارائه فاکتور رسمی جزو خدمات شرکت ما محسوب می‌شود.

 

در زمان شارژ کپسول آتش‌نشانی به چه نکاتی باید توجه کرد

برای این که مشکلات ایمنی در زمان شارژ شدن کپسول آتش‌نشانی ایجاد نشود باید به نکات زیر توجه کنید:

  • سیم پلمپ باید به صورتی باشد که قطع شدن آن به راحتی انجام شود.
  • پلمب خاموش‌کننده نباید باز شده باشد.
  • در زمان شارژ کپسول حتما باید به جای آن کپسول دیگری جایگزین شود.
  • آخرین زمان شارژ کپسول باید روی کپسول درج شود.
  • تست هیدرواستاتیک کپسول‌های آتش‌نشانی هر دو سال یک بار باید انجام شود تا از ایمن بودن تجهیزات اطمینان پیدا کنید.

برای شارژ کپسول آتش نشانی مهرشهر کرج می‌توانید به مجموعه ما (ماهان گستر همگام) مراجعه کنید تا بهترین خدمات و قیمت را دریافت نمایید.

 

هر چند وقت یکبار باید کپسول‌های آتش‌نشانی را شارژ کرد

هر چند وقت یکبار باید کپسول‌های آتش‌نشانی را شارژ کرد

اگر از کپسول آتش‌نشانی استفاده نکرده‌اید و مشکلی خاصی در بررسی ماهانه آن وجود نداشته باشد هر ساله باید شارژ کپسول انجام شود. کپسول‌ آتش نشانی CO2 و کپسول آتش نشانی بیوورسال را به ترتیب هر دو سال و هر پنج سال یک بار باید شارژ کنید.

تمام کپسول‌های آتش‌نشانی باید ماهانه مورد بازرسی قرار بگیرند و حداکثر پس از یک سال شارژ شوند. کپسول‌های co2 حداکثر دو سال یک ‌بار باید شارژ شوند و هر شش ماه یک ‌بار مورد بازرسی قرار بگیرند.

تمام تجهیزات و لوازم آتش‌نشانی باید ماهانه از لحاظ وضعیت بدنه و مکان قرار‌گیری بازرسی شوند. در بازه زمانی شش ماهه ممکن است وزن کپسول کاهش پیدا کند و به شارژ مجدد نیاز داشته باشد. تمام کپسول‌های آتش‌نشانی به غیر از کپسول بیوورسال و co2 باید به صورت سالانه شارژ شوند.

 

تاریخ انقضاء کپسول آتش‌نشانی

کپسول آتش‌نشانی با توجه به مدلی که دارد، تاریخ انقضاء آن متفاوت خواهد بود. بر روی تمام کپسول‌ها یک کارت چسبیده شده است که تاریخ شارژ کپسول روی آن درج شده است. اگر تاریخ مصرف کپسول گذشته باشد کارایی آن کاهش پیدا می‌کند. تمام کپسول‌های اطفا حریق بعد از هر بار استفاده باید شارژ شوند و حتی اگر از کپسول استفاده‌ای نشده باشد باید از نو شارژ شود‌.

هنگامی که شارژ کپسول انجام می‌شود، تمام اجزای آن مورد بازرسی قرار می‌گیرند تا از سالم بودن قطعات و تجهیزات کپسول اطمینان یافت. برای شارژ کپسول آتش‌نشانی در نقاط مختلف کرج مانند شارژ کپسول آتش‌ نشانی در مهرشهر کرج و شارژ کپسول آتش نشانی در گلشهر کرج می‌توانید به مجموعه ما (شرکت ماهان گستر همگام) مراجعه کنید.

 

شارژ کپسول آتش نشانی چگونه انجام می‌شود

اولین نکته‌ای که در زمان شارژ کپسول اطفا حریق باید به آن توجه کرد این است که کپسول از چه نوع و مدلی است. در مرحله دوم باید مواد داخل کپسول آتش‌نشانی تخلیه شود و با مواد جدید پر شود. برای شارژ کردن کپسول‌های آتش‌نشانی به ابزارهایی مانند پمپ باد نیاز است که خرید این ابزارها هزینه‌ زیادی را به دوش شما می‌اندازد. به همین دلیل بهتر است برای شارژ کپسول اطفا حریق به شرکت‌های معتبری ‌که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مراجعه کنید.

 

زمان مناسب برای شارژ کپسول آتش‌نشانی

اولین نکته‌ای که برای شارژ کردن کپسول اطفا حریق باید به آن توجه کرد این است که بعد از هر بار استفاده کپسول باید شارژ شود. همچنین در فاصله‌های زمانی مشخص کپسول‌های آتش‌نشانی باید برای شارژ کردن و بازرسی به شرکت‌های معتبر فرستاده شوند. تا تخلیه کپسول‌ها به طور کامل انجام شود و به خوبی تمیز و دوباره پر شوند.

معمولا به صورت سالانه کپسول‌های اطفا حریق شارژ می‌شوند؛ ولی در این میان کپسول‌های آتش‌نشانی co2 و بیوورسال از این قاعده پیروی نمی‌کنند. اگر از کپسول‌های بیورسال و کپسول‌های co2 استفاده نشوند به ترتیب تا پنج سال و دو سال توانایی اطفا حریق خود را حفظ می‌کنند. از این دو نمونه کپسول همانند دیگر مدل‌های کپسول آتش نشانی اگر استفاده شود باید شارژ شوند تا مشکلی در هنگام حریق ایجاد نشود.

 

به چه صورتی بازرسی کپسول‌های آتش‌نشانی انجام می‌شود

به چه صورتی بازرسی کپسول‌های آتش‌نشانی انجام می‌شود

برای نجات جان و مال شما در هنگام آتش‌سوزی کپسول‌های آتش‌نشانی نقش مهمی دارند. به همین دلیل چند وقت یک بار بازرسی آن‌ها باید انجام شود. بازه‌های زمانی برای بازرسی کپسول آتش‌نشانی شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

بازرسی سالیانه کپسول آتش‌نشانی

همان طور که قبلا گفته‌ شد بازه زمانی برای شارژ کپسول آتش‌نشانی یک‌ساله است به جز کپسول بیوورسال و کپسول CO2 که از این برنامه پیروی نمی‌کنند. کپسول‌ها هر سال باید تحت آزمایش هیدرواستاتیکی قرار بگیرند تا در برابر فشار از مقاوم بودن سیلندر آتش‌نشانی و سالم بودن دیگر تجهیزات آن اطمینان یافت. در صورت عدم استفاده از کپسول‌های آتش نشانی بیوورسال هر پنج سال یک بار شارژ آن‌ها باید انجام شود و در صورت عدم استفاده از کپسول‌های آتش نشانی CO2هر دو سال یک بار شارژ آن‌ها باید صورت بگیرد.

بازرسی شش ماهه کپسول آتش‌نشانی

در این نوع بازرسی به صورت آزمایشی یکی از کپسول‌های آتش‌نشانی که برای اطفا حریق استفاده می‌شود، عملکرد آن‌ها بررسی خواهد شد. اگر از وزن کپسول اطفا حریق ۱۰ درصد وزن کم شده باشد تست هیدرواستاتیک روی آن انجام می‌شود و مجددا شارژ خواهد شد.

بازرسی ماهانه کپسول آتش‌نشانی

در این بازرسی آمپر کپسول اطفا حریق یا درجه‌بندی آن بررسی می‌شود. در این جا توجه کنید که اگر کپسول آتش‌نشانی از نوع پودر و گاز است باید کپسول را برعکس کنید تا مواد داخل آن ته‌نشین و کلوخه نشود. همیشه سرلوله، شیلنگ و اهرم و دیگر قسمت‌ها باید بررسی شوند تا در آن حشره‌ها نفوذ نکرده‌ باشند و در عملکرد کپسول اختلال ایجاد نشود.

 

سخن پایانی

کپسول آتش‌نشانی یکی از تجهیزات اطفا حریق است که در انواع مختلفی مانند کپسول آتش نشانی fm200، کپسول آتش نشانی بیوورسال و کپسول آتش‌نشانی آب و گاز وجود دارد.

برای این که این نوع تجهیزات اطفا حریق به خوبی کار کنند بازرسی و شارژ آن‌ها باید به موقع انجام شود. تمام کپسول‌های آتش‌نشانی به جزو کپسول co2 و کپسول بیوورسال هر سال باید شارژ شوند. کپسول CO2 و کپسول بیوورسال اگر مورد استفاده قرار نگیرند به ترتیب بعد از دو سال و پنج سال باید شارژ شوند‌؛ ولی بازرسی تجهیزات آن‌ها همانند سایر کپسول‌های آتش‌نشانی باید ماهانه انجام شود.

در زمان شارژ کپسول آتش نشانی توجه کنید که سیم پلمپ باید به صورتی باشد که قطع شدن آن به راحتی انجام شود. پلمب خاموش‌کننده نباید باز شده باشد. در زمان شارژ کپسول آتش‌نشانی، کپسول اطفا حریق دیگری باید جایگزین آن شود. روی کپسول آخرین زمان شارژ باید درج شده باشد. هر دو سال یک بار باید تست هیدرواستاتیک کپسول آتش‌‌نشانی انجام شود تا از ایمن بودن آن اطمینان پیدا کنید. برای شارژ کپسول آتش‌ نشانی در البرز و شارژ کپسول آتش نشانی در کرج می‌توانید به مجموعه ما (شرکت ماهان گستر همگام) مراجعه کنید تا بهترین خدمات را با قیمت مناسبی دریافت کنید.

 

سوالات متداول

۱_بازرسی کپسول‌های آتش‌نشانی چند وقت یک‌بار باید انجام شود؟

هر شش ماه یک بار باید بازرسی کپسول‌ها انجام شود.

۲_شارژ بیشتر کپسول‌های آتش‌نشانی در چه مدت زمانی باید انجام شود؟

سالی یک بار کپسول آتش‌نشانی باید شارژ شود؛ ولی اگر مورد استفاده قرار بگیرد بعد از استفاده باید شارژ گردد.

۳_کدام مدل کپسول آتش‌نشانی به مدت پنج سال و به مدت دوسال توانایی اطفا حریق خود را حفظ می‌کنند؟

کپسول بیوورسال و کپسول co2 اگر استفاده نشوند به ترتیب پنج سال و دو سال توانایی حفظ اطفا حریق را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *