ویژگی ها و مزایای کپسول بیوورسال

کپسول آتش نشانی بیوورسال یک وسیله اطفاء حریق بودت که برای تولید آن از بهترین مدد های روز دنیا استفاده شده است. این کپسول دارای بهترین عملکرد عملیاتی است که می تواند برای آتش های پر حجم و حریق های سه بعدی بهترین مهار آتش را ایجاد کند. شرکت ماهان گستر توانایی شارژ کپسول آتش نشانی بیوورسال را دارد. می‌توانند با مراجعه به این شرکت کپسول هایی که تاریخ انقضا گذشته دارند یا تمام شده اند را شارژ کنید.

مشخصات کپسول آتش نشانی بیوورسال

کپسول آتش نشانی بیوورسال

کپسول آتش نشانی بیوورسال یکی از بهترین ابزار های اطفاء حریق مدرن است که برای فرموله شدن محتویات داخلی خود از مایع کنسانتره استفاده کرده است. غلظت این مایع به وسیله آب کاهش پیدا کرده و عملکرد بهتری در مهار آتش دارد. این محصول قابلیت بی نظری در محصور نمودن هیدروکربن دارد.

 زیرا بخش هایی که با این وسیله اطفاء حریق شده اند در عین عملیات یا پس از آن دچار اشتعال نخواهند شد.

 این کپسول گاز هایی را که هنگام اشتعال به وجود آمده و ممکن است آتش سوزی را بیشتر کند، خنثی کرده و سطح ایمنی کارکنان آتش نشانی را در حین عملیات افزایش می‌دهد.

ناگفته نماند که مواد اولیه ساخت کپسول های آتش نشانی اغلب سمی بوده حتی اگر موجب خاموش شدن انش شود اما در صورت استفاده مثمر موجب تخریب محیط زیست می‌شود.

طراحی کپسول بیوورسال به گونه است که دوست دار محیط زیست است. این شرکت آلمانی از اونجایی که به محیط زیست اهمیت می‌دهد، محتویات داخل کپسول خود را به گونه ای طراحی کرده تا به میکروارگانیسم ها آسیب نرساند. این کپسول در صورت استفاده به دلیل ترکیبات خاصی که دارد موجب خوردگی تجهیزات و تاسیسات در صحنه حریق نشده و خسارات وارد شده به صحنه آتش سوزی را به حداقل می‌رساند.

ناگفته نماند، همانطور که در طراحی و ساخت این نوع کپسول های آتش نشانی از دانش و عملیات خاصی استفاده شده ، برای شارژ آن نیز نیاز به تخصص خاصی است. این تخصص تنها در مراکزی که سطح دانش بالایی داشته باشند قابل انجام است. شرکت ماهان گستر دارای مدارک و گواهینامه های به روز جهانی است که می تواند تمامی کپسول های موجود در سطح بازار را با بهترین کیفیت شارژ کند.

ویژگی کپسول بیوورسال چیست؟

کپسول آتش نشانی بیوورسال

کپسول آتش نشانی بیوورسال همتن فوم خاموش کننده اطفاء حریق است که با مواد بهتر و کیفیت بالاتری تولید شده و قادر است هر نوع آتش را بدون ایجاد خسارات به وسایل صحنه حریق مهار کند. این محصول برای تمامی گروه های حریق به جز گروه برق مناسب است. کپسول بیوورسال با روش خفه کردن حریق به وسیله هیدروکربن ها عمل لطفا حریق را انجام داده و از دوباره مشتعل شدن وسایل خاموش شده در عین یا بعد از اطفاء حریق جلوگیری می‌کند.

محتویات کپسول بیوورسال از چه موادی تشکیل شده است؟

کپسول های بیوورسال انواع مختلفی دارند. این انواع بر اساس نوع متفاوت محتویات درونی آنها متغیر هستند. به همین علت مصرف کننده باید با توجه به مواد و نوع حریقی که در صحنه موجود است از این نوع کپسول ها استفاده کند.  مهم ترین انوع کپسول بیوورسال عبارت اند از:

  • کپسول آتش نشانی بیوورسال نوع PII BIOVERSAL 6L:

 این نوع از کپسول برای آتش هایی قابل استفاده است که علت آتش سوزی آن از طریق مایعات ، مواد جامد قابل احتراق چربی و روغن باشد. معمولا از این کپسول در مراکز پذیرایی ، نانوایی ها، آشپزخامه ها، موتوروخانه ها یا هر مرکزی که با محتوای چرب قابل اشتغال سرو کار دارند استفاده می‌شود.

  • کپسول آتش نشانی مدل آب Pll 9L:

این کپسول برای صحنه های حریقی که مواد مشتعل آنها از جنس چوب، پارچه و کاغذ بوده ایده ال است. هیچگاه از این کپسول برای مواردی که وقوع حرف به واسطه لوازم برقی و الکترونیک ایجاد شده است استفاده نکنید. بیشترین قابلیت استفاده آن در فضا های باز، مسکونی ، سالن های تولیدی پا چه یا کاغذ و چوب ، کامیون ها، کارگاه ها یا تر مکانی که با این سه مواد سرو و کار دارند، می‌باشد.

  • کپسول آتش نشانی بیوورسال مدل فوم Pll Bloversal 2L :

این کپسول نیز در مایعات پ مواد قابل اشتغالی که پایه چرب و روغنی دارند قابل استفاده است. سایز آن دو لیتر بوده و برای استفاده در سالن های غذا خوری کوچک، اشپزخاته های کوچک، دفاتر و مراکز تجاری و اداری کوچک قابل استفاده است.

نحوه عملکرد کپسول بیوورسال

کپسول آتش نشانی بیوورسال

محتویات موجود در کپسول های بیوورسال هر ۴ سطح آتش را در برگرفته و آتش را مهار می‌کند. مهم ترین عملکرد این کپسول عبارت اند از:

  1. با پوشانده صحنه حریق به وسیله فوم و کف مانع رسیده اکسیژن به آتش خواهد شد.
  2. این ماده دارای خاصیت سردکنندگی بوده و حرارت را از آتش دور می‌کند.
  3. مواد فعالی که در این کپسول وجود دارد باعث جلوگیری از ورد مواد سوختگی در حریق خواهد شد.
  4. این کپسول توانایی قطع زنجیره آتش را داشته و به راحتی کمتر از چند دقیقه حریق را مهار می‌کند.

کپسول آتش نشانی بیوورسال ماهان گستر

همانطور که در پاراگراف های قبلی بیان شد این نوع کپسول آتش نشانی یکی از پر استفاده ترین و قابل اعتماد ترین نوع کپسول در سطح بازار است. این کپسول در بازار با برند های مختلفی تولید و عرضه می‌شود که همه آنها قابل اعتماد نیستند. زیرا به دلیل سطح بالای درخواست این محصول در بازار بسیاری از سودجویان محصولات تقلبی را با نام این برند تولید و عرضه می‌کنند.

برای آنکه بتوانید از دست سودجویان در هنگام در امان بمانید باید از مراکزی این کپسول را تهیهی کنید که پروانه کسب داشته و در این صنف اعتبار خاصی بدست آورده باشند. شرکت ماهان گستر با بیش از چندین سال تجربه در صنعت تولید محصولات آتش نشانی توانسته در این صنف اعتبار خاصی داشته باشد.

این شرکت خدمات پس از فروش محصولات بیوورسال را به مشتریان خود عرضه کرده و توانسته اعتماد بسیاری از مشتریان را بدست آورد. شرکت ماهان گستر محصولات آتش نشانی و کپسول آتش نشانی بیوورسال را با وزن های متغیر متناسب با نیاز مشتری تولید و عرضه می‌کند. به عبارتی دیگر مشتری می‌تواند این کپسول ها را در وزن های متغیر تهیه کند.

سخن پایانی

در این مقاله شما عزیزان را با کپسول بیوورسال آشنا کردیم. این کپسول شامل مواد خاصی در درون خود است که با عمل هیدروکربن سبب مهار آتش خواهد شد. کپسول بیوورسال توسط یک شرکت آلمانی ساخته شده و دوست دار محیط زیست است. به عبارت دیگر مانند دیگر فوم و محصولات آتش نشانی به محیط زیست صدمه نخواهد زد. این کپسول با جلوگیری از ایجاد خسارات بر روی سطوح و مواد موجود در صحنه حریص سبب کاهش هزینه های خسارات خواهد شد. به همین دلیل است که کپسول آتش نشانی بیوورسال یکی از پر استفاده ترین نوع کپسول در سطح جهان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *