در حال نمایش 8 نتیجه

کپسول آتش نشانی سپهر

از برندهای معتبر کپسول‌های آتش نشانی می‌توان به روناک گاز خزر اشاره کرد که از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در زمینه تولیدات انواع کپسول‌های آتش ‌نشانی آغاز کرده است. این مجموعه از سال ۱۳۹۵ برند سپهر را به عنوان یکی از برندهای زیر مجموعه خود برای تولید انواع کپسول‌های پودر و گاز معرفی کرد. شرکت کپسول آتش نشانی سپهر توانسته در تولید کپسول‏های پودر و گاز به دلیل رعایت استانداردها از رقبا پیشی بگیرد.

نمایندگی کپسول آتش نشانی سپهر

کسانی که در حوزه فروش تجهیزات آتش نشانی فعالیت می‌کنند، برند سپهر را به عنوان یکی از برندهای معتبر می‌شناسند. بنابراین تلاش می‌کنند برای تکمیل تجهیزات آتش نشانی فروشگاه خود محصولات سپهر را نیز در لیست فروش قرار دهند. در بسیاری از شهرها نمایندگی کپسول آتش‌نشانی سپهر وجود دارد و می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری خرید خود را انجام دهید. شرکت ماهان گستر همگام نیز به عنوان یک فروشگاه اینترنتی معتبر محصولات برند سپهر را با تضمین کیفیت و قیمت به فروش می‌رساند.

اجزای کپسول آتش نشانی سپهر

به طور کلی ساختار کپسول سپهر بسیار استاندارد است. در ساخت سیلندر از فولاد مقاوم و جوشکاری مکانیزه استفاده شده است. به قدری این سیلندر محکم و قوی است که در برابر فشار بالا امکان ترکیدگی آن بسیار کم است. شیر تخلیه بر روی کپسول از نوع برنج است که در برابر زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی دارد.

شیلنگی که بر روی کپسول ۲۵ کیلوگرمی در نظر گرفته شده است این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی در محیطی که آتش وجود دارد حرکت کرده و آتش را به سرعت خاموش کنید. بسیار منعطف است و می‌توانید به راحتی با هدایت شیلنگ آتش را مهار کنید. رنگ پودری الکترواستاتیک بر روی کپسول علاوه بر اینکه از ایجاد هرگونه خراشیدگی به هنگام ضربه به کپسول جلوگیری می‌کند، به دلیل چسبندگی بالایی که دارد مانع از فرورفتگی سیلندر می‌شود.

محتویات کپسول آتش نشانی سپهر

داخل کپسول سپهر از پودر مخصوص مهار آتش و گاز پر می‌شود. گاز ازت به کار رفته در کپسول نه تنها به پرتاب مواد از کپسول با شتاب بالا کمک می‌کند بلکه می‌تواند دمای محدوده آتش را نیز کاهش دهد. در کپسول ۲۵ کیلوگرمی بالن بغل به جای گاز ازت از گاز CO2 استفاده می‌شود.

بهترین پودرهای BC مربوط به برند هدف، سپیکو و لوشاره هستند. این برندها از بهترین و با کیفیت‌ترین متریال، پودر BC را تولید و به فروش برسانند. پودر BC با پایه ۸۲ درصد بی‌کربنات سدیم تولید می‌شود تا بتوانید به راحتی آتش‌ سوزی‌های کلاس C و کلاس B را مهار کنید. آتش ‌سوزی‌های کلاس B مربوط به مایعات قابلیت اشتعال و آتش‌ سوزی‌های کلاس C مربوط به گازهای قابل اشتعال هستند. هرگاه این آتش سوزی‌ها رخ دهد بهترین پودر مهارکننده بی‌کربنات سدیم خواهد بود.

این پودر با دانه‌های بسیار ریز، اگر با خلوص بالا در کپسول استفاده شود، می‌تواند آتش‌های بسیار گسترده و حجیم را با سرعت بالا مهار کند. امکان کلوخه شدن پودر BC در کپسول بسیار کم است و حتی می‌توانید تا سال‌ها بعد از تولید کپسول، آن را استفاده کنید.

از ویژگی‌های این پودر می‌توان به غیر سمی، غیر خورنده و نارسانای جریان الکتریسیته اشاره کرد. همچنین نسبت به سایر پودرها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. در نتیجه استفاده از آن در کپسول آتش نشانی می‌تواند در قیمت کلی کپسول تاثیرگذار باشد.

انواع کپسول آتش نشانی سپهر

کپسول‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۲ کیلوگرم سپهر جزو کپسول‌های کوچک، دستی و پرتابل تولید می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را به راحتی حمل و آتش را مهار کنید. کپسول‌های دستی قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند، دارای یک گوشواره و براکت مخصوص هستند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را بر روی دیوار نصب کنید تا فضای زیادی را اشغال نکنند.

اما کپسول آتش نشانی سپهر ۲۵ کیلوگرم به دلیل وزن بالا و سنگین بودن نمی‌توان آن را به صورت دستی جابجا کرد. بنابراین برای جابجایی راحت و آسان آن، چرخ در نظر گرفته شده است تا بتوانید آن را به سرعت به محل آتش سوزی منتقل و استفاده کنید. چرخ‌های به کار رفته در کپسول بسیار روان هستند و در برابر ضربه و یا افتادن از پله دچار آسیب نمی‌شوند.

مشخصات کپسول آتش نشانی سپهر

کپسول‌های پودر و گاز سپهر را در اوزان ۱، ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۲، ۲۵ کیلوگرمی می‌توانید انتخاب کنید. از مشخصات این کپسول‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

میزان طول پرتاب برای کپسول‌های پودر و گاز ۱، ۲، ۳ کیلوگرم بین ۱.۵ تا ۲.۴ متر تخمین زده شده است و طول پرتاب برای کپسول‌های ۴، ۶، ۱۲، ۲۵ کیلوگرم از ۱.۵ تا ۶ متر افزایش پیدا می‌کند. به دلیل ابعاد بزرگتر، گاز بیشتری در کپسول وجود دارد و پرتاب محتویات با فشار بیشتری انجام می‌شود.

زمان تخلیه کپسول آتش نشانی سپهر به طور کامل برای کپسول‌های ۱، ۲، ۳، ۴، ۶ کیلوگرم بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه است. گرچه در مدت زمان کوتاهی محتویات کپسول خارج می‌شود، اما محتویات به قدری قوی هستند که می‌توانند بلافاصله آتش را مهار و خاموش کنند. زمان تخلیه برای کپسول ۱۲ کیلوگرمی تا ۲۰ ثانیه و برای کپسول ۲۵ کیلوگرمی تا ۳۰ ثانیه افزایش پیدا می‌کند. قطعاً هرچه ابعاد کپسول بزرگتر می‌شود به دلیل محتویات بیشتر مدت زمان بیشتری نیاز است تا کپسول به طور کامل خالی شود.

ابعاد و وزن کپسول آتش نشانی سپهر

  • کپسول ۱ کیلوگرمی، ارتفاع ۲۲۰ میلی‎متر، قطر ۹۰ میلی‎متر، وزن ۱.۶ کیلوگرم
  • کپسول ۲ کیلوگرمی، ارتفاع ۲۵۰ میلی‌متر، قطر ۱۲۰ میلی‌متر، وزن ۳.۳ کیلوگرم
  • کپسول ۳ کیلوگرمی، ارتفاع ۳۳۰ میلی‌متر، قطر ۱۲۰ میلی‌متر، وزن ۴.۸ کیلوگرم
  • کپسول ۴ کیلوگرمی، ارتفاع ۳۵۰ میلیمتر، قطر ۱۴۵ میلیمتر، وزن ۶.۳ کیلوگرم
  • کپسول ۶ کیلوگرمی، ارتفاع ۴۵۰ میلی‌متر، قطر ۱۴۵ میلی‌متر، وزن ۸.۷ کیلوگرم
  • کپسول ۱۲ کیلوگرمی، ارتفاع ۵۵۰ میلی‌متر، قطر ۱۸۵ میلیمتر، وزن ۱۵.۸ کیلوگرم
  • کپسول ۲۵ کیلوگرمی، ارتفاع ۶۸۰ میلی‌متر، قطر ۲۳۰ میلی‌متر، وزن ۵۰ کیلوگرم، این
  • کپسول اگر از نوع بالن بغل باشد، وزن آن تا ۶۰ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند.

کاربرد کپسول آتش نشانی سپهر

به دلیل فروش کپسول آتش نشانی سپهر با ظرفیت‌های مختلف، می‌توانید برای فضاهای بسیاری این کپسول را خریداری کنید. معمولاً برای استفاده در خودرو کپسول‌های ۱ و ۲ کیلوگرم را انتخاب می‌کنند، اما اگر خودروی سنگین و نیمه سنگین دارید بهتر است کپسول‌های ۳ و ۴ کیلوگرم را خریداری کنید.

سایر ظرفیت‌ها ۶، ۱۲، ۲۵ کیلوگرم را برای فضاهای بزرگ از جمله کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، مراکز صنعتی، پمپ بنزین‌ها، پارکینگ‌های بزرگ، پالایشگاه، ساختمان‌های تجاری، اداری، مسکونی بزرگ خریداری کنید. هیچ محدودیتی برای خرید کپسول برای فضاهای کوچک و بزرگ وجود ندارد، گرچه کپسول‌های کوچک برای خودرو مناسب‌تر هستند اما می‌توانید آن‌ها را حتی برای ساختمان‌های کوچک نیز خریداری کنید.

عملکرد کپسول آتش نشانی سپهر

عملکرد کپسول آتش نشانی سپهر به این صورت است که، زمانی که پودر از کپسول خارج می‌شود با قرار گرفتن بر روی شعله‌های آتش، از رسیدن اکسیژن به ماده سوختنی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این می‌تواند واکنش‌های شیمیایی که در آتش سوزی رخ می‌دهد را کنترل و آن‌ها را به صورت کامل قطع کند.

نحوه استفاده از کپسول آتش نشانی سپهر

نحوه استفاده از کپسول پودر و گاز سپهر آسان است. تنها کافیست ضامن را از روی کپسول بکشید، تا مهروموم کپسول شکسته شود. شیلنگ را باید به قسمت پایه آتش بگیرید و با تمرکز بر روی شعله‌ها، اهرم را به سمت پایین فشار دهید. زمانی که اهرم فشار داده شود، محتویات کپسول که پودر و گاز است پرتاب و کپسول تخلیه می‌شود. اگر می‌خواهید آتش در زمان کوتاه مهار شود باید به صورت هدفمند شیلنگ را به سمت شعله‌ها بگیرید و فشار اهرم باید به صورت یکنواخت باشد. سپس با حرکت دادن شیلنگ به اطراف مانند جارو، می‌توانید آتش را به طور کامل خاموش کنید.

خرید کپسول آتش نشانی سپهر

قطعاً آشنایی با انواع کپسول‌های آتش ‌نشانی و کاربرد آن‌ها می‌تواند در انتخاب مناسب کپسول آتش نشانی تاثیرگذار باشد. یک راهنمای خرید جامع می‌تواند شما را در خرید کپسول آتش نشانی سپهر بهتر راهنمایی کند.

  • کیفیت کپسول این تضمین را می‌دهد که در لحظات حساس آتش سوزی به خوبی می‌تواند آتش را مهار کند. برند سپهر به عنوان یک برند شناخته شده برای تولیدات با کیفیت، کپسول‌های پودر و گاز را با اثربخشی بالا به بازار عرضه می‌کند.
  • شما باید نیاز خود را ارزیابی کنید. اینکه در محل کار یا سکونت خود چه خطرات آتش سوزی احتمال وقوع دارد. اگر با توجه به شغل و کسب و کاری که دارید با مایعات قابل اشتعال و گازهای قابل اشتعال سر و کار دارید، قطعاً کپسول‌های پودر و گاز سپهر می‌توانند یک انتخاب آگاهانه باشند.
  • در نظر گرفتن وزن و ابعاد کپسول برای استفاده آسان را در نظر بگیرید. اگر توانایی حمل کپسول‌های بزرگ را ندارید بهتر است کپسول‌های کوچک را در تعداد بیشتر خریداری کنید.

نکات مهم پس از خرید کپسول آتش نشانی سپهر

  1. پس از خرید کپسول آتش نشانی سپهر باید نحوه استفاده از آن را کاملاً آموزش ببینید تا در وقوع آتش سوزی دچار سردرگمی نشوید.
  2. کپسول‌ها را باید در مکان‌هایی نصب کنید که هم به راحتی قابل دسترس باشند و هم یک مکان استراتژیک باشند. به این معنا که در نزدیکی فضاهایی که امکان آتش سوزی در آنجا بیشتر است، نصب کنید.
  3. از سرویس دوره‌ای کپسول غافل نشوید، با سرویس دوره‌ای می‌توانید میزان شارژ آن را کنترل و در صورت کاهش شارژ آن را مجدداً شارژ کنید. در برخی از موارد به دلیل ایجاد نشتی به مرور زمان کاهش شارژ اتفاق می‌افتد که در این صورت باید تست هیدرواستاتیک انجام شود و اگر نشتی به درستی تایید شود، باید کپسول را تعویض کنید.

تست هیدرواستاتیک در کپسول آتش نشانی سپهر

به صورت دوره‌ای تست هیدرواستاتیک بر روی کپسول آتش نشانی سپهر انجام می‌شود. برای اطمینان از یکپارچگی سیلندر محتویات کپسول توسط تکنسین خارج و آن را مجدداً پر می‌کند. با قرار دادن یک فشارسنج، فشار اولیه کپسول را اندازه‌گیری و پس از مدتی مجدداً فشار کپسول را یادداشت می‌کند. اگر در فاصله ایجاد شده فشار کپسول تغییری پیدا نکرده باشد، به معنای سالم بودن سیلندر است. در غیر این صورت، با کاهش فشار ثانویه، نشتی در کپسول تایید و باید کپسول تعویض شود.

خرید کپسول آتش نشانی سپهر از شرکت ماهان گستر همگام

ایمنی در برابر آتش کمک می‌کند تا از خسارات جانی و مالی جلوگیری شود. برای آمادگی لازم در برابر حریق خرید کپسول آتش نشانی سپهر می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد. برای اطمینان بیشتر بهتر است از تامین کننده قابل اعتماد، تجهیزات ایمنی در برابر آتش را خریداری کنید. شرکت ماهان گستر همگام با تامین انواع کپسول آتش نشانی پودر و گاز، کپسول آتش ‌نشانی آب و گاز، کپسول آتش نشانی CO2، کپسول آتش نشانی بیوورسال، کپسول آتش ‌نشانی ABC انتخاب را برای شما آسان‌تر کرده است. با توجه به شرایط محیط کار و خانه خود می‌توانید کپسول آتش نشانی پودر و گاز را از برند سپهر از شرکت همگام خریداری کنید. یکی از تعهدات ما، ارائه فاکتور رسمی است تا با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید.

قیمت کپسول آتش نشانی سپهر

قیمت کپسول آتش‌ نشانی سپهر نسبت به ظرفیت کپسول متغیر است. قطعاً کپسول‌های کوچک‌تر به دلیل محتویات کمتر در کپسول از قیمت پایین‌تری برخورد هستند. اما به طور کلی برند کپسول آتش نشانی سپهر به دلیل رعایت استانداردها، استفاده از مواد با کیفیت و دانش روز در تولید کپسول آتش نشانی، پیشرو بوده است و تلاش کرده است تا با بالا نگه داشتن سطح کیفیت رضایت خریداران را جلب کند. اما در کنار کیفیت، قیمت کپسول‌های آتش ‌نشانی سپهر بسیار مقرون به صرفه است و می‌توانید برای ایمنی فضاهای مختلف این کپسول را به صورت تک و تعداد خریداری کنید.

سخن پایانی

کپسول‌های آتش نشانی به عنوان یک ابزار ارزشمند در مقابل مهار آتش، می‌توانند باعث نجات انسان‌ها شوند. در همه جا، چه در خانه، محل کار و سفر با خرید کپسول‌های آتش نشانی با ظرفیت‌های کم تا زیاد همیشه در برابر آتش آمادگی لازم را داشته باشید. کپسول آتش نشانی سپهر به دلیل استفاده از پودر درجه یک و با کیفیت و رعایت استانداردها در تولید، به عنوان کپسول‌های پرفروش در بازار شناخته شده هستند.

نحوه سفارش و خرید از شرکت ماهان گستر همگام

برای خرید کپسول های آتش نشانی سپهر، می توانید از دو روش زیر اقدام کنید:

  • خرید آنلاین

برای خرید آنلاین، کافی است از طریق همین صفحه، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید و مراحل سفارش را تکمیل نمایید.

  • خرید حضوری

برای خرید حضوری، می توانید به فروشگاه های معتبر تجهیزات ایمنی و آتش نشانی مراجعه کنید. همچنین، امکان خرید حضوری از دفتر مرکزی شرکت ماهان گستر همگام نیز وجود دارد.

سوالات متداول

از برند سپهر کدام کپسول آتش نشانی را می‌توان خریداری کرد؟

برند سپهر تنها کپسول‌های پودر و گاز را به فروش می‌رساند.

ظرفیت کپسول‌های پودر و گاز سپهر چه میزان است؟

برای خرید کپسول‌های آتش نشانی پودر و گاز سپهر می‌توانید آن‌ها را در اوزان ۱، ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۲، ۲۵ کیلوگرم انتخاب کنید.

نوع پودر به کار رفته در کپسول پودر و گاز سپهر چیست؟

در کپسول آتش نشانی سپهر از پودر بی‌کربنات سدیم استفاده شده است.