در حال نمایش 11 نتیجه

کپسول آتش نشانی توچال

در سال ۱۳۷۱ شرکت دادرس آتش توچال با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، فعالیت خود را در زمینه طراحی و تولید تجهیزات مربوط به آتش نشانی آغاز کرد. در همان سال‌های ابتدایی فعالیت، با توجه به قوانینی که وضع شده است و متعهد بودن به قوانین، خیلی زود توانست استانداردهای لازم از جمله استاندارد ۸۶۹ را برای تولیدات محصولات خود از سازمان استاندارد ملی دریافت کند. تا به امروز مدیریت دقیق و حرفه‌ای شرکت توچال باعث شده است، محصولات این برند از جمله کپسول آتش نشانی توچال جزو محصولات برتر معرفی شوند.

نمایندگی کپسول آتش نشانی توچال

گرچه کارخانه کپسول آتش نشانی توچال در شهرک صنعتی جی اصفهان واقع شده است، اما در بیشتر شهرهای کشور، نمایندگی کپسول آتش نشانی توچال وجود دارد. شرکت ماهان گستر همگام به عنوان نماینده فروش محصولات توچال، انواع کپسول‌های پودر و گاز و CO2 برند توچال را با قیمت‌های پایین به فروش می‌رساند.

برند توچال سعی کرده است مواد اولیه برای تولیدات خود را از تامین کنندگان معتبر داخلی و خارجی تهیه کند. همچنین با رعایت استانداردها توانسته رضایت خریداران را نیز جلب کند. بدون شک رضایت خریداران از محصولات توچال باعث شده است که این واحد تولیدی به عنوان واحد نمونه معرفی شود.

ویژگی‌های کپسول پودر و گاز برند توچال

  • پودرهایی که در کپسول‌های توچال استفاده می‌شود درجه یک و با کیفیت هستند.
    برای مهار آتش‌های مختلف از پودرهای مختلف در این کپسول‌ها استفاده می‌شود تا عملکرد بهتری داشته باشند.
  • در کنار پودر از گاز ازت با خلوص ۹۹.۹ درصد برای ایجاد فشار لازم جهت خروج پودر از کپسول استفاده می‌شود.
    در کپسول آتش نشانی توچال فشار تست بدنه ۳۰ الی ۳۵ بار، فشار تقریبی تحمل بدنه ۶۵ تا ۷۵ بار و فشار انفجار ۸۰ تا ۹۰ بار در نظر گرفته شده است.
  • این برند برای ساخت سیلندر از فولاد مقاوم استفاده می‌کند و برای پوشش فولاد نیز از رنگ الکترواستاتیک استفاده می‌کند که ماندگاری و مقاومت بالاتری دارد.
  • همانطور که اشاره شد تمام محصولات برند توچال از استاندارد ملی شماره ۸۶۹ پشتیبانی می‌کنند.

انواع کپسول پودر و گاز برند توچال

برند توچال در تولیدات خود فضا را در نظر گرفته است و تعداد تولیدات خود را از نظر وزن افزایش داده است. در میان محصولات زیر، می‏توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

  • کپسول یک کیلوگرمی: ارتفاع ۲۲ سانتی‌متر، قطر ۸۰ میلی‌متر، وزن ۲ کیلوگرم، زمان تخلیه ۸ ثانیه، طول پرتاب ۲ متر
  • کپسول ۲ کیلوگرمی: ارتفاع ۲۶ سانتی‌متر، قطر ۱۱۵ میلی‌متر، وزن ۳.۸۵ کیلوگرم، زمان تخلیه، ۱۰ ثانیه، طول پرتاب ۲.۴ متر
  • کپسول ۳ کیلوگرمی: ارتفاع ۳۲ سانتی‌متر، قطر ۱۱۵ میلی‌متر، وزن ۵.۳۰۰ کیلوگرم، زمان تخلیه ۱۲ ثانیه، طول پرتاب ۳ متر
  • کپسول ۴ کیلوگرمی: ارتفاع ۳۲ سانتی‌متر، قطر ۱۵۰ میلی‌متر، وزن ۶.۷۸ کیلوگرم، زمان تخلیه ۱۳ ثانیه، طول پرتاب ۴ متر
  • کپسول ۶ کیلوگرمی: ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر، قطر ۱۵۰ میلی‌متر، وزن ۹.۲ کیلوگرم، زمان تخلیه ۱۵ ثانیه، طول پرتاب ۵ متر
  • کپسول ۹ کیلوگرمی: ارتفاع ۳۲ سانتی‌متر، قطر ۱۹۰ میلی‌متر، وزن ۵.۳ کیلوگرم، زمان تخلیه ۱۷ ثانیه، طول پرتاب ۶ متر
  • کپسول ۱۲ کیلوگرمی: ارتفاع ۵۳ سانتی‌متر، قطر ۱۹۰ میلی‌متر، وزن ۱۷.۳۵ کیلوگرم، زمان تخلیه ۲۰ ثانیه، طول پرتاب ۶ متر
  • کپسول ۲۵ کیلوگرمی: ارتفاع ۵۵ سانتی‌متر، قطر ۳۰۰ میلی‌متر، وزن ۴۵ کیلوگرم، زمان تخلیه ۲۰ ثانیه، طول پرتاب ۶ متر
  • کپسول ۵۰ کیلوگرمی: ارتفاع ۸۰ سانتی‌متر، قطر ۳۰۰ میلی‌متر، وزن ۷۸.۸ کیلوگرم، زمان تخلیه ۱۵۰ ثانیه، طول پرتاب ۱۰ متر
  • کپسول ۷۵ کیلوگرمی: ارتفاع ۹۶ سانتی‌متر، قطر ۳۰۰ میلی‌متر، وزن ۱۱۳ کیلوگرم، زمان تخلیه ۱۵۰ ثانیه، طول پرتاب ۱۰ متر

ویژگی‌های کپسول CO2 برند توچال

از دیگر محصولاتی که توسط برند توچال به بازار عرضه شده است، می‌توان به کپسول آتش نشانی CO2 اشاره کرد.

  • از ویژگی‌های این کپسول می‌توان به گاز پیشران CO2 اشاره کرد که باعث پرتاب مایع CO2 از داخل کپسول می‌شود.
  • فشار گاز ۱۲۵ الی ۱۵۰ بار و فشار تست بدنه ۲۲۵ الی ۲۵۰ بار از دیگر مشخصات این کپسول است.
  • در ساخت کپسول CO2 توچال، از ورق فولاد استفاده شده است که به طور یک تیکه و بدون درز ساخته شده است.
  • نوع شیری که بر روی این کپسول‌ها نصب شده است از نوع شیرهای مخصوص سیلندرهای CO2 است که مجهز به چک ولو هستند.
  • تمامی کپسول‌های CO2 برند توچال از استاندارد ملی ۶۷۹۲ پیروی می‌کنند و طبق همین استاندارد هر ۵ سال یک بار تست هیدرواستاتیک برای این کپسول‌ها انجام می‌شود.
    ظرفیت این کپسول‌ها متغیر است و می‌توانید در میان اوزان ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۰، ۱۲ و ۳۰ کیلوگرم، انتخاب ایده آل داشته باشید.

بررسی کپسول‌های برند توچال

دقت داشته باشید اگر کپسول آتش نشانی خریداری و نگهداری می‌کنید، نسبت به بررسی و بازدید دوره‌ای آن توجه داشته باشید. باید خاطر نشان کرد کپسول‌های آتش ‌نشانی حتی در صورت ‌عدم استفاده ممکن است به مرور زمان با کاهش شارژ مواجه شوند. بنابراین با بررسی دوره‌ای می‌توانید از میزان شارژ کپسول اطلاع دقیقی داشته باشید.

همچنین از نظر ظاهری باید به طور کامل بدنه کپسول آتش نشانی توچال چک و بررسی شود. اگر بدنه کپسول دچار زنگ زدگی و یا خوردگی شده است و یا اگر رنگ کپسول از بین رفته است، به هنگام تعویض شارژ کپسول، معایب نیز باید برطرف شوند. همچنین در برخی از مواقع امکان دارد که شیلنگ و یا قیفی که به کپسول آتش نشانی متصل است، دچار پارگی شده باشد که به هنگام بررسی می‌توانید آن را تعویض کنید.

شارژ کپسول‌های برند توچال

خرید کپسول آتش نشانی با قابلیت شارژ برند توچال یک خرید مقرون به صرفه خواهد بود. کپسول‌های پودر و گاز و کپسول‌های CO2 برند توچال قابلیت شارژ دارند. پس از استفاده از کپسول و تمام شدن محتویات آن می‌توانید نسبت به شارژ کپسول اقدام و مجددا استفاده کنید.

تست هیدرواستاتیک در کپسول‌های توچال

در زمان شارژ کپسول آتش نشانی توچال، کارشناس تست هیدرواستاتیک را نیز انجام می‌دهد. اگر با این تست آشنا نیستید در ادامه توضیح خواهیم داد. زمانی که شما کپسول را برای شارژ به مرکز ارائه خدمات می‌برید، کارشناس ابتدا محتویات کپسول را خارج می‌کند و قبل از شارژ کپسول، بدنه آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به این صورت که کپسول را پر کرده و از طریق فشارسنج فشار آن را یادداشت می‌کند. اگر در کپسول نشتی وجود داشته باشد پس از گذشت چند دقیقه ممکن است فشار کپسول افت پیدا می‌کند و اگر کارشناس عدد کمتر را مشاهده کند، نشتی در کپسول قطعاً وجود دارد. توصیه می‌کنیم نسبت به رفع نشتی اقدام کنید، چرا که اگر کپسول را شارژ کنید ممکن است در طولانی مدت مجدداً شارژ کپسول بدون اینکه از آن استفاده کنید کاهش پیدا کند.

اما اگر عدد روی مانومتر با عدد اول تفاوتی نداشت، به نشانه سالم بودن بدنه کپسول است که به راحتی می‌توانید آن را شارژ و استفاده کنید. کارشناس باید تاریخ شارژ کپسول را بر روی بدنه آن درج کند تا برای مراجعه بعدی دچار سردرگمی نشوید.

نحوه انتخاب کپسول توچال

هدف از خرید کپسول

برای خرید کپسول آتش نشانی توچال ابتدا باید با کلاس انواع آتش سوزی آشنا شوید. در این صورت می‌توانید یک خرید درست را انجام دهید. معمولا کپسول‌های پودر و گاز برای مایعات قابل اشتعال و کپسول‌های CO2 برای آتش سوزی‌های تجهیزات الکترونیکی و برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به موقعیت کاری و شغلی خود و اجناسی که در اطراف خود نگهداری می‌کنید، اینک می‌توانید بین کپسول آتش نشانی CO2 برند توچال و کپسول آتش نشانی پودر و گاز برند توچال کدام را انتخاب کنید.

انتخاب ظرفیت مناسب

پس از اینکه نوع کپسول را انتخاب کردید، اینک باید ظرفیت کپسول آتش نشانی توچال را مشخص کنید. برای انتخاب ظرفیت کپسول باید مساحت ساختمان، مصالحی که در آن به کار رفته است، نوع لوازم و تعداد لوازمی که در ساختمان وجود دارد را مد نظر قرار دهید. گاهی فضا به اندازه‌ای کوچک است که با کپسول‌های کوچک دستی می‌توانید به راحتی آتش را مهار کنید، اما اگر جزو تولید کننده‌های بزرگ، کارخانه دار و صنعتگر هستید توصیه می‌شود کپسول‌های برند توچال را در نوع چرخ‌دار و با ظرفیت بالا انتخاب کنید.

در نظر گرفتن طول پرتاب

میزان طول پرتاب محتویات کپسول به سمت شعله‌ها مهم است. این موضوع با فشار کپسول ارتباط مستقیمی دارد، اگر می‌خواهید پرتاب محتویات کپسول توچال به سمت آتش دورتر باشد، باید کپسول از فشار خوبی برخوردار باشد و گاز داخل کپسول توانایی خارج کردن محتویات را داشته باشد. در هر صورت توصیه می‌شود برای مهار آتش، فاصله ایمنی خود را نسبت به شعله‌ها حفظ کنید.

در نظر گرفتن محدوده دمایی

به هنگام خرید کپسول توچال به عملکرد کپسول در محدوده دمایی نیز توجه داشته باشید. برخی از کپسول‌ها در شرایط آب و هوای مختلف امکان استفاده ندارند. محدوده دمایی استفاده از کپسول که معمولاً بین منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ درجه است بر روی کپسول توچال درج شده است.

اهمیت به کیفیت

کیفیت در انتخاب کپسول آتش ‌نشانی گزینه بسیار مهمی است. آنچه در کیفیت کپسول موثر است؛ جنس بدنه و فشار داخل کپسول است. برند توچال در کپسول‌های خود از فولاد درجه یک برای بدنه استفاده کرده است که امکان نشتی به صفر برسد. پس از خرید کپسول توچال به طور دوره‌ای فشار کپسول را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

نصب فشارسنج

در فروش کپسول آتش نشانی توچال، در برخی از مدل‌ها امکان نصب فشارسنج وجود دارد. زمانی که فشارسنج بر روی کپسول نصب شود شما به راحتی می‌توانید از میزان شارژ کپسول مطلع شوید. خوانش فشارسنج بسیار آسان است، اگر عقربه بر روی رنگ قرمز باشد به معنای خالی شدن شارژ و اگر عقربه به روی رنگ سبز باشد به معنای داشتن شارژ است.

بررسی اطلاعات روی کپسول

بر روی کپسول‌های توچال برگه اطلاعات وجود دارد. وجود برگه اطلاعات بر روی کپسول‌ها بسیار مهم است، چرا که کاربر را از سردرگمی نجات می‌دهد. از اطلاعاتی که بر روی کپسول‌های آتش نشانی توچال وجود دارد می‌توان به نام برند سازنده، نوع خاموش کننده، مناسب برای کدام حریق است، ظرفیت کپسول، تاریخ شارژ، تاریخ انقضا و راهنمای استفاده از کپسول اشاره کرد.

خرید کپسول آتش نشانی توچال از شرکت ماهان گستر همگام

ماهان گستر همگام یک شرکت معتبر در زمینه فروش تجهیزات آتش نشانی است که با هدف ارائه محصولات استاندارد و با کیفیت فعالیت خود را آغاز و تا به امروز ادامه داده است. توانسته‌ایم با جمعی از کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه انواع کپسول آتش نشانی پودر و گاز، کپسول آتش نشانی آب و گاز، کپسول آتش نشانی بیوورسال، کپسول آتش ‌نشانی CO2 و کپسول آتش ‌نشانی ABC را از برندهای شناخته شده همچون توچال در سبد فروش خود قرار دهیم. با ضمانت کیفیت و قیمت، در زمان کوتاهی محصول درخواستی شما را ارسال خواهیم کرد. با ارائه فاکتور رسمی توسط شرکت، از خرید خود اطمینان داشته باشید.

قیمت کپسول‌های آتش نشانی توچال

قیمت کپسول آتش نشانی توچال، با توجه به وزنی که دارد، مشخص می‏شود. پس از انتخاب نوع کپسول که باید با نوع کسب و کار شما هماهنگ باشد، می‌توانید آن را در ظرفیت‌های مختلفی خریداری کنید. معمولا کپسول‌های کوچک توچال را برای فضاهای مسکونی، اداری، تجاری به طور کلی فضاهای کوچک انتخاب می‌کنند. اما برای صنایع مختلف، کارگاه‌ها و تولیدی‌ها، مراکز خرید بزرگ، فرودگاه‌ها و متروها می‌توانید کپسول‌های توچال را به صورت چرخدار و ظرفیت بالا خریداری کنید. قطعاً این کپسول‌ها قیمت بالاتری دارند اما برای مهار آتش‌های گسترده انتخاب دقیقی خواهند بود.

سخن پایانی

آتش ‌سوزی‌ها می‌توانند همیشه و همه جا رخ دهند، در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و حتی مراکز صنعتی بزرگ، کارخانه‌ها، فرودگاه‌ها و هتل‎ها. به نوعی عامل ایجاد آتش ‌سوزی همه جا وجود دارد، اما بهترین راه برای کاهش دادن خسارات خرید کپسول‌های آتش نشانی است. اگر می‌خواهید در زمان آتش سوزی افسوس نخریدن کپسول را بخورید، همین امروز نسبت به خرید کپسول آتش نشانی توچال اقدام کنید. برند توچال با طراحی و تولید کپسول‌های پودر و گاز و کپسول‏های CO2 در مهار آتش‌ سوزی‌های مختلف نقش بسزایی دارد.

نحوه سفارش و خرید از شرکت ماهان گستر همگام

برای خرید کپسول های آتش نشانی توچال، می توانید از دو روش زیر اقدام کنید:

  • خرید آنلاین

برای خرید آنلاین، کافی است از طریق همین صفحه، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و مراحل سفارش را تکمیل نمایید.

  • خرید حضوری

برای خرید حضوری، می توانید به فروشگاه های معتبر تجهیزات ایمنی و آتش نشانی مراجعه کنید. همچنین، امکان خرید حضوری از دفتر مرکزی شرکت ماهان گستر همگام نیز وجود دارد.

سوالات متداول

برند توچال کدام کپسول‌های آتش نشانی را تولید می‌کند؟

اگر قصد خرید کپسول آتش نشانی از برند توچال را دارید می‌توانید کپسول‌های پودر و گاز و کپسول‌های CO2 را از این برند انتخاب کنید.

کپسول‌های توچال با چه ظرفیتی تولید می‌شوند؟

به طور کلی برند توچال کپسول‌ها را به دو صورت دستی یا پرتابل و چرخدار طراحی می‌کند. معمولاً برای حمل آسان، کپسول‌های دستی وزن پایین‌تری دارند، در مقابل کپسول‌های چرخ‌دار از وزن بالاتری برخوردار هستند.

آیا کپسول‌های برند توچال را می‌توان شارژ کرد؟

بله، کپسول‌های پودر گاز و کپسول‌های CO2 از برند توچال قابلیت شارژ دارند.