فروش خاموش کننده آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی شارژ خاموش کننده آتش نشانی فروش خاموش کننده آتش نشانی اعلام حریق اطفاء حریق شات پلاست تست هیدرواستاتیک

انواع خاموش کننده ها

به‌طور کلی دو نوع کپسول آتش نشانی وجود دارد. ۱) کپسول های با مخزن های تحت فشار که امروزه پر استفاده است ۲) کپسول های عمل کننده براساس کارتریج

کپسول های نوع ۱ تا زمانی که محفظه ی آن توسط فردی فشار داده نشود فعال نمی شود و هیچ گونه ماده شیمیایی از آن جهت خاموش کردن آتش تخلیه نمی شوند. این نوع کپسول آتش نشانی در بین مردم شایع و پراستفاده می باشد. کپسول های نوع ۲ دارای گازهای دفع شونده از طریق کارتریج می باشند که این کارتریج ها قبل از تخلیه سوارخ می‌شوند و در عمل نیروی محرک برای انتشار عامل اطفاء حریق را فراهم می‌کنند. این نوع کپسول ها بیشتر در کارخانجات صنعتی بکارگرفته می شود.

هر کپسول  تاریخ مصرفی دارد که بعد از گذشت تاریخ آن ممکن تاثیری روی خاموش کردن حریق نگذارد بنابراین لازم است هر ساله اقدام به تعویض یا شارژ دوباره آن نمایید. برای شرکت ها، فروشگاه ها، کارخانجات صنعتی و تولیدی، سازمان ها عوض کردن آن بسیار حیاتی است.

کپسول آتش‌نشانی نوعی دستگاه برای خاموش نمودن آتش است. این دستگاه جزء خاموش‌کننده‌های آتش قابل حمل دستی بوده و با توجه به نوع آتش ترکیبات مختلف مانند آب، پودر و گاز، گاز دی‌اکسید کربن و بیورسال را با فشار بر روی آتش می‌افکند.

کپسول‌های آتش‌نشانی استوانه‌های فلزی محکمی هستند که با آب یا یک نوع ماده خفه‌کننده مانند دی اکسید کربن پر شده‌اند و وقتی اهرمی را که بالای این استوانه‌است فشار دهید، ماده با فشار زیادی از کپسول خارج می‌شود. در این کپسول‌ها یک لوله، مخزن تحت فشار کپسول را به قسمت بالای کپسول متصل و یک شیر فنری نیز ارتباط میان لوله را با دهانه خروجی مسدود کرده‌است. در بالای سیلندر، سیلندر کوچک دیگری وجود دارد که با گاز فشرده‌ای مانند دی‌اکسید کربن پر شده‌است و یک شیر جلوی انتشار دی‌اکسید کربن را می‌گیرد.

برای استفاده از کپسول آتش‌نشانی باید ضامن کپسول را کشیده و اهرم آن را فشار داد. این اهرم یک میله را فشار می‌دهد تا شیر فنری را به پایین فشار دهد و مسیر خروجی را باز کند. گاز فشرده شده بر اثر فشار رها می‌شود و با نیروی قابل ملاحظه‌ای از مخزن به دهانه خروجی منتقل شده، خارج می‌شود.

باید آن را مستقیماً روی سوخت هدف‌گیری و روی تمامی سوخت پخش کرد. کپسول را با اندازه‌های مختلف و گازهای مختلف می‌سازند.

انواع: co2 -پودر و گاز – هالوژن – آب و… هریک از آن‌ها کاربرد ویژه دارد.

 

انواع کپسول و خاموش کننده ها براساس کاربرد آنها

کپسول آتش نشانی پودر و گاز

این کپسول ها دارای کارتریج یا محفظه ای می باشند، که درون این محفظه مقداری پودر ریخته و براساس عامل فشار گاز به خارج رانده می شود. این کپسول مناسب اطفای آتش ناشی از فرآورده های نفتی ، گاز و مایعات قابل اشتعال می باشد. کپسول های موجود در فروشگاه ما در وزن های ۱ کیلو گرمی، ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۲ کیلوگرمی آماده فروش می باشد.

کپسول آتش نشانی آب و گاز

این نوع جزو خاموش کننده هایی است که افراد در ایمنی منازل و محیط های کاری از آن استفاده می کند. از این خاموش کننده جهت اطفای مواد خشک ، چوب ، پارچه استفاده می شود.

کپسول دی اکسید کربن CO2

خاموش کننده های دی اکسید کربن CO2 برای محیط های دارای لوازم الکتریکی مناسب می باشند. خاموش کننده های CO2 با حذف عنصر اکسیژن از مثلث آتش، آتش را خاموش می کنندو هیچ گونه پسماندی به جای نمی گذارنند.

برای نگه داری مطمئن و سهولت استفاده در زمان حریق این کپسول ها را درون جعبه آتش نشانی استاندارد قرار دهید.

شارژ کپسول آتش نشانی با رعایت استانداردهای لازم

قریب به ۸۰ درصد آتش‌سوزی ها قابل مهار و خاموش کردن می باشند به شرطی که در محیط های کاری یا در محل وقوع حریق کپسول آتش نشانی موجود باشد و افراد هم آموزش های لازم این ابزار را بدانند آنگاه می توانند بیشتر حریق رخ داده شده را خاموش کرده و از خسارت بزرگ جلوگیری کنند.

 

انواع کپسول های آتش نشانی

کپسول آتش نشانی آب

این دسته از کپسول آتش نشانی فقط برای آتش کلاس A که شامل کاغذ ، چوب ، نی ، زغال سنگ ، لاستیک ، پلاستیک جامد و مبلمان نرم است ، مناسب می باشد. آنها ساده‌ترین ، رایج ترین و کم هزینه ترین نوع دستگاه های خاموش کننده هستند. برخی از آنها شامل افزودنی برای موثرتر کردن آب و کاهش اندازه و وزن مورد نیاز خاموش کننده هستند. نگهداری این دسته از کپسول ها آسان بوده و خطرات کمی دارد ، زیرا بر پایه آب می باشند. این دسته از کپسول های آتش نشانی با خیساندن آتش و مواد در حال احتراق ، آتش را خنک کرده و شعله ها را خاموش می کنند و گرما از اجسام در حال سوختن را جذب می کنند.

آنها اغلب در مغازه ها ، دفاتر اداری ، مغازه های خرده فروشی ، مدارس ، هتل ها ، انبارها و منازل یافت می شوند. آن ها اغلب مجهز به نازل یا اسپری جت بوده ومعمولا قادر به خاموش کردن کل آتش هستند. تنها ایراد آن ها این است که برای خاموش کردن آتش ناشی از چربی روغن (کلاس F) ، فلزات در حال سوختن (کلاس D) ، مایعات در حال سوختن (کلاس B) و یا آتش‌سوزی لوازم برقی قابل استفاده نیستند.

آشنایی با کپسول آتش نشانی غبار آب

این دسته از خاموش کننده ، جز جدیدترین کپسول های آتش نشانی هستند. آن ها دستگاه هایی قدرتمند وکوچکی هستند که غبار بسیار ریز و غلیظی و قطرا میکروسکوپی آب را پخش می کنند. آنها در آتش‌سوزی های کلاس A ، B ، C و F ایمنی و کارآمد بوده و از این رو نیاز به خرید بیش از یک کپسول آتش نشانی نخواهید داشت. برخی از آنها همچنین برای استفاده در آتش های برقی در تجهیزات تا 1000 ولت ، مانند رایانه ها و چاپگرها مناسب هستند.

در آشنایی با کپسول آتش نشانی غبار آب باید بدانید که آنها با خنک کردن آتش و کاهش اکسیژن کار می کنند. این دستگاه ها به احتمال زیاد جایگزین خاموش کننده های شیمیایی مرطوب بوده و هیچ گونه آسیب و خسارتی وارد نمی کنند. همانند کپسول آتش نشانی آب ، قابل بازیافت بوده و فاقد مواد شیمیایی هستند. با این حال قابل استفاده در آتش سوزی کلاس D (فلزات) نیستند. کپسول های غبار آب گران‌تر از کپسول های آب هستند.

آشنایی با کپسول آتش نشانی اسپری آب

این دسته از کپسول ها در اندازه سه و شش لیتری موجود بوده و می توانند در برابر آتش سوزی هایی با مواد جامد آلی مانند چوب ، پارچه ، کاغذ ، پلاستیک یا زغال سنگ مناسب باشند. همچنین قابل استفاده برای آتش سوزی ناشی از روغن و چربی در حال سوختن و لوازم برقی نیستند. برای کار باید سری جت را به سمت شعله های آتش گرفته و به صورت مداوم و ثابت بر روی آتش بچرخانید تا آتش خاموش شود. پخش آب به این روش سریع تر و وسیع تر بوده و با سرعت بیشتری می توان شعله آتش را خاموش کرد. برای کمک به نفوذ بیشتر آب به داخل مواد سوزان ، می توان عامل فعال در سطح افزود.

آشنایی با کپسول آتش نشانی فوم

فوم آتش در مواد جامد و مایعات را (کلاس A و B) خفه کرده ، اما تاثیری در آتش سوزی چربی ها و روغن های پخت و پز (کلاس F) ندارد. اگر آزمایشات لازم روی این دسته از کپسول ها انجام شده باشد و آتش از فاصله یک متری باشد ، برای احتراق آتش سوزی ناشی از برق نیز کاربرد دارند. با این حال در پایان کار باقی مانده ای به جا می گذارند که باید حتما تمیز شود. این دسته از کپسول ها خیلی گرانتر از کپسول آتش نشانی آب هستند.

کپسول آتش نشانی پودر خشک

جهت آشنایی با این دسته از کپسولهای آتش نشانی باید بدانید که آن ها برای مقابله با مواد جامد ، مایعات و گازها (آتش‌سوزی کلاس A ، B و C) مناسب هستند. دستگاه های خاموش کننده پودر مخصوص برای مقابله با آتش سوزی نوع D طراحی شده اند که شامل فلزات قابل احتراق مانند لیتیوم ، منیزیم یا آلومینیوم می باشد. عملکرد آن ها توسط پودری که حالت پوسته ای دارد بوده و به آرامی آتش را خاموش کرده و از پخش شدن آن نیز جلوگیری می کند. یکی از ایرادات این دسته از کپسول ها این است که پودر داخل مولد خیس نمی خورد و تاثیر خنک‌کننده موثری در آتش ندارد و همین موضوع باعث اشتعال دوباره آتش می گردد. از این کپسول باید در مناطق با تهویه مناسب استفاده شود و برای دفاتر و محل های خانگی مناسب نیست!

آشنایی با کپسول آتش نشانی گاز CO2

این ها فقط شامل گاز دی اکسید کربن تحت فشار هستند و بنابراین هیچ باقیمانده ای باقی نمی گذارند. آنها برای استفاده در آتش سوزی های مربوط به سوزاندن مایعات (کلاس B) و آتش سوزی های الکتریکی مانند تجهیزات رایانه های بزرگ مناسب بوده و بنابراین در دفاتر کاربرد فراوانی دارند. CO2 با خفه کردن آتش کار می کند و باعث آسیب رسیدن به وسایل الکتریکی و یا کوتاه شدن مدار نمی شود. با این حال ، خاموش کننده های CO2 هنگام تخلیه بسیار سرد می شوند و از این رو برای شاخه های دو خطه که فاقد چرخاننده یخ هستند مناسب نمی باشند ، زیرا ممکن است باعث یخ زدن انگشت شما شوند. این دسته از کپسول های قابل استفاده دز فضاهای خفه هستند و اندکی گران بوده و برای اتاق های سرور و کارخانه گزینه ایده آلی محسوب می شوند.

آشنایی با کپسولهای آتش نشانی مواد شیمیایی خیس

در کنار کپسول های غبار آب تنها کپسول های آتش نشانی هستند که برای آتش سوزی Class F (چربی ها و روغن های پخت و پز) مناسب بوده و عمدتا در آشپزخانه هایی با سرخ کن های چربی عمیق مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توان از آنها در کلاس A و برخی آتش سوزی های کلاس B نیز استفاده کرد. آنها از محلول تحت فشار نمک های قلیایی موجود در آب تشکیل شده اند که در هنگام عمل ، غبار ریز ایجاد کرده وشعله ها را خنک کرده و از پاشیدن جلوگیری می کنند.

 

کدام کپسول آتش نشانی را انتخاب نماییم؟

آتش کلاس A : آب ، غبار آب ، کف ، پودر خشک ، مواد شیمیایی مرطوب
آتش کلاس B : غبارآب ، فوم (کف) ، پودر خشک ، CO2 ، مقداری ماده شیمیایی مرطوب
آتش کلاس C : غبار آب ، پودر خشک
آتش کلاس D : پودر خشک مخصوص
آتش سوزی ناشی از برق : غبار آب ، فوم (کف) ، CO2
آتش کلاس F : غبار آب ، مواد شیمیایی مرطوب

خرید کپسول آتش نشانی

در سال های اخیر کپسول آتش نشانی عنوان یکی از بهترین تجهیزات اطفای حریق در ساختمان و منازل مسکونی و تجاری شناخته شده است. از این رو حجم استفاده از این نوع وسیله اطفاء حریق به صورت چشمگیری در حال افزایش است. امروزه تعداد کارخانجاتی که اقدام  به ساخت و تولید کپسول آتش نشانی می یابند در حال افزایش است با توجه به انواع حریق نوع کپسول های آتش نشانی که برای مهار و اطفاء انواع حریق استفاده می شود متفاوت است. نوع کپسول آتش نشانی و موادر استفاده از مهم ترین نکاتی است که هنگم خرید کپسول آتش نشانی باید به آن توجه کنید.

فروش و عرضه انواع کپسول و تجهیزات ایمنی انواع سیستم اعلام و اطفاء حریق،انواع آژیر، انواع چراغ های گردان، شارژ و نگهداری کپسول آتشنشانی

شرکت ماهان گستر همگام | تهران | جاده خاوران

تلفن: 02133500154 |  02133500469  | 09013740116  | 09126081171

تهران جاده خاوران، قیامدشت،نرسیده به شهرک انقلاب،۱۰۰ متر بعد از پمپ بنزین دوم جنب کانال آب کوچه یاس ۳ پلاک ۲۲

ارائه دهنده برترین خدمات ایمنی، آتش نشانی و آزمایشگاه فروش تجهیزات اعلام و اطفای حریق، کپسول های آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی، شارژ خاموش کننده آتش نشانی، اعلام حریق، اطفاء حریق،شات پلاست، تست هیدرواستاتیک

مجوز رسمی از اتحادیه آتش نشانان تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *