در حال نمایش 12 نتیجه

کپسول آتش نشانی کارا

برند همیار انرژی در سال ۱۳۸۹ کار خود را با طراحی، تولید و اجرای انواع سیستم‌های اعلام و اطفا حریق آغاز کرد. در طی سال‌های گذشته این مجموعه با بهره‌مندی از تکنولوژی‌ روز، تحقیقات و دانش بالا، مجموعه‌ای از تجهیزات آتش نشانی را با استانداردهای لازم به بازار عرضه کرده است. توجه به ایمنی و استفاده از متریال با کیفیت باعث شده است، محصولات این برند رضایت خریداران را جلب کند. یکی از محصولات پرطرفدار این مجموعه کپسول‌های آتش نشانی همیار و کارا هستند. کپسول آتش نشانی کارا با تایید سازمان آتش نشانی، در وزن‌ها و مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‎شود.

ویژگی کپسول آتش نشانی کارا

  • به طور کلی در تولید تمام کپسول‌های آتش نشانی کارا، استانداردهای ۹۰۰۱ ISO ، ۱۴۰۰۱ ISO و ۴۵۰۰۱ ISO لحاظ شده است. همچنین انواع کپسول آتش نشانی کارا از استاندارد ملی ۸۶۹ برخوردار هستند و با گارانتی و خدمات پس از فروش، به بازار عرضه می‌شوند.
  • برند کارا سعی کرده است اطلاعات لازم در خصوص نحوه استفاده و نگهداری کپسول را به صورت اختصار اما مفید توسط برچسب بر روی کپسول، در اختیار خریدار بگذارد. بنابراین اگر نسبت به کپسول‌های آتش ‌نشانی اطلاعات زیادی ندارید، تا حدودی می‌توانید با مطالعه برچسب دستورالعمل روی کپسول اطلاعات خود را تکمیل کنید. گرچه راهنمای استفاده از کپسول بر روی آن درج شده است، اما باید برای کارایی بهتر کپسول، مهار موفق آتش، استفاده درست از انواع کپسول کارا، آموزش‌های لازم را دریافت کنید.

مشخصات کپسول ‏های آتش نشانی کارا

  • یکی از اجزای کپسول آتش نشانی کارا، شیلنگ است که با توجه به نوع پلاستیکی که در ساخت آن به کار رفته است، در برابر حرارت و فشار بالا مقاومت خوبی دارد. همچنین با قرار گرفتن در زیر نور خورشید، هیچ تغییری در کیفیت آن رخ نمی‌دهد. برای کپسول‌های پودر و گاز این شیلنگ تا ارتفاع ۵۰ سانتیمتر طراحی شده است، بسیار سبک است و بر اثر کشیدگی پاره نمی‌شود.
  • برای ساخت سیلندر از بهترین متریال یعنی ورق فولاد استفاده شده است که در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم است. برای ایجاد ایمنی بیشتر از طریق دستگاه‌های اتوماتیک این ورق جوشکاری و سیلندر ساخته می‌شود.
  • بدنه کپسول از رنگ الکترواستاتیک پوشیده می‌شود که چسبندگی بالا و مقاومت خوبی در برابر ضربه و خط و خش دارد.
  • کپسول‌ها دارای فشارسنج عقربه‌ای چرخ دنده‌دار هستند. این فشارسنج با نشان دادن میزان فشار موجود در کپسول به شما اطمینان می‌دهد که در موقع آتش سوزی می‌تواند در مهار آتش به شما کمک کند.
  • نوع شیری که بر روی این کپسول‌ها به کار رفته است، از نوع اهرمی است. بسیار ساده تنها با فشار دادن اهرم به سمت پایین، می‌توانید محتویات داخل کپسول را به سمت شعله‌ها تخلیه کنید.

مشخصات فنی کپسول‏ های آتش نشانی کارا

از دیگر ویژگی‌های کپسول آتش نشانی کارا می‌توان به فشار آزمون ۲۵ بار و فشار تحمل بدنه ۷۵ بار اشاره کرد. طول پرتاب کپسول‌های کارا بین ۲ تا ۶ متر متغیر است. با توجه به ظرفیت کپسول و میزان محتوای آن، می‌توانید تا ۶ متر نیز آتش را کنترل کنید. مدت زمان تخلیه برای کپسول‌های کارا بین ۸ تا ۲۵ ثانیه با توجه به ظرفیت کپسول تخمین زده شده است.

نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی کارا

عملکرد کپسول‌ آتش نشانی کارا، با کشیدن ضامن آغاز می‌شود. زمانی که ضامن از روی کپسول جدا شود، مهر و موم کپسول شکسته و اینک می‌توانید اهرم را فشار داده و منتظر خارج شدن محتویات کپسول به بیرون باشید. طول پرتاب محتویات برای کپسول‌ها با توجه به ظرفیتی که دارند، متفاوت است. می‌توانید با مهار درست و دقیق شیلنگ، در تمام جهات حرکت کرده و آتش را خاموش کنید.

انواع کپسول آتش نشانی کارا

انواع کپسول‌های کارا را می‌توانید در سه نوع پودر و گاز، آب و گاز و آب و فوم خریداری کنید.

  1. کپسول آتش نشانی پودر و گاز BCE و ABCE کارا در وزن‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۲، ۲۵، ۵۰ کیلوگرم به بازار عرضه می‌شوند.
  2. کپسول آتش نشانی آب و گاز کارا را نیز می‌توانید در وزن‌های ۶ کیلوگرم و ۱۰ کیلوگرم انتخاب کنید.
  3. کپسول آتش نشانی آب و فوم کارا در دو مدل با وزن ۶ کیلوگرم و ۱۰ کیلوگرم تولید می‌شود.

کپسول آتش نشانی پودر و گاز BCE و ABCE کارا

کپسول‌های آتش نشانی پودر و گاز BCE کارا را می‌توانید برای مهار آتش ‌سوزی‌های کلاس B، کلاس C و کلاس A استفاده کنید. حریق کلاس B شامل مایعات قابل اشتعال، حریق کلاس C مربوط به آتش سوزی‌های گازهای قابل اشتعال و آتش سوزی‌های کلاس E مربوط به حریق تجهیزات الکترونیکی و برقی است. با خرید این کپسول آتش نشانی کارا می‌توانید آتش سوزی‌های این سه نوع کلاس را به راحتی مهار کنید.

اما کپسول‌های آتش ‌نشانی پودر و گاز ABCE کارا را می‌توانید در ۴ کلاس آتش سوزی استفاده کنید. علاوه بر مهار حریق‌های مایعات قابل اشتعال، گازهای قابل اشتعال و تجهیزات الکترونیکی، می‌توانید برای مهار حریق کلاس‌های کلاس A که جامدات هستند نیز استفاده کنید.

برند کارا تلاش کرده است تا انواع کپسول‌های پودر و گاز را در هر دو مدل، در ظرفیت‌های مختلف طراحی و تولید کند، تا همه افراد بتوانند نسبت به فضای موجود این کپسول را خریداری کنند.

نحوه عملکرد کپسول پودر و گاز کارا

نحوه عملکرد کپسول‌های پودر و گاز کارا به این صورت است که پودر داخل کپسول با فشار گاز ازت از کپسول خارج می‌شود. با توجه به فاصله ایمن که از آتش قرار گرفته‌اید، پودر بر روی شعله‌ها پخش شده و مانع از رسیدن اکسیژن به شعله‌ها می‌شود. در نتیجه با این عملکرد، آتش در مدت زمان کوتاهی مهار خواهد شد. نکته قابل توجه این است که پس از استفاده از کپسول آتش نشانی پودر و گاز، پسماند باقی می‌ماند. بنابراین باید زمانی را برای نظافت محیط در نظر بگیرید.

از نکات خرید کپسول، وجود مواد سمی و حساسیت‌زا است. در کپسول پودر و گاز کارا از مواد سمی استفاده نشده است، بنابراین برای فضاهایی که کودکان و افراد سالمند وجود دارند می‌توانید بدون ایجاد نگرانی آتش را مهار کنید.

کپسول آتش نشانی آب و گاز کارا

کپسول آتش نشانی آب و گاز کارا را می‌توانید برای کنترل آتش‌ سوزی‌های کلاس A انتخاب کنید. این آتش سوزی‌ها که شامل سوختن مواد جامد از جمله پارچه و چوب است، می‌توانند به سرعت گسترده شوند. کپسول‌های آب و گاز با توجه به نوع عملکردی که دارند می‌توانند از گسترش آتش جلوگیری و در مدت زمان کوتاه آتش را خفه کنند. برند کارا کپسول آتش نشانی آب و گاز را در دو وزن ۶ و ۱۰ کیلوگرم تولید کرده است. شما می‌توانید بر اساس توانایی خود برای حمل کپسول و فضای موجود، یکی از دو کپسول آتش نشانی کارا را انتخاب کنید.

از مزیت‌های استفاده از این کپسول می‌توان به‌ عدم استفاده از مواد سمی و عدم آسیب به محیط زیست اشاره کرد. در واقع این کپسول‌ها جزو کپسول‌های دوستدار محیط زیست شناخته می‌شوند. از آنجا که کپسول‌های آب و گاز جزو کپسول‌های رایج به شمار می‌آیند، نسبت به سایر کپسول‌ها از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند.

نحوه عملکرد کپسول پودر و گاز کارا

کپسول‌های آب و گاز کارا با خنک کردن مواد سوختنی می‌توانند حریق را مهار کنند. زمانی که مهار آتش به پایان برسد، نیازی به نظافت محیط نیست، چرا که تنها آب از کپسول خارج شده است و شما تنها باید مواد سوختنی را از محل جمع آوری و محیط را پاکسازی کنید. نکته قابل توجه این است که هرگز نباید از کپسول‌های آتش ‌نشانی آب و گاز کارا برای مهار آتش‌ سوزی‌های تجهیزات الکترونیکی استفاده کنید. معمولاً برای جلوگیری از یخ زدگی آب در کپسول از مواد ضد یخ در آن استفاده می‌شود.

کپسول آتش نشانی آب و فوم کارا

از دیگر محصولات کارا می‌توان به کپسول‌های آتش ‌نشانی آب و فوم اشاره کرد. این کپسول‌ها در دو وزن ۶ کیلوگرم و ۱۰ کیلوگرم طراحی و تولید شده‌اند. برای مهار آتش سوزی‌های ناشی از مایعات قابل اشتعال این کپسول آتش نشانی کارا می‌تواند بهترین گزینه باشد. میزان آب و فوم در کپسول به نسبت یک به هشت است، یعنی در مقابل ۸ لیتر آب از یک لیتر فوم استفاده می‌شود.

فومی که در داخل کپسول استفاده می‌شود، می‌تواند در دو نوع شیمیایی و مکانیکی باشد که هر یک با توجه به غلظتی که دارند، می‎توانند برای مهار آتش‌های مختلف استفاده شوند. نوع فومی که در کپسول به کار رفته است، می‌تواند متفاوت باشد. برخی از فرم‌ها دارای گسترش کم، برخی متوسط و برخی دارای گستردگی بیشتر هستند. شما باید با توجه به فضای موجود کپسول آب و فوم را با نرخ انتشار مناسب خریداری کنید.

نحوه عملکرد کپسول آتش نشانی آب و فوم کارا

کپسول آتش نشانی آب و فوم از قدرت خاموش‌کنندگی بالایی برخوردار است. زمانی که از این کپسول برای مهار آتش استفاده می‌کنید، فوم داخل کپسول با فشار زیادی خارج و روی شعله‌های آتش را می‌پوشاند. در نتیجه از رسیدن اکسیژن به آتش جلوگیری شده، همچنین از انتشار گازهایی که به هنگام آتش سوزی از آتش بلند می‌شوند، جلوگیری می‌کند. هرچه میزان گستردگی فوم بر روی شعله‌ها بیشتر باشد، قطعاً آتش در مدت زمان کوتاهی خاموش می‌شود. فوم از وزن بسیار پایینی برخوردار است، بنابراین زمانی که بر روی شعله‌ها قرار می‌گیرد مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا از بین برود.

سفارش کپسول آتش نشانی کارا

همانطور که اشاره شد کپسول‌های آتش ‌نشانی کارا در سه نوع پودر و گاز، آب و گاز و آب و فوم تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها برای مهار حریق‌های به خصوصی می‌توانند کاربرد داشته باشند. ابتدا باید تصمیم بگیرید که برای چه مکانی قصد خرید کپسول آتش نشانی کارا را دارید. این مکان می‌تواند ساختمان اداری، مسکونی، تجاری، مراکز صنعتی، کارگاه، کارخانه و بسیاری از امکان دیگر باشد. با توجه به مکان مورد نظر و تجهیزات، لوازم و قطعاتی که نگهداری می‌شوند، باید نوع کپسول را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی باید ظرفیت کپسول را مشخص کنید که ظرفیت کپسول آتش نشانی را باید متناسب با متراژ فضا در نظر بگیرید. اگر فضا بسیار گسترده است می‌توانید از کپسول با ظرفیت‌های بالا و یا ظرفیت‌های کمتر اما تعداد بالا استفاده کنید. کپسول‌هایی که از ظرفیت پایین برخوردار هستند، قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. در قسمت پشت کپسول‌ها یک بست مثلث شکل وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن را بر روی دیوار نصب کنید.

خرید کپسول آتش نشانی کارا از شرکت ماهان گستر همگام

یکی از تجهیزات آتش نشانی پرمصرف و ساده کپسول‌های آتش ‌نشانی هستند. گرچه در بسیاری از فضاها نصب کپسول آتش نشانی الزامی نیست، اما برای پیشگیری از هرگونه اتفاق قطعاً خرید و نصب کپسول آتش ‌نشانی می‌تواند در آینده مفید واقع شود. شرکت ماهان گستر همگام انواع کپسول آتش نشانی آب و گاز، کپسول آتش نشانی پودر و گاز، کپسول آتش نشانی ABC، کپسول آتش نشانی CO2 و کپسول آتش نشانی بیوورسال را در لیست فروش تجهیزات آتش نشانی خود قرار داده است.

می‌توانید کپسول آتش نشانی پودر و گاز و آب و گاز را از برند کارا انتخاب کنید. این برند توانسته با دریافت تاییدیه آتش نشانی، محصولات خود را به صورت گسترده به فروش برساند.

قیمت کپسول آتش نشانی کارا

قیمت کپسول آتش نشانی کارا بسته به نوع انتخاب شما که می‌تواند آب و گاز، پودر گاز و یا آب و فوم باشد، متفاوت است. همچنین ظرفیت کپسول نیز در کنار نوع کپسول می‌تواند در قیمت‌ها تاثیرگذار باشد. از میان کپسول‌ها، کپسول آب و گاز به دلیل محتویات ساده‌تر از قیمت پایین‌تری برخوردار است.

با توجه به اینکه برند کارا تمام استانداردهای لازم را در کپسول‌های آتش ‌نشانی لحاظ کرده است و از پودر و فوم درجه یک و با کیفیت در کپسول‌ها استفاده می‌کند، در رقابت با سایر برندها توانسته موفق عمل کند و با در نظر گرفتن قیمت مناسب رضایت خریداران را جلب کند.

سخن پایانی

با توجه به اینکه انواع مختلفی از خاموش کننده‌های آتش وجود دارد، کپسول‌های آتش نشانی کارا می‌توانند نیاز شما را به ایجاد امنیت در محل کار یا زندگی برطرف کنند. با خرید کپسول آتش نشانی کارا در انواع و ظرفیت‌های مختلف می‌توانید همیشه از اعضای خانواده و اموال خود محافظت کنید. با سرویس دوره‌ای کپسول و انجام تست هیدرواستاتیک از سالم بودن کپسول اطمینان خاطر خواهید داشت. در صورت هر گونه کاهش فشار و نشتی در کپسول، نسبت به خرید یک کپسول جدید اقدام و در صورت سالم بودن با شارژ مجدد، آن را برای روز حادثه آماده نگه دارید.

سوالات متداول

کدام کپسول‌های آتش نشانی را می‌توان از برند کارا خریداری کرد؟

کپسول‌های پودر و گاز، آب و گاز، آب و فوم

ظرفیت کپسول‌های آب و گاز و آب و فوم کارا چه اندازه است؟

کپسول‌های آب و فوم و آب و گاز را می‌توانید در ظرفیت ۶ و ۱۰ کیلوگرم خریداری کنید.

ظرفیت کپسول‌های پودر و گاز کارا چه اندازه است؟

کپسول‌های پودر و گاز کارا در ظرفیت‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۲، ۲۵، ۵۰ کیلوگرم تولید می‌شوند.