برترین برندهای تجهیزات آتش‌نشانی

برترین برندهای تجهیزات آتش‌نشانی

یکی از نکات مهم و کلیدی در عملیات مهار آتش و اطفا حریق استفاده از تجهیزات آتش‌نشانی مناسب و با کیفیت بالا است. این تجهیزات باکیفیت همیشه توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند. از این رو انتخاب نوع برند می‌تواند تاثیر بالایی در کیفیت عملیات اطفا و اعلام حریق داشته باشد. ممکن است شما نیز با برترین برندهای تجهیزات آتش‌نشانی آشنا نباشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با بهترین برندهایی که این تجهیزات را تولید می‌کنند آشنا کنیم.

 

بهترین برند تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی چه برندی است؟

بهترین برند تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی چه برندی است؟

تا به حال با خود فکر کرده‌اید چه عواملی سبب می‌شود که یک برند بر دیگر برندهای تولید یک محصول خاص برتری داشته باشد؟ در واقع برترین برندهای تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی برندهایی هستند که محصولات تولیدی آن‌ها ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

 

  • طول عمر بالا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در کیفیت تجهیزات آتش‌نشانی اهمیت دارد، طول عمر بالا است. طول عمر مفید هر محصول مدت زمان خریداری تا پایان عمر آن محصول است. هر محصول دارای طول عمر مشخصی است که این مدت زمان در محصولات باکیفیت بیشتر است.

 

  • جنس بدنه

جنس بدنه این محصولات باید از فلزات مقاوم بوده که دچار زنگ‌زدگی نشود و در برابر خوردگی نیز مقاوم باشد.

 

  • برخورداری از استانداردهای تولید

این تجهیزات باید از تمامی استانداردهای تولید برخوردار باشند. به عنوان مثال کاربری راحت و ارگونومی مناسبی در هنگام استفاده داشته باشند.

 

  • ایمنی بالا

محصولات تولید شده توسط این برندها باید از استانداردهای ایمنی بالایی برخوردار باشند. در واقع یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای تجهیزات آتش‌نشانی برخورداری از سطح ایمنی بالا است.

 

برترین برندهای تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی

حال که با ویژگی‌های برترین برندهای تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی آشنا شدید، در این مطلب قصد داریم به معرفی چند مورد از این برندها بپردازیم:

 

  • برند هونامیک

گروه صنعتی هونامیک جزو برترین برندهای ایرانی تجهیزات آتش‌نشانی است که تولیدکننده انواع تجهیزات آتش‌نشانی به خصوص کپسول‌های آتش‌نشانی (شامل کپسول‌های ۵ کیلویی و ۲ کیلویی co2، کپسول ۲ کیلویی پودر و گاز، کپسول‌های ۲۵ کیلویی چرخدار، کپسول پودری ۶ کیلویی و ..‌‌‌‌) است.

این برند ایرانی کپسول‌هایی را تولید می‌کند که علاوه بر طول عمر بالایی که دارند در تنش‌های دمایی بالاتر از ۱۵_ الی ۵۰+ درجه سانتیگراد مقاوم هستند. همان گونه که گفته شد انواع مختلف کپسول‌های تولید شده توسط برند هونامیک در وزن‌های متفاوت از ۲ تا ۶ کیلوگرم به صورت دستی و تا ۲۵ کیلوگرم به صورت چرخدار یا دستگاه‌های ثابت اتوماتیک تولید و عرضه می‌شوند‌.

 

  • برند سام

گروه صنعتی سام فایر یکی از حرفه‌ای ترین مجموعه‌های تولید انواع تجهیزات آتش‌نشانی بوده که در سال ۱۳۸۹ به عنوان نخستین تولید کننده اسپرینکلر در ایران شناخته شد. این مجموعه با هدف حفظ کیفیت و افزایش امنیت در محصولات کار خود را آغاز نمود و تا به امروز که سالهاست از فعالیت این مجموعه می‌گذرد این هدف را به عنوان تنهاترین اصل و قانون حفظ کرده است‌.

این مجموعه انواع مختلفی از کپسول‌های آتش‌نشانی را که شامل آب، کف، هالوژنه، دی اکسید کربن، پودر، مواد شیمیایی خشک تر، گاز و ….. را تولید می‌کند. کپسول‌های سام حاوی فسفات آمونیوم و سولفات است که از کلوخه شدن جلوگیری کرده و سبب افزایش عملکرد آن می‌شود.

محصولات این برند دارای استانداردهای ISO14001، ISO10002_2004، ISO9001 و NFPA بوده که داشتن این گواهینامه‌ها نشانه برخورداری از کیفیت و سلامت بالای محصول است.

 

  • برند دژ

برند دژ نیز مانند دو برند ذکر شده جزو بهترین برند تجهیزات آتش‌نشانی بوده که به صورت تخصصی به تولید تجهیزات آتش‌نشانی و اطفا حریق می‌پردازد. این برند به تولید کلیه انواع کپسول‌های آتش‌نشانی شامل فوم، گاز، co2، آب و ….. در سایزها و وزن‌های مختلف می‌پردازد.

یکی از انواع پرمصرف‌ترین کپسول‌های تولید شده توسط این برند کپسول‌های پودر و گاز و کپسول آب و گاز هستند که مختص خاموش کردن انواع آتش‌سوزی‌ها شامل حریق ناشی از مواد خشک نیز است. این برند به تولید محصولات دیگری شامل سیلندرهای آتش‌نشانی نیز می‌پردازد که در دو نوع بیوورسال و co2 در وزن‌ها و حجم‌های مختلف تولید می‌شود.

 

  • برند پیشرام

پیشرام یکی از برترین برندهای ایرانی تجهیزات آتش‌نشانی است که به تولید لوازم و تجهیزات آتش‌نشانی به خصوص انواع مختلف کپسول آتش‌نشانی با کیفیت و ایمنی بالا می‌پردازد. محصولات عرضه شده توسط برند پیشرام در حجم و وزن‌های مختلفی تولید شده و در مکان‌های مختلفی مانند اداره‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و ….. مورد استفاده قرار می‌گیرد. محصولات تولیدی توسط برند پیشرام در نمایندگی‌های مختلفی با حداقل یک سال گارانتی عرضه می‌شود.

 

  • برند کارا

گروه صنعتی کارا تولید کننده انواع تجهیزات اطفا حریق شامل انواع مختلف کپسول‌های آتش‌نشانی با کیفیت بالا است. کلیه محصولات تولید شده توسط این برند با ایمنی بسیار بالا و برخورداری از استانداردهای روز دنیا تولید شده و دارای گواهینامه ISO 14001، ISO9001، ISO45001 و ۱۸ ماه گارانتی است.

 

  • برند تدبیر

یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین و برترین برندهای تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی برند تدبیر است. در واقع این برند نمایندگی رسمی و انحصاری شرکت بین‌المللی بیوورسال در کشور ایران بوده و کلیه تجهیزاتی که با برند بیوورسال در بازار عرضه می‌شوند در گروه صنعتی تدبیر تولید و توزیع می‌شوند. این شرکت ایرانی با بهره‌گیری از به روزترین تکنولوژی روز دنیا و دسترسی به تاکتیک‌های آتش‌نشانی تهاجمی توانسته است که رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب کند و محل کار، خانه و مکان‌های عمومی را برای ‌آن‌ها به مکانی ایمن تبدیل کنم.

 

  • برند توچال

اگر شما نیز به دنبال بهترین برند تجهیزات آتش‌نشانی هستید برند توچال یکی از آن‌هاست. گروه صنعتی توچال (پامچال) تولیدکننده تجهیزات آتش‌نشانی شامل کپسول‌های اطفا حریق است. این مجموعه با بیش از سه دهه تجربه توانسته است روز به روز بر کیفیت محصولات خود بیافزاید و جزو قدیمی‌ترین و معتبرترین برندهای تولید تجهیزات آتش‌نشانی شناخته شود.

 

  • برند سپهر

شرکت سپهر نیز یکی از برندهای تولید تجهیزات اطفا حریق است که بیش از ۲۰ سال در این زمینه تجربه دارد. این مجموعه به تولید استاندارد لوازم آتش‌نشانی در سطح ایمنی و استاندارد می‌پردازد تا بتواند از گسترش حریق جلوگیری کرده و به کمک آتش‌نشانان رود. یکی از ویژگی‌های تولیدات این برند این است که معمولا برای آتش‌سوزی‌های گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که این تجهیزات در حجم‌های کم نیز توسط این برند تولید می‌شوند اما حجم‌های بالاتر و ابعاد بزرگ‌تر در اطفا حریق گسترده بسیار کاربردی تر است.

 

  • برند سعدی

گروه تولیدی صنعتی سعدی جزو معتبرترین برند برتر لوازم و تجهیزات آتش‌نشانی به شمار می‌رود. این مجموعه به تولید انواع مختلفی از این تجهیزات می‌پردازد اما در این میان کپسول‌های آتش‌نشانی تولید شده توسط این برند بسیار مشهور هستند. از جمله کپسول‌هایی که توسط این برند تولید شده و به بازار عرضه شده‌اند می‌توان به کپسول پودری و co2 در حجم‌های ۴، ۶ و ….. اشاره کرد. قابلیت شارژ کپسول آتش‌نشانی در محصولات این مجموعه وجود دارد. این کپسول‌ها برای اطفا انواع حریق از جمله آتش‌سوزی ناشی از جریان برق نیز مناسب هستند.

 

  • برند روناک

روناک نیز یکی از برترین برندهای تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی است. محصولات تولید شده توسط این برند بسیار باکیفیت و پرکاربرد هستند و کاملا برای خرید تضمین می‌شوند. این مجموعه کپسول‌های آتش‌نشانی خود را در سه نوع پودر و گاز، آب و گاز و کپسول اتوماتیک سقفی تولید و وارد بازار کرده است.

کپسول‌های پودر و گاز در انواع وزن‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۲، ۲۵ و ۵۰ کیلوگرمی عرضه می‌شوند. کپسول‌های آب و گاز نیز دارای دو مدل پروپروتئین و AFFF یا بایوفوم (۴ ظرفیت) و بیوورسال (۸ ظرفیت) است. کپسول‌های سقفی روناک نیز در حجم‌های ۱۲ کیلویی و با دو نوع ماده خاموش کننده در بازار عرضه می‌شوند.

 

  • برند پیشرو

پیشرو یکی از برندهای معتبر در زمینه تولید انواع تجهیزات آتش‌نشانی از جمله انواع کپسول است‌. این کپسول‌ها در حجم‌های مختلف از یک کیلوگرمی به بالا تولید شده و توسط نمایندگی‌های معتبر به صورت آنلاین و حضوری در بازار عرضه می‌شود. محصولات برند پیشرو با استفاده از به روزترین فناوری دنیا طراحی و در استانداردترین حالت ممکن تولید شده‌اند.

 

  • برند آذر سیلندر

این مجموعه برای اولین بار فعالیت خود را به صورت کارگاهی در سال ۱۳۷۰ آغاز کرد. اولین کپسول آتش‌نشانی تولید شده توسط این برند کپسول CO2 بدون جوشکاری بود. اکنون بیش از ۳ دهه از فعالیت این مجموعه گذشته و شما شاهد عرضه انواع کپسول‌های آتش‌نشانی از کم‌ترین حجم تا حجم‌های بالا مانند ۳۰ کیلوگرمی چرخدار هستید. یکی از مزایای محصولات تولیدی این برند قیمت مناسب در کنار ارائه کیفیت استاندارد و ایمنی بالا است که شما با خرید آن می‌توانید از این مزایا بهره‌مند شوید.

 

  • برند پیشگامان

برند پیشگامان تولید کننده تخصصی انواع تجهیزات اطفا حریق و کپسول‌های آتش‌نشانی است. این مجموعه نیز انواع مختلفی از کپسول‌های آتش‌نشانی را در وزن‌های ۱، ۳، ۶ و ….. دارد. تمام محصولات این برند دارای خدمات پس از فروش هستند که در صورت نقص فنی می‌توانید اقدام به تعویض آن از نمایندگی مربوطه کنید.

 

  • برند آرمان

این مجموعه نیز به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان تجهیزات آتش‌نشانی شناخته شده که انواع مختلفی از کپسول‌های اطفا حریق را در ابعاد و وزن‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. محصولات تولید شده توسط این مجموعه تحت نظر افراد کارشناس و با استفاده از فناوری روز دنیا ساخته شده‌اند. بنابراین یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی برند آرمان است.

 

خرید محصولات برندهای برتر تجهیزات آتش‌نشانی از ماهان گستر همگام

مجموعه ماهان گستر همگام نمایندگی معتبر و رسمی انواع برندهای شناخته شده با کیفیت تضمینی و قیمت مناسب است. انواع مختلفی از تجهیزات اطفا و اعلام حریق شامل کپسول آتش‌نشانی پودر و گاز، کپسول آتش‌نشانی آب و گاز، کپسول آتش‌نشانی بیوورسال، کپسول آتش‌نشانی CO2، کپسول fm200 از برندهای بسیار معتبر مانند دژ، سام، تدبیر، روناک، پیشرو و ….. در این مجموعه با مناسب‌ترین قیمت‌ها عرضه می‌شود. یکی از مزایای خرید از این مجموعه دریافت فاکتور رسمی در هنگام خرید و تحویل کالا درب منزل است.

خرید محصولات برندهای برتر تجهیزات آتش‌نشانی

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین نکات در اجرای صحیح عملیات اطفا حریق استفاده از تجهیزات با کیفیت است که ایمنی کافی داشته باشند. اگر تجهیزات استفاده شده از ایمنی کافی برخوردار نباشند نه تنها در مهار آتش نقشی نخواهند داشت بلکه می‌توانند سبب گسترش آتش شوند. محصولات با کیفیت همواره توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند.

امروزه برندهای مختلفی به تولید انواع تجهیزات اطفا حریق پرداخته اند که در این میان برندهای آرمان، پیشرام، توچال، سعدی، روناک و سایر برندهای نام برده شده در این مطلب جزو برترین برندهای تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی به شمار می‌روند.

 

سوالات متداول و پرتکرار

یک برند معتبر تولید تجهیزات آتش‌نشانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک برند معتبر باید محصولی تولید کند که دارای سطح ایمنی استاندارد، طول عمر بالا، کیفیت بالا و بدنه مقاوم باشد. هم چنین اطلاعات مربوط به محصول باید در برچسبی روی بدنه درج شود.

چه برندهایی را بخریم؟

از میان برندهای ایرانی تولید کننده تجهیزات آتش‌نشانی برند توچال، هونامیک، سعدی، دژ، پیشرام و سایر برندهای نام برده شده در این مطلب معتبر هستند.

تجهیزات آتش‌نشانی را از کجا بخریم؟

مجموعه ماهان گستر همگام نمایندگی معتبر و رسمی عرضه این برندها به صورت آنلاین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *