بهترین مارک یا برند کپسول آتش نشانی کدام است؟

بهترین مارک یا برند کپسول آتش نشانی کدام است؟

یکی از تجهیزاتی که در اطفا حریق بسیار مؤثر عمل می‌کند، کپسول آتش نشانی است که کاربردهای بسیار زیادی نیز دارد. به‌علاوه شما می‌توانید این تجهیزات را در هر مکانی نصب و نگهداری کنید. امروزه مردم برای ایمن بودن در برابر آتش‌سوزی از کپسول‌های آتش نشانی استفاده می‌کنند، از این‌رو انتخاب بهترین کپسول آتش نشانی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین برندهای کپسول آتش نشانی ایرانی و خارجی بپردازیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

انواع کپسول آتش‌نشانی

پیش از انتخاب بهترین کپسول آتش نشانی باید با انواع مختلف آن آشنا شوید؛ زیرا امروزه این محصول در انواع متعددی تولید و عرضه می‌شود و همچنین کلاس‌های گوناگونی دارد. از جمله انواع مختلف کپسول آتش نشانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپسول آتش نشانی آب و گاز

این کپسول محلول ضد یخ یا سیلندر آبی دارد و درون سیلندر برای جلوگیری از زنگ زدگی یک لایه نازک مایع ضد زنگ و پلاستیک پوشیده شده است. در حالت کلی کپسول‌های آتش نشانی آب و گاز تقریباً غیرقابل کنترل هستند و گاز ذخیره شده در مخزن آن‌ها پس از آزاد شدن غیرقابل بازگشت است. این نوع کپسول بهترین انتخاب برای خاموش کردن آتش مبلمان، موکت، یا مواردی از این قبیل است.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که کپسول حاوی آب و گاز برای خاموش کردن روغن در حال آتش‌سوزی یا مواد مایع کاربرد ندارد. اگر در این شرایط از این کپسول استفاده کنید، می‌تواند موجب رخ دادن اتفاقات بسیار بدتری شود. یعنی به‌ جای مهار آتش منجر به شعله‌ور شدن آن خواهد شد. در نهایت مطلوب است این کپسول را در پذیرایی یا اتاق خواب نصب و نگهداری کنید.

  • کپسول‌های آتش نشانی گاز CO2

کپسول‌های آتش نشانی Co2 به عنوان یک گاز اطفا حریق در سیستم‌های ثابت خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله ویژگی‌های گاز Co2 می‌توان به غیرقابل اشتعال بودن، نارسانا بودن و… اشاره کرد. همچنین وزن این گاز تقریبا ۱٫۵ برابر هوا است و به ‌همین دلیل هنگام آتش‌سوزی سطح آتش را می‌پوشاند و باعث از بین رفتن اکسیژن می‌شود.

گاز Co2 به صورت تحت فشار درآمده و حالت مایع دارد، به‌علاوه جنس سیلندر حاوی این گاز به علت تحمل فشار زیاد یک تکه و بدون درز است. این گاز آتش‌سوزی‌های تحت تأثیر جریانات برقی یا مایعات اشتعال‌زا مانند نفت و بنزین قرار می‌گیرد و گزینه مناسبی برای خاموش کردن آتش مبل‌های روکش چرمی یا سوختن روغن خوراکی آشپزخانه نیست.

  • کپسول آتش نشانی پودر و گاز

بهترین کپسول آتش نشانی که می‌توانید خریداری کنید، کپسول‌های پودر و گاز هستند که در دو دسته کارتریج بیرون و کارتریج داخل طبقه‌بندی می‌شوند. دسته کارتریج داخل کپسول آتش نشانی پودر و گاز در داخل یک سیلندر کوچک است که هنگام استفاده با کمک فشار اهرم گاز از داخل کارتریج باز و به بیرون رانده می‌شود.

کارتریج بیرون کپسول حاوی پودر و گاز این گونه است که کارتریج‌ها در خارج بدنه دارای سوپاپ عملکرد هستند و گاز آن در صورت نیاز تخلیه می‌شود. هنگام اعلام حریق در منزل یا مکان‌هایی با وسعت زیاد، استفاده از کپسول آتش نشانی پودر و گاز بهترین گزینه است. همچنین این نوع کپسول برای خاموش کردن آتش‌سوزی مایعات اشتعال‌زا، آتش سوزی‌های تحت تأثیر جریان برق و گازهای اشتعال‌زا نیز کاربرد دارد. اما برای مقابله با آتش سوزی‌های روغن و چربی‌های خوراکی استفاده نمی‌شود، به همین علت نمی‌توان آن را در آشپزخانه نصب و نگه‌داری کرد.

  • کپسول آتش نشانی بیوورسال

این نوع کپسول‌ها ویژگی‌های مناسب و متعددی برای اطفاء حریق انواع جامدات و مایعات قابل اشتعال مانند چوب، کاغذ، پارچه، پلاستیک، روغن‌ها، گازوئیل و تینر دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ‌عدم بازگشت شعله، دوستدار محیط زیست، توانایی بسیار بالا برای مقابله با آتش‌های پر حجم، عدم خورندگی، غیرفعال‌کننده چهار عامل اصلی اکسیژن، حرارت، سوخت، زنجیره آتش، مناسب برای اطفاء حریق نوع A و B و… اشاره کرد.

 

بهترین برندهای کپسول آتش نشانی

بهترین برندهای کپسول آتش نشانی

امروزه کمپانی‌ها و برندهای بسیاری هستند که در زمینه تولید کپسول‌های آتش نشانی فعالیت دارند و محصولات خود را به بازار عرضه می‌کنند. به همین دلیل در ادامه به بررسی بهترین برندهای کپسول آتش نشانی ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت. از جمله بهترین کپسول‌های آتش نشانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپسول آتش نشانی کارا

کپسول‌های آتش نشانی کارا که محصول گروه صنعتی همیار انرژی هستند از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. به‌جرات می‌توان گفت کارا بهترین برند کپسول آتش نشانی است و گروه تولید کننده آن همیشه در تلاش بوده‌اند تا نیازهای افراد جامعه را برطرف کنند. کپسول‌های کارا قیمت مناسب و مقرون‌به صرفه‌ای دارند و از همه مهم‌تر دارای تاییدیه آتش نشانی و استاندارد ملی هستند.

  • کپسول آتش نشانی سپهر

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کپسول‌های آتش نشانی، گروه صنعتی سپهر است که این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به‌فروش می‌رساند. کپسول‌های آتش نشانی سپهر با اینکه طبق استانداردهای ملی و جهانی تولید می‌شوند، اما فاقد تاییدیه آتش نشانی هستند. برند سپهر این محصول را در انواع و ظرفیت‌های متعددی تولید و روانه بازار می‌کند.

  • کپسول آتش نشانی دژ

شرکت دژ با بیش از ۳۰ سال سابقه در زمینه تولید و عرضه کپسول‌های آتش نشانی و تجهیزات اطفا حریق جزو فهرست برندهای کپسول آتش نشانی معتبر قرار می‌گیرد. محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسبی برخوردارند. کپسول‌های دژ نیز در عین داشتن تاییدیه سازمان ملی استاندارد، فاقد تاییدیه سازمان آتش نشانی هستند.

  • کپسول آتش نشانی آرمان

شرکت آرمان سیلندر نوین، یکی از بهترین برندهای تولید کننده این محصول است که با بیش از ۲۰ سال سابقه در این حوزه طرفداران و اعتبار بسیار بالایی کسب کرده است. از جمله ویژگی‌های کپسول‌های آتش نشانی آرمان می‌توان به کیفیت بالا، قیمت منصفانه، داشتن تاییدیه سازمان ملی استاندارد و تاییدیه سازمان آتش نشانی اشاره کرد.

  • کپسول آتش نشانی آذر

برند آذر از جمله بهترین شرکت‌های تولید کننده کپسول‌های آتش نشانی و تجهیزات اطفا حریق است. این برند محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب و دارای تاییدیه سازمان ملی استاندارد تولید و عرضه می‌کند. کپسول‌های این برند نیز مانند برندهای دژ فاقد تاییدیه سازمان آتش نشانی هستند.

  • کپسول آتش نشانی پیشرو

شرکت پیشرو یکی از گروه‌های صنعتی بزرگ است که در تولید کپسول‌های آتش نشانی فعالیت می‌کند. این برند با ۴۰ سال سابقه در این زمینه بهترین برند کپسول آتش نشانی محسوب می‌شود؛ زیرا محصولات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و دارای تاییدیه سازمان ملی استاندارد نیز هستند. همچنین در انواع و ظرفیت‌های مختلفی نیز موجود عرضه می‌شوند. در مقابل از جمله معایب کپسول آتش نشانی پیشرو می‌توان به قیمت بالا و فاقد تاییدیه سازمان آتش نشانی اشاره کرد.

  • کپسول آتش نشانی هونامیک

یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان ایرانی کپسول‌های آتش نشانی شرکت هونامیک است که این محصول را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کند. کپسول‌های آتش نشانی هونامیک دارای استانداردهای ملی و تاییدیه آتش نشانی هستند. برند هونامیک این محصول را در انواع و ظرفیت‌های گوناگونی تولید و روانه بازار می‌کند.

  • کپسول آتش نشانی خزر سیلندر

خزر سیلندر یکی از برندهای ایرانی تولید کننده کپسول‌های آتش نشانی است که این محصول را با قیمتی مقرون‌به صرفه و باکیفیت به‌فروش می‌رساند. کپسول‌های خزر سیلندر علی‌ رغم داشتن تاییدیه ملی استاندارد، فاقد تاییدیه سازمان آتش نشانی هستند.

  • کپسول آتش نشانی روناک

روناک از جمله بهترین برند کپسول آتش نشانی تولید شده توسط شرکت‌های ایرانی است که در زمینه تولید کپسول آتش نشانی و تجهیزات اطفا حریق فعالیت می‌کند. این برند محصولاتی باکیفیت و قیمت مناسب که دارای تاییدیه سازمان ملی استاندارد هستند، تولید و به بازار عرضه می‌کند. کپسول‌های این برند نیز مانند برند خزر فاقد تاییدیه سازمان آتش نشانی هستند.

 

خرید کپسول آتش نشانی از شرکت ماهان گستر همگام

خرید کپسول آتش نشانی از شرکت ماهان گستر همگام

شرکت ماهان گستر همگام یک مرکز معتبر و باسابقه در زمینه فروش تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی، همچنین سرویس و کنترل شارژ خاموش‌کننده‌های دستی حریق است. این شرکت محصولات برندهایی مانند سپهر، هونامیک، سعدی، روناک، توچال، پیشرو، آذر سیلندر، دژ، آرمان، پیشگامان، کارا، پیشرام، تدبیر، سام، و… را با بهترین کیفیت عرضه می‌کند.

از ویژگی‌های شرکت ماهان گستر همگام می‌توان به ارائه فاکتور رسمی، پشتیبانی سریع، ضمانت کیفیت، ضمانت قیمت و… اشاره کرد. از جمله کپسول‌های آتش نشانی که این شرکت عرضه می‌کند، می‌توان به کپسول‌های آتش نشانی 6ABC، پودر و گاز، بیوورسال، آب و گاز و CO2 اشاره کرد. برای سفارش این محصول تنها باید از طریق سایت، ظرفیت و نوع را پس از بررسی، انتخاب کرده و آن را به سبد خرید خود اضافه کنید تا در مدت زمان کوتاهی به دست شما برسد.

سخن پایانی

از جمله تجهیزاتی که برای اطفا حریق مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به کپسول‌های آتش نشانی اشاره کرد. امروزه برندها و شرکت‌های زیادی در تولید این محصول فعالیت دارند که از جمله بهترین برندهای کپسول آتش نشانی ایرانی و خارجی می‌توان به برندهای سام، کارا، تدبیر، روناک، آذر و… اشاره کرد. کپسول‌های آتش نشانی در انواع مختلفی مانند پودر و گاز، گاز CO2، آب و گاز، بیوورسال و… در بازار موجود هستند.

شما برای خرید این محصولات یا سرویس و کنترل شارژ کپسول آتش نشانی می‌توانید به شرکت ماهان گستر همگام مراجعه کنید و از خدمات و محصولات آن‌ها بهرمند شوید. از جمله کپسول‌های آتش نشانی که این شرکت عرضه می‌کند می‌توان به کپسول‌های آتش نشانی 6ABC، fm200 و … اشاره کرد.

 

سوالات متداول

1- مناسب‌ترین کپسول آتش نشانی برای خودرو کدام است؟

شما از برندهای نام برده شده در مقاله می‌توانید در ظرفیت‌های ۱ یا ۲ کیلویی برای خودروی خود استفاده کنید.

2- آیا وسعت حریق نیز یکی از عوامل مؤثر در انتخاب نوع کپسول آتش‌نشانی محسوب می‌شود؟

بله در انتخاب مناسب‌ترین کپسول آتش‌نشانی، باید اندازه و وسعت حریق مورد نظر را در نظر بگیرید.

3- برای منزل چه نوع کپسولی مناسب است؟

از برندهایی که آن‌ها را معرفی کردیم، می‌توانید انواع پودری کپسول آتش نشانی با ظرفیت ۲ تا ۴ کیلوگرم را استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *