در حال نمایش 6 نتیجه

کپسول آتش نشانی سام

شرکت ایمن فراز پیشگام که اینک با نام تجاری سام ایمن شناخته می‌شود، در طی سال‌ها فعالیت خود در زمینه تجهیزات آتش نشانی توانسته با دانش روز و فناوری‌های نوین، کپسول‌های آتش‌ نشانی را با کیفیت بالا طراحی و به بازار عرضه کند. در تمام محصولات سام ایمن موارد استاندارد جزو اولویت‌ها قرار می‌گیرد تا خریداران با اطمینان کامل نسبت به خرید کپسول آتش نشانی سام اقدام کنند.

برند سام این تضمین را می‌دهد که به هنگام وقوع آتش سوزی کپسول‌های این برند می‌توانند از گسترش آتش جلوگیری و در زمان کوتاهی آتش را مهار کنند.

مزیت خرید کپسول آتش نشانی سام

گرچه برند سام محصولات محدودی را تولید و به فروش می‌رساند، اما سعی کرده است در تولیدات خود کیفیت و استاندارد را لحاظ کرده و با تضمین عملکرد، این کپسول‌ها را به فروش برساند. در تمامی محصولات برند سام از فولاد مقاوم برای ساخت سیلندر و از رنگ الکترواستاتیک برای پوشش روی فولاد استفاده شده است. برای گاز پیشران نیز از، ازت ۹۹.۹9 درصد در کپسول آتش نشانی سام استفاده شده است تا پرتاب محتویات کپسول بیشتر و بدون خطر باشد.

کپسول آتش نشانی پودر و گاز سام

یکی از انواع کپسول‌های آتش ‌نشانی که برند سام تولید می‌کند، کپسول پودر و گاز است. کپسول پودر و گاز این برند را می‌توانید برای مهار حریق کلاس‌ A استفاده کنید. این کپسول در وزن یک کیلوگرمی تولید و از پودر خشک شیمیایی در آن استفاده می‎شود. بر روی این کپسول یک فشارسنج نصب شده است تا نسبت به فشار کپسول به هنگام استفاده اطمینان کافی داشته باشید.

کاربرد کپسول آتش نشانی پودر و گاز سام

برای مهار آتش سوزی جامدات،کپسول آتش نشانی سام پودر و گاز می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. اگر از کپسول‌های پودر و گاز به درستی استفاده شود، این قابلیت را دارند که از گسترش آتش جلوگیری و بسیار سریع آتش را کنترل کنند. اگر در محیط، فلزات داغی وجود داشته باشد، هیچ گونه شوک حرارتی را ایجاد نمی‌کند. میزان پرتاب پودر از کپسول به اندازه‌ای است که می‌تواند فضای زیادی را پوشش دهد و از اثرات مخرب آتش جلوگیری کند. این کپسول در محدوده دمایی منفی ۲۰ تا ۶۰ درجه سانتیگراد قابلیت استفاده دارد.

نکات استفاده از کپسول آتش نشانی پودر و گاز سام

دقت داشته باشید به هنگام استفاده از کپسول آتش نشانی سام پودر و گاز به دلیل انتشار پودر در هوا ممکن است کمی وضوح دید کاهش پیدا کند. همچنین در برخی از افراد که آلرژی دارند این پودر می‌تواند تنفس را تحریک کند. البته قرار گرفتن در معرض این پودر به مدت کوتاه اثرات بدی به جا نمی‌گذارد.

در میان کپسول‌ها، کپسول‌های پودر و گاز می‌توانند از خود پسماند به جا بگذارند. برای برخی از تجهیزات و لوازم این پودر می‌تواند خورنده باشد که باید بلافاصله پس از مهار آتش محیط کاملاً پاکسازی شود.

این پودر بسیار سبک است و می‌تواند به راحتی در هوا قرار بگیرد و علاوه بر فضای آتش گرفته می‌تواند وسعت بیشتری را تحت پوشش قرار دهد. دقت داشته باشید تا مهار آتش به طور کامل انجام شده باشد. پودر خارج شده از کپسول که مانند یک ابر بر روی آتش قرار گرفته است، می‌تواند با وزش باد جابجا شود و امکان احتراق مجدد نیز وجود داشته باشد.

کپسول آتش نشانی CO2 سام

یکی دیگر از انواع کپسول آتش ‌نشانی که توسط برند سام تولید می‌شود، کپسول CO2 است. این کپسول را می‌توانید در ظرفیت ۲ کیلوگرم، با ارتفاع ۵۴ سانتی‌متر و قطر ۱۱.۴ سانتی‌متر خریداری کنید. مدل دیگری از کپسول‌های آتش ‌نشانی CO2سام، با ظرفیت ۶ کیلوگرم، ارتفاع ۷۵ سانتی‌متر و قطر ۱۱.۴ سانتی‌متر تولید می‌شود.

کاربرد کپسول آتش نشانی CO2 سام

کپسول‌های آتش نشانی CO2 را می‌توانید برای مهار آتش سوزی‌های تجهیزات الکتریکی و کلاس E انتخاب کنید. از این کپسول تنها باید برای مهار آتش مایعات قابل اشتعال استفاده کنید و برای سایر آتش سوزی‌های دیگر همچون گازها، مواد جامد و یا روغن‌های پخت و پز این کپسول آتش ‌نشانی مناسب نخواهد بود. این گاز غیر خورنده است و به دلیل غیر رسانا بودن، الکتریسیته را هدایت نمی‌کند. اثری از خود به جا نمی‌گذارد و برای فضاهایی که تجهیزات زیادی وجود دارد می‌تواند مناسب باشد چرا که نیازی به جمع آوری پسماند وجود ندارد.

عملکرد کپسول آتش نشانی سام به این صورت است که مایع CO2 داخل کپسول با گاز CO2 با فشار شدیدی از کپسول خارج و در هوا پخش می‌شود. زمانی که در هوا پخش می‌شود و گاز دی اکسید کربن با اکسیژن جایگزین می‌شود، آتش مهار می‌شود. در مثلث آتش با حذف اکسیژن می‌تواند در کنترل آتش موثر واقع شود.

نکات استفاده از کپسول آتش نشانی CO2 سام

توجه داشته باشید که گاز CO2 می‌تواند منجر به خفگی افراد شود. در نتیجه برای مهار آتش در فضاهای بسته به تهویه نیز توجه داشته باشید. در فضای کوچک بلافاصله دی اکسید کربن جایگزین اکسیژن می‌شود و امکان تنفس برای افراد مقدور نخواهد بود.

CO2 خارج شده از کپسول آتش نشانی سام بسیار سرد است و می‌تواند منجر به سرمازدگی و سوختگی دست شود. بنابراین به هنگام استفاده از این کپسول موارد ایمنی را نیز رعایت کنید.

با توجه به اینکه مایعات قابل اشتعال می‌توانند مجدداً اشتعال پیدا کنند، به طور کامل فضا را با CO2 پوشش دهید.

کپسول آتش نشانی آب و گاز سام

از کپسول‌های آب و گاز می‌توان به کپسول‌های ۵۰ کیلوگرمی سام اشاره کرد که با ارتفاع ۸۳ سانتی‌متر و قطر ۳۳ سانتی‌متر طراحی می‌شود. عامل فشار در این کپسول‌ها گاز نیتروژن با خلوص ۹۹.۹۹ درصد است. این کپسول به دلیل ظرفیت بالا و سنگین بودن، دارای چرخ است تا حمل آن برای کاربر آسان‌تر باشد.

اما اگر قصد خرید کپسول آتش نشانی آب و گاز با ظرفیت کمتر و پرتابل را دارید می‌توانید کپسول آتش نشانی آب و گاز سام ۱۰ کیلوگرمی را با ارتفاع ۵۷ سانتی‌متر و قطر ۲۱ سانتی‌متر خریداری کنید.

کاربرد کپسول آتش نشانی آب و گاز سام

کپسول‌های آب و گاز که جزو رایج‌ترین کپسول‌ها به شمار می‌آیند، با اثر خنک‌کنندگی می‌توانند آتش را به طور کامل مهار کنند. آب موجود در کپسول با فشار ازت از کپسول خارج و با پرتاب بلند به سمت آتش می‌تواند شعله‌های آتش را مهار کند. اگر آتش سوزی در فضاهای بسته است و کودکان و یا افراد مسن محبوس شده‌اند، این کپسول آتش نشانی حاوی مواد شیمیایی مضر نیست، بنابراین خطری را از نظر تنفس برای آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

نکات استفاده از کپسول آتش نشانی آب و گاز سام

این کپسول آتش نشانی سام تنها برای مهار حریق کلاس A یعنی جامدات مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرگز برای خاموش کردن آتش سوزی‌های کلاس E یعنی تجهیزات الکترونیکی و برق از این نوع کپسول نباید استفاده کرد. علاوه بر اینکه می‌تواند باعث گسترش آتش شود، می‌تواند برای افراد حاضر در مکان نیز خطرات برق گرفتگی را به همراه داشته باشد. در میان انواع کپسول‏ها، کپسول آب و گاز از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.

کپسول آتش نشانی بایو سام

از دیگر کپسول‌های این برند می‌توان به کپسول‌های بایو سام اشاره کرد که می‌توانید برای مهار و کنترل آتش ‌سوزی‌های کلاس A، B، C، F استفاده کنید. این کپسول‌ها در ظرفیت یک لیتر، با ارتفاع ۲۷ سانتی‌متر و قطر ۱۰ سانتی‌متر، مدل دیگر با ظرفیت ۶ لیتر، ارتفاع ۴۸ سانتی‌متر و قطر ۱۶ سانتی‌متر به فروش می‌رسند.

سرویس کپسول آتش نشانی سام

پس از خرید کپسول آتش نشانی سام اگر آن را به درستی، بررسی و سرویس نکنید عملاً نگهداری از کپسول برای شما بی‌فایده خواهد بود. بهتر است فشارسنجی که روی کپسول وجود دارد را هر چند وقت یکبار چک کرده و از قرار گرفتن عقربه بر روی قسمت سبز فشارسنج اطمینان حاصل کنید. اگر فشار کپسول کاهش پیدا کرده باشد، باید آن را برای سرویس دوره‌ای به مراکز ارائه خدمات منتقل کنید.

برخی از عوامل محیطی می‌توانند باعث کاهش شارژ کپسول شوند، ولی اگر نشتی در کپسول تشخیص داده شود، باید نسبت به خرید کپسول جدید اقدام کنید. کپسول‌های آتش نشانی سام قابلیت شارژ دارند و می‌توانید آن‌ها را به صورت دوره‌ای بررسی و شارژ کنید.

نکات مهم هنگام انتخاب کپسول آتش نشانی سام

اولین نکته مهم در خرید کپسول آتش نشانی سام این است که شما باید با انواع حریق‌ها آشنا باشید. اگر اطلاعات مختصر و مفیدی در این زمینه داشته باشید، انتخاب نوع کپسول برای شما آسان‌تر خواهد شد. با توجه به گستردگی حریق‌ها هر یک از کپسول‌های برند سام برای مهار حریق‌های خاصی طراحی شده‌اند. این موضوع با شناسایی اقلام و لوازمی که در محل نگهداری می‌کنید، ارتباط مستقیمی دارد. به این معنا که ابتدا باید تجهیزات و لوازم مشخص، سپس نوع کپسول را باید انتخاب کنید.

هنگام خرید کپسول آتش نشانی سام باید فضا را در نظر بگیرید. با توصیف محل مورد نظر به کارشناس فروش می‌توانید راهنمای لازم را جهت ظرفیت کپسول و تعداد مورد نیاز کپسول دریافت کنید. شما باید بر اساس متراژ تعداد کپسول‌ها را انتخاب کنید. در این موقع شما دو راهکار دارید، یا باید بر اساس متراژ تعداد کپسول‌ها را افزایش دهید و یا بر اساس متراژ از کپسول‌هایی با ظرفیت بالاتر استفاده کنید. اگر فضا به گونه‌ای است که دسترسی به همه فضاها امکان‌پذیر نیست، بهتر است برای هر فضا از کپسول آتش نشانی جدا استفاده کنید. این موضوع کمک می‌کند تا مهار آتش سریع‌تر انجام شود.

توانایی خود را برای حمل کپسول در نظر بگیرید. اگر کپسول برای شما بسیار سنگین است، بهتر است نوع چرخدار آن را خریداری کنید تا حمل و جابجایی آن نیز آسان‌تر باشد. معمولاً از کپسول‌های کوچک دستی با ظرفیت کم برای داخل خودرو استفاده می‌شود.

پس از خرید کپسول اگر نسبت به استفاده از آن اطلاعاتی ندارید، کارشناس شما را کاملا راهنمایی می‌کند و آموزش‌های اولیه را ارائه می‌دهد.

خرید کپسول آتش نشانی سام از شرکت ماهان گستر همگام

با توجه به انواع حریق، تنوع کپسول‌های آتش ‌نشانی نیز بسیار زیاد است. اگر با توجه به کسب و کار خود به انواع کپسول آتش نشانی از جمله کپسول آتش ‌نشانی CO2، کپسول آتش نشانی بیوورسال، کپسول آتش نشانی پودر و گاز، کپسول آتش نشانی آب و گاز و کپسول آتش نشانی ABC نیاز دارید، شرکت ماهان گستر همگام می‌تواند طیف مختلفی از این کپسول‌ها را با برندهای معتبر به فروش برساند.

اگر به طور خاص به دنبال کپسول‌های آتش ‌نشانی پودر و گاز، آب و گاز و CO2 هستید، می‌توانید این کپسول‌ها را از برند سام انتخاب کنید. از دیگر خدمات ما به خریداران شارژ کپسول و سرویس تجهیزات ایمنی و همچنین ارائه فاکتور رسمی به خریدار است.

قیمت کپسول آتش نشانی سام

کپسول‌های آتش ‌نشانی به عنوان یکی از تجهیزات ضروری برای حفظ ایمنی تولید می‌شوند، که خرید آن‌ها برای هر ساختمانی ضرورت دارد. قیمت همه کپسول‌های آتش نشانی سام یکسان نیست، چرا که نوع کپسول و اندازه کپسول‌ها متفاوت است. با افزایش ظرفیت، اندازه فیزیکی و وزن کپسول نیز افزایش پیدا می‌کند. قطعاً کپسول‌هایی که از ظرفیت بالایی برخوردار هستند از محتویات بیشتری برخوردار بوده و می‌توانند آتش‌های گسترده را نیز مهار کنند.

کپسول‌های آتش نشانی برای مقابله با انواع خاصی از آتش سوزی‌ها طراحی می‌شوند که هزینه تولید هر یک از کپسول‌ها می‌تواند متفاوت باشد. کیفیت و برند نیز دو فاکتور دیگری هستند که بر قیمت کپسول آتش نشانی سام تاثیرگذار هستند. به دلیل اینکه برند سام توانسته‌ کیفیت و استانداردها را در محصولات خود رعایت کند، جزو برندهای معتبر شناخته شده است.

سخن پایانی

اطلاعات اولیه شما در خصوص آتش‌ سوزی‌ها می‌تواند در خرید کپسول آتش نشانی و مهار آتش تاثیرگذار باشد. اینکه برای چه آتش سوزی کدام کپسول آتش نشانی مناسب است و چگونه باید از کپسول به درستی استفاده کنید، در مهار آتش بسیار مهم هستند. کپسول‌ آتش نشانی سام، با ظرفیت‌های مختلف می‌تواند به شما در مهار انواع آتش کمک بسیاری کند.

سوالات متداول

از برند سام کدام کپسول‌های آتش نشانی را می‌توانیم انتخاب کنیم؟

کپسول‌های پودر و گاز، آب و گاز، CO2 و بایو

ظرفیت کپسول‌های CO2 برند سام چه اندازه است؟

این کپسول‌ها را می‌توانید در ظرفیت ۲ و ۶ کیلوگرم خریداری کنید.

آیا کپسول‌های آتش نشانی سام قابلیت شارژ دارند؟

بله، پس از اتمام شارژ می‌توانید آنها را مجددا شارژ کنید.