شارژ کپسول آتش نشانی در شمال تهران

شارژ کپسول آتش نشانی در شمال تهران

یکی از کارآمدترین تجهیزات آتش نشانی در ساختمان‌های مختلف کپسول‌های آتش ‌نشانی هستند. کپسول‌ها که در انواع مختلف برای اطفا حریق‌های متفاوت طراحی و تولید می‌شوند، به دلیل سهولت در استفاده جزو تجهیزات پرفروش به شمار می‌آیند. از مهمترین ویژگی کپسول‌های آتش ‌نشانی، فشار داخل کپسول است که باید در حد استاندارد باشد، تا بتوانند محتویات داخل کپسول را در فاصله حداکثر ۷ متر پرتاب کنند.

اگر فشار داخل کپسول در حد لازم نباشد، می‌توان گفت کپسول آتش نشانی در وقوع حریق بی‌اثر خواهد بود. اگر از ساکنین شمال شهر تهران هستید و قصد شارژ کپسول آتش نشانی ساختمان خود را دارید، ماهان گستر همگام خدمات شارژ کپسول آتش نشانی در شمال تهران را نیز در لیست فعالیت‎های خود قرار داده است.

 

اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

از اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی می‌توان به تسریع بخشیدن در اطفا حریق اشاره کرد. اگر کپسول‌های آتش ‌نشانی از فشار لازم برخوردار باشند، امکان برگشت شعله‌ها وجود نخواهد داشت و زمان سرعت اطفا حریق افزایش پیدا می‌کند.

عده‌ای بر این تصور هستند که کپسول‌های آتش نشانی که شارژ آن‌ها به اتمام رسیده است، قابلیت شارژ ندارند. اما باید گفت تمامی کپسول‌های آتش ‌نشانی با هر نوع محتوایی، امکان شارژ آن‌ها وجود دارد. گرچه کپسول‌های آتش‌ نشانی دارای تاریخ انقضا هستند، اما تا فرا رسیدن تاریخ انقضا می‌توانید نسبت به شارژ و استفاده مجدد کپسول‌ها اقدام کنید.

اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

دلایل افت فشار داخل سیلندر

عملکرد صحیح کپسول آتش نشانی با میزان فشار داخل کپسول ارتباط مستقیم دارد. در واقع این فشار داخل کپسول است که کمک می‌کند تا محتویات در مسافت دورتر پرتاب شوند. افت فشار در کپسول‌های آتش ‌نشانی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. نگهداری در شرایط آب و هوایی نامناسب، عدم کیفیت محتویات داخل کپسول، وجود نشتی در سیلندر، از جمله دلایلی هستند که می‌توانند به مرور زمان باعث افت فشار در کپسول‌های آتش ‌نشانی شوند.

 

زمان شارژ کپسول آتش نشانی

به طور کلی تمامی کپسول‌ها باید پس از یک سال شارژ مجدد شوند، اما کپسول‌های آتش ‌نشانی CO2 را می‌توان تا دو سال نیز بدون شارژ مجدد نگهداری کرد. دقت داشته باشید نکات بیان شده در مورد انواع کپسول‌های آتش نشانی است که از زمان خرید تا زمان شارژ، از آن‌ها استفاده نشده است.

کپسول‌های آتش نشانی که استفاده شده است، حتی برای اطفا حریق‌های کوچک، باید نسبت به شارژ آن‌ها اقدام شود.

اگر مهر و موم کپسول به هر دلیلی باز شده است، باید برای شارژ آن اقدام کنید. ممکن است از کپسول استفاده شده است و شما اطلاع ندارید.

زمان شارژ کپسول آتش نشانی

بررسی دوره‌ای کپسول آتش نشانی

عده‌ای با خرید کپسول آتش نشانی و نگهداری آن در ساختمان تصور این را دارند که در هر زمان می‌توانند از کپسول به راحتی استفاده کنند، اما باید خاطر نشان کرد که کپسول‌های آتش نشانی باید به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار بگیرند تا از صحت شارژ کامل آن‌ها اطمینان حاصل شود.

در بازدیدهای دوره‌ای که می‌تواند هر ماه یا هر ۶ ماه یک بار باشد، می‌توانید با خیال آسوده کپسول آتش نشانی را در ساختمان نگهداری کنید. در این بررسی‌ها علاوه بر اینکه میزان شارژ کپسول تست می‌شود، هرگونه خرابی در قطعات یا بدنه کپسول نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بررسی‌ها هرگونه ترک، فرورفتگی، زنگ زدگی در سیلندر گزارش می‌شود تا نسبت به تعویض کپسول اقدام کنید.

کپسول‌هایی که در شرایط آب و هوایی بسیار گرم، بسیار سرد و یا مرطوب نگهداری می‌شوند، افت فشار در آن‌ها بیشتر دیده می‌شود، در نتیجه باید بررسی دوره‌ای برای این کپسول‌ها را کوتاه مدت در نظر بگیرید.

 

عملیات شارژ کپسول آتش نشانی در کارگاه‌های مجهز

بهترین کارگاه‌های شارژ کپسول آتش نشانی می‌توانند از طریق دستگاه‌های اتوماتیک در مدت زمان کوتاهی شارژ کپسول‌ها را انجام دهند. استفاده از تجهیزات پیشرفته این اطمینان را می‌دهد که فرایند شارژ کپسول در ایمنی بالا و با رعایت کامل استانداردها انجام می‌شود.

تکنسین‌هایی که فرایند شارژ کپسول را انجام می‌دهند، به خوبی با انواع کپسول‌ها و محتویات داخل آن‌ها آشنا هستند. آن‌ها از بهترین پودرها و گاز CO2 برای شارژ کپسول‌ها استفاده می‌کنند. پودرها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هر یک از آنها به دلیل ترکیبات خاص، می‏توانند در کپسول‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از پودرهای نامرغوب باعث می‏شود تا در مرور زمان پودرها به کلوخه تبدیل شده و کپسول دیگر قابلیت استفاده نداشته باشد.

 

ارائه خدمات شارژ کپسول آتش نشانی در شمال تهران

با توجه به نقشه تهران، مناطق ۱ و ۳ جزو مناطق شمالی تهران محسوب می‌شوند. این دو منطقه از محله‌های بسیاری تشکیل شده‌اند، از مهمترین محله‌های این دو مناطق می‌توان به اراج، ازگل، امامزاده قاسم، اوین، باغ فردوس، تجریش، جماران، چیذر، دارآباد، دربند، درکه، دزاشیب، ولنجک، شهرک نفت، نیاوران، محمودیه، گلابدره، کاشانک، قیطریه، فرمانیه، کاشانک، زعفرانیه، پاسداران، ونک، قلهک، دروس، میرداماد، سئول، ظفر، شریعتی، هروی، بلوار آفریقا، نوبنیاد اشاره کرد.

در این دو منطقه بزرگ تهران ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و ده‌ها ساختمان دیگر وجود دارد که برای شارژ کپسول آتش نشانی می‌توانند از خدمات ماهان گستر همگام استفاده کنند. تیم کارشناسی ما به تمام مناطق از جمله مناطق شمالی تهران اعزام و خدمات شارژ کپسول آتش نشانی را ارائه می‌دهند.

 

چگونگی دریافت خدمات شارژ کپسول آتش نشانی

برای شارژ کپسول آتش نشانی نیاوران تهران، باید کپسول را به کارگاه‌های شارژ منتقل کنند. پس از تماس با ماهان گستر همگام و ثبت آدرس، کارشناسان به محل اعزام و نسبت به جمع آوری کپسول‌های آتش نشانی اقدام می‌کنند. کارشناسان در کارگاه شارژ کپسول‌ها را ابتدا به طور کامل تخلیه می‌کنند و سپس آن‌ها را از نظر ظاهری کاملاً بررسی می‌کنند. در صورت ایراد آن‌ها را برطرف و در صورت مشاهده خرابی، کپسول را تعویض می‌کنند.

در پایان برای شارژ کپسول، آن را با مواد درجه یک و مرغوب، پر کرده و در مدت زمان کوتاهی آن را به محل باز می‌گردانند. در هنگام دریافت کپسول‌ها می‌توانید فاکتور رسمی دریافت کنید، در فاکتور تمام فرایندهای اجرایی بر روی کپسول‌های آتش نشانی، تعمیر قطعات یا تعویض آن‌ها در فاکتور درج می‌شود.

نکته مهم در شارژ کپسول آتش نشانی نصب برچسب تاریخ شارژ کپسول است تا بتوانید زمان بعدی برای مراجعه جهت شارژ کپسول آتش نشانی را به خاطر داشته باشید.

چگونگی دریافت خدمات شارژ کپسول آتش نشانی

چک کردن کپسول آتش نشانی پس از شارژ

زمانی که کپسول را پس از شارژ از کارشناس تحویل گرفتید، هرگز برای صحت شارژ کپسول از آن استفاده نکنید، چرا که با باز کردن مهروموم و استفاده از کپسول به نوعی کپسول قابلیت استفاده خود را از دست می‌دهد. بهترین راهکار این است که از طریق یک ترازو، کپسول را وزن کرده و با تطابق با مندرجاتی که برای کپسول وجود دارد، از شارژ آن اطمینان خاطر حاصل کنید.

 

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی از سوی اتحادیه اعلام می‌شود. بنابراین می‌توان گفت قیمت شارژ در مراکزی که این خدمات را ارائه می‌دهند، تقریباً یکسان است. ظرفیت کپسول اگر بیشتر باشد، به دلیل استفاده از مواد بیشتر در کپسول هزینه شارژ بالاتری دارد. همچنین قیمت شارژ با توجه به نوع کپسول که می‌تواند در انواع پودر و گاز، آب و گاز یا CO2 باشد، متفاوت است.

در کارگاه شارژ ماهان گستر همگام از پودرهای درجه یک و مرغوب برای کپسول‌های پودری استفاده می‌شود. هدف از استفاده پودرهای با کیفیت کمک به اطفا حریق در زمان کوتاه‌تر است. در ماهان گستر همگام ارائه خدمات با کیفیت از اهمیت بالاتری برخوردار است.

زمان شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی با ماهان گستر همگام

شرکت‌های بسیاری خدمات شارژ کپسول آتش نشانی را ارائه می‌دهند، ماهان گستر همگام نیز در کنار فروش انواع کپسول‌های آتش نشانی پودر و گاز، کپسول آتش نشانی آب و گاز، کپسول آتش نشانی CO2، کپسول آتش نشانی ABC، کپسول آتش نشانی بیوورسال و کپسول FM200، خدمات شارژ کپسول را نیز ارائه می‌دهد. در کنار شارژ کپسول‌ها، در صورت نیاز تست هیدرواستاتیک نیز توسط تکنسین‌های مجرب انجام می‌شود. برای دریافت هرگونه خدمات از مجموعه فاکتور رسمی ارائه می‌دهیم تا تضمینی باشد برای کیفیت خدماتی که ارائه می‎دهیم.

نصب و نگهداری انواع سیستم اعلام حریق و اطفا حریق، خدمات شات بلاست و رنگ کوره‌ای و بازسازی انواع خاموش کننده، از دیگر خدماتی است که می‌توانید از ماهان گستر همگام دریافت کنید. پشتیبانی سریع، ضمانت کیفیت، ضمانت قیمت و ارسال سریع از جمله تعهداتی است که به آن جامه عمل پوشاندیم.

 

سخن پایانی

اگر می‌خواهید در زمان آتش سوزی کپسول‌های آتش‌ نشانی جان و مال شما را نجات دهند، بررسی دوره‌ای آن‌ها را به تعویق نیندازید و در صورت استفاده از کپسول بلافاصله نسبت به شارژ مجدد آن‌ها اقدام کنید. روند شارژ کپسول‌ها در مدت زمان کوتاهی و با هزینه بسیار کم انجام می‌شود. بنابراین در اسرع وقت نسبت به شارژ کپسول آتش نشانی خود اقدام کنید.

سوالات متداول

ساکنین مناطق شمال تهران چگونه می‌توانند از خدمات شارژ کپسول آتش‌ نشانی بهره‌مند شوند؟

یکی از بهترین شرکت‌هایی که در مناطق شمالی تهران خدمات شارژ کپسول را ارائه می‌دهد، ماهان گستر همگام است.

 

آیا همه کپسول‌های آتش ‌نشانی قابلیت شارژ مجدد دارند؟

بله، تمامی کپسول‌های آتش ‌نشانی در صورت سالم بودن قطعات می‌توانند مجدداً شارژ شوند.

 

آیا در زمان شارژ کپسول آتش نشانی تست هیدرواستاتیک انجام می‌شود؟

تست هیدرواستاتیک هر ۵ سال یکبار بر روی کپسول‌های آتش ‌نشانی انجام می‌شود. در صورت لزوم این تست توسط تکنسین‌ها بر روی کپسول‌ها اعمال می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *