کدام کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان بهتر اند؟

حوادث خانگی بسیار شایع است و در این میان آتش‌سوزی یکی از شایع ترین آنهاست. وقتی صحبت از خفه کردن آنها پیش از غیرقابل کنترل شدن می شود، مهم است که انواع خاموش کننده های خانگی موجود را بشناسید. کدام مناسب تر است؟ تاثیر آن بسته به نوع آتش‌سوزی چقدر است؟

شاید این سؤال برای شما عزیزان پیش آید که کدام کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان مناسب است. در زیر تمام گزینه های موجود در بازار را تجزیه و تحلیل می کنیم.

 کدام کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان مناسب است؟

 کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان

وجود یک یا چند کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان بسیار ضروری است. باید برای حفاظت کافی در برابر آتش ضروری باشد. در برخی از کشورها طبق قانون داشتن آنها اجباری نیست، اما در صورت آتش سوزی در خانه، داشتن آن می تواند بسیار مهم باشد.

انواع آتش و رابطه آن با کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان

هنگام وقوع آتش سوزی، آتش سوزی ها می توانند انواع مختلفی داشته باشند و بسته به نوع سوختی که آن را تولید می کند، دسته بندی می شوند.

یک کلاس:

آتش سوزی ناشی از سوخت های جامد آلی مانند چوب، مقوا یا پلاستیک.

کلاس B:

آتش سوزی هایی که در آن سوخت مایع قابل اشتعال مانند روغن، رنگ، بنزین یا پارافین است.

کلاس C:

آتش سوزی ناشی از احتراق گازهایی مانند بوتان، پروپان یا متان.

کلاس D:

آتش‌هایی که توسط یک فلز قابل احتراق مانند منیزیم، سدیم یا آلومینیوم پودر شده ایجاد می‌شوند.

 هر کدام از این آتش های به یک نوع کپسول خاص برای مهار شدن نیاز دارند.

بهترین کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان کدام اند؟

بهترین کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان کدام اند؟

هنگامی که انواع آتش سوزی هایی که می توانیم با آنها روبرو شویم را بشناسیم، معمولاً در مورد چهار نوع از کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان توصیه شده برای مصارف خانگی صحبت می کنیم:

خاموش کننده های پودری یا ABC

آنها رایج ترین کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان هستند آنها برای ریشه کن کردن آتش سوزی های نوع A، B و C نشان داده شده اند و محتوای آنها نارسانا است بنابراین خطر الکتریکی حذف می شود. از طریق یک واکنش شیمیایی که زنجیره آتش را تکه تکه می کند، کار می کند. این معمولاً بهترین خاموش کننده برای خانه، ساختمان یا ادارات در نظر گرفته می شود.

خاموش کننده های CO2

این کپوسل ها می توانند با آتش سوزی های نوع A، B و C مقابله کنند و در محیط های الکتریکی قابل استفاده هستند. گازی است که در دمای بسیار پایین آزاد می شود و شعله های آتش را خنک می کند. به دلیل گاز بودن به مواد و ماشین آلات با ارزش آسیب نمی رساند. آنها در آزمایشگاه هایی که تجهیزات ظریف و گران‌قیمت هستند استفاده می شوند.

خاموش کننده ها و مواد افزودنی

آب برای خاموش کردن آتش‌سوزی‌های نوع A تا زمانی که برق وجود نداشته باشد، مناسب‌ترین راه است. برای از بین بردن آتش سوزی از طریق خنک کننده و رطوبت استفاده می شود. برای آتش سوزی های نوع K و D کاملاً منع مصرف دارد، زیرا کاری که انجام می دهد شعله های آتش است.

خاموش کننده فوم

فوم بهترین کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان برای آتش سوزی های کلاس B است که این کار را با غرق شدن انجام می دهد، بنابراین برای خفه شدن شعله ها باید با کف پوشانده شود. کاملاً سازگار برای مقابله با آتش سوزی نوع A. مانند موارد قبلی استفاده از آن در مجاورت جریان الکتریکی به دلیل رسانایی بالا خطرناک است.

خاموش کننده پودر ABC، توصیه می شود

رایج ترین آتش سوزی ها در خانه معمولا آتش سوزی هایی هستند که از آشپزخانه یا وسایل برقی منشا می گیرند، بنابراین وقتی صحبت از کپسول های آتش نشانی برای خانه می شود، توصیه می شود به اصطلاح نوع پودر ABC باشد.

این خاموش کننده ها کابل ها و وسایل الکتریکی را غیرقابل استفاده می کنند، اما با عمل به عنوان فرستنده برق آتش را گسترش نمی دهند. در آتش‌های مایع مانند آتش‌سوزی‌هایی که توسط نفت تولید می‌شود، این خاموش‌کننده‌ها مؤثر خواهند بود، در حالی که خاموش‌کننده‌های آب، برای مثال، یک اثر گلوله آتش ایجاد می‌کنند و شعله‌ها را مانند یک آئروسل رشته‌ای گسترش می‌دهند.

چرا داشتن یک کپسول آتش نشانی برای آپارتمان ضروری است؟

چرا داشتن یک کپسول آتش نشانی برای آپارتمان ضروری است؟

وجود کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان خانه ضروری است، زیرا آتش به دلیل مقدار پلاستیک – یک ماده قابل اشتعال – استفاده شده در خانه ها، علاوه بر سایر اجزای قابل اشتعال مانند وسایل نظافتی، می تواند به سرعت بزرگ شود. اگر می خواهید کپسول آتش نشانی بخرید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

در مکان های شناخته شده ای خرید کنید که مطابق با استانداردها باشد. درخواست گواهینامه ها

هنگامی که یک کپسول آتش نشانی خریداری می کنید، باید آموزش کافی دریافت کنید و تامین کننده به شما و اعضای خانواده تان آموزش دهد.

اگر نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی را به خاطر نمی آورید، می توانید به نزدیکترین شرکت آتش نشانی مراجعه کنید.

چگونه بفهمیم کپسول آتش نشانی کار می کند؟

چگونه بفهمیم کپسول آتش نشانی کار می کند؟

شما نمی توانید بدانید که یک کپسول آتش نشانی به درستی کار می کند، به همین دلیل خرید از مکان های تضمین شده مهم است زیرا به اصطلاح “بامبا” بسیاری وجود دارد. بحث کیفیت اساسی است. کپسول های آتش نشانی می توانند تا پنج سال دوام بیاورند، اما باید یک برنامه تعمیر و نگهداری سالانه تهیه کنید تا آن را بررسی کنید و در نظر بگیرید:

  • وضعیت خوب شلنگ.
  • وضعیت شیر.
  • مخزن باید در شرایط مناسبی باشد (نباید ضربه خورده، خورده یا خراب شود).
  • آرنج ها نباید زیاد خم شوند.
  • گیج فشار باید همیشه سبز باشد که نشان می دهد مخزن تحت فشار است.

سخن پایانی

آیا می‌دانید کپسول آتش نشانی چقدر می تواند مهم باشد؟ در نگاه اول این دستگاه کوچک است، اما توانایی آن در کنترل یک آتش‌سوزی اولیه می‌تواند از بروز آتش‌سوزی بزرگی که هر ساله در کشور رخ می‌دهد و به قیمت جان بسیاری از مردم تمام می‌شود، جلوگیری کند، علاوه بر آن عواقب و عواقبی را به همراه خواهد داشت. میلیونرها خسارت مادی آیا در خانه دارید؟ آیا برای آتش‌سوزی آماده هستید؟ در این مقاله به شما عزیزان توصیه کردیم که از کدام کپسول های آتش نشانی برای آپارتمان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *