تجهیزات آتش‌ نشانی ماهان گستر همگام

آتش‌نشانی یکی از سخت‌ترین و پرخطرترین مشاغل دنیا است. آتش‌نشانان در هنگام اطفا حریق در معرض خطرات زیادی همچون سوختگی و سقوط اجسام بزرگ و کوچک هستند. از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایلی که آتش‌نشانان در هنگام عملیات باید استفاده کنند، تجهیزات آتش‌نشانی است. تجهیزات آتش‌نشانی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها با کیفیت‌های متنوع و قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود است.

این تجهیزات حافظ جان آتش‌نشانان در عملیات اطفا حریق هستند. سیستم اعلام حریق، جعبه آتش‌نشانی، کپسول آتش‌نشانی و … نمونه‌ای از تجهیزات اطفا حریق هستند. برای آشنایی بیشتر با تجهیزات آتش‌نشانی، خرید و قیمت این تجهیزات در ادامه با ما همراه باشید.

برای مشاوره و خرید تجهیزات آتش نشانی با ما در ارتباط باشید

تلفن: ۰۲۱۳۳۵۰۰۱۵۴ |  ۰۲۱۳۳۵۰۰۴۶۹  | ۰۹۰۱۳۷۴۰۱۱۶  | ۰۹۱۲۶۰۸۱۱۷۱

ارائه دهنده برترین خدمات ایمنی، آتش نشانی و آزمایشگاه در تهران فروش تجهیزات اعلام و اطفای حریق، کپسول های آتش نشانی
شارژ کپسول آتش نشانی، شارژ خاموش کننده آتش نشانی، اعلام حریق، اطفاء حریق،شات پلاست، تست هیدرواستاتیک

منظور از تجهیزات آتش‌نشانی چیست؟

یکی از فجیع‌ترین حوادث طبیعی که سالانه جان بسیاری از افراد را می‌گیرد، آتش‌سوزی است. عواملی همچون گسترش صنایع، تراکم جمعیت و استفاده بیشتر از مواد اشتعال‌زا سبب شده آمار آتش‌سوزی در جهان افزایش یابد. تجهیزات آتش‌نشانی وسایلی هستند که از آنها برای امداد رسانی و اطفا حریق استفاده می‌شود.

به منظور خدمت رسانی به مردم و کاهش تلفات ناشی از آتش‌سوزی سازمان‌های آتش‌نشانی زیادی در سراسر جهان به وجود آمده‌اند. این سازمان‌ها به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی هستند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا تلفات و شمار  قربانیان آتش‌سوزی را به کمترین حد ممکن برسانند. تجهیزات آتش‌نشانی انواع مختلفی داشته که وجود آنها در کنار هم برای اطفا حریق ضروری است‌.

از تجهیزات آتش‌نشانی می توان به مواردی همچون کپسول‌های آتش‌نشانی، اتصالات آتش‌نشانی، شیر هیدرانت آتش‌نشانی، خودرو آتش‌نشانی و … اشاره کرد. به طور کلی تجهیزات آتش‌نشانی به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  1. تجهیزاتی که به منظور اطفا حریق در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر اماکن سربسته نصب می‌شوند.
  2. تجهیزاتی که در داخل پیاده‌رو و خیابان جهت اطفا حریق در فضای باز نصب می‌شوند.
  3. تجهیزاتی که در ایستگاه‌های آتش‌نشانی وجود دارند و توسط پرسنل به مکان حادثه برده می‌شوند.

کاربرد تجهیزات آتش‌نشانی

تجهیزات آتش‌نشانی به دلیل نقشی که در حفاظت از جان انسان‌ها دارند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. از این رو سازندگان این وسایل باید دقت کافی در طراحی و ساخت آنها داشته باشند. هر گونه بی دقتی در ساخت تجهیزات آتش‌نشانی ممکن است عواقب و خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد. از تجهیزات و لوازم آتش‌نشانی به جز عملیات اطفا حریق در صنایع دیگری نیز استفاده می‌شود.

به طور کلی هر گونه مشاغلی که چشم، صورت، گردن، دست و پا در معرض آسیب‌های احتمالی اعم از سقوط اجسام سنگین و برخورد با مواد شیمیایی باشد، می‌توانند از تجهیزات حفاظت فردی آتش‌نشانی استفاده کنند. از موارد کاربرد این تجهیزات می‌توان به صنعت ساختمان‌سازی و انواع کارخانجات صنعتی اشاره کرد.

منظور از تجهیزات اطفا حریق چیست؟

تجهیزات اطفا حریق از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات آتش‌نشانی هستند که از آنها برای خاموش کردن آتش استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های این تجهیزات کاربرد راحت آنهاست به گونه‌ای که تمام افراد قادر به استفاده از آنها هستند. شیلنگ‌ها و کپسول‌های آتش‌نشانی، لباس‌های ایمنی مقاوم در برابر آتش، کلاه، دستکش، اسپرینکلر، سیستم اطفا حریق فوم، آبی و گازی و دستگاه‌های تنفسی و سایر تجهیزات ارتباطی از تجهیزات اطفا حریق هستند.

تجهیزات اطفا حریق بر اساس نوع کاربرد به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • تجهیرات اطفا حریق دستی

کار با این وسایل توسط دست انجام شده و حتما نیاز به اپراتور داریم. از جمله این وسایل می‌توان به پتوی نسوز، شیلنگ‌ آتش‌نشانی، قرقره و نازل اشاره کرد.

  • تجهیزات اطفا حریق اتوماتیک

این تجهیزات به صورت خودکار و اتوماتیک کار می‌کنند. از تجهیزات اطفا حریق اتوماتیک می‌توان به اسپرینکلر و انواع کپسول آتش‌نشانی مانند کپسول fm200، IG55 و CO2 اشاره کرد.

سیستم اعلام حریق چیست؟

یکی از حوادثی که ممکن است در مکان‌های مختلف از جمله دفاتر اداری، منازل، مجتمع‌ها، کارخانجات و … رخ دهد، آتش‌سوزی است. تشخیص درست و به موقع آتش‌سوزی می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد. از این رو وجود سیستمی که بتواند در مواقع اضطراری به صدا درآید و شما را از این حادثه مرگبار نجات دهد، بسیار مهم است‌.

سیستم اعلام حریق مجهز به سنسور دود و گرما بوده و آژیر آن در مواقع اضطراری به صدا درآمده و شما را از وقوع آتش‌سوزی با خبر می‌کند. درست است که سیستم اعلام حریق نمی‌تواند از وقوع حریق جلوگیری کند اما با تشخیص درست و آگاه کردن افراد می‌تواند در کاهش تلفات ناشی از آتش‌سوزی موثر باشد.

نصب سیستم اعلام حریق مطابق با مقررات آتش‌نشانی، ایمنی و تجهیزات آتش‌نشانی در تمام ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی ضروری است‌. متاسفانه اغلب افراد از اهمیت سیستم اعلام حریق غافل بوده و آن را وسیله‌ای بیخود می‌دانند. چنین افرادی تا یکبار حادثه آتش‌سوزی را تجربه نکنند و متوجه ضرر و زیان‌های مالی و جانی آن نشوند، متوجه ارزشمندی سیستم اعلام حریق نمی‌شوند.

انواع تجهیزات آتش‌نشانی سیستم اعلام حریق

تجهیزات موجود در سیستم اعلام حریق به صورت زیر است:

  • دتکتور دود

آشکارساز دود و یا دکتور دود یکی از تجهیزات سیستم اعلام حریق بوده که مجهز به سنسور دود است‌. این قطعه قادر است دود ناشی از آتش را در لحظات اولیه تشخیص دهد و واکنش خود را نسبت به دود با دادن هشدار آشکار می‌کند.

  • دتکتور گرما

در برخی موارد آتش‌سوزی بدون دود اتفاق می­افتد که در چنین حالتی دتکتور گرما قادر به تشخیص آن است. این قطعه قادر است  دما و درجه حرارت بالای ناشی از آتش‌سوزی را تشخیص داده و هشدار دهد.

  • دتکتور دود و گرما

این نوع دتکتور دارای سنسور گرما و دود بوده و قادر است دود و گرمای ناشی از آتش را تشخیص داده و هشدار دهد‌. دتکتور دود، دتکتور گرما و دتکتور گرما و دود در صورت بروز هر گونه نشانه به صورت اتوماتیک وار فعال می‌شوند.

  • شاسی اعلام حریق

هنگامی که دتکتورها شما را از وجود آتش‌سوزی با خبر می‌کنند، باید با فشار دادن شستی اعلام حریق به صورت دستی، آتش‌سوزی را اعلام کنید.

  • آژیر اعلام حریق

آژیرهای اعلام حریق شامل زنگ، بوق و لامپ‌هایی هستند که در مواقع آتش‌سوزی افراد ساختمان را آگاه کرده تا به سرعت محل را ترک کنند.

انواع تجهیزات آتش‌نشانی

تجهیزات آتش‌نشانی شامل وسایل و ابزارهایی هستند که به خاموش کردن آتش در محیط کمک می‌کنند. این تجهیزات در دو گروه زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

1ـ تجهیزات آتش‌نشانی فردی Personal Protective Equipments

تجهیزات آتش‌نشانی فردی به منظور محافظت از جان افراد در مشاغل پرخطر مانند آتش‌نشانی طراحی شده‌اند.  این تجهیزات با ایجاد مانعی بین شخص و آتش از کل بدن همچون سر، گردن، دست و پاها محافظت می‌کند. توجه داشته باشد که کلیه افراد در هنگام خرید تجهیزات آتش‌نشانی باید به ارگونومیک بودن و سایز لباس توجه کنند‌.

در صورت تجهیزات نامناسب، آتش‌نشانان نمی‌توانند در انجام کار تمرکز کافی داشته باشند و این تجهیزات بیشتر برای آنها مزاحم و دست و پاگیر خواهند بود. از تجهیزات آتش نشانی فردی (PPE) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لباس آتش‌‌نشانی

کاپشن آتش‌نشانی یکی از تجهیزات آتش‌نشانی فردی بوده که به منظور محافظت از آتش‌نشانان در برابر حریق طراحی شده است. برای ساخت این لباس از متریال و مواد نسوز و مقاوم در برابر آتش استفاده شده است.

  • کلاه آتش‌تشانی

سر یکی از مهم‌ترین اعضای بدن انسان بوده که در حین عملیات اطفا حریق در معرض خطرات بسیاری قرار دارد. کلاه آتش‌نشانی یکی از تجهیزات ضروری برای محافظت از سر و گردن بوده که مقاومت بالایی در برابر گرما و شعله‌های اتش و برخورد اجسام سنگین به سر دارد.

  • دستکش آتش‌نشانی

دستکش آتش‌نشانی از سه لایه بیرونی ضد رطوبت و ضد حرارت تشکیل شده است. این دستکش کاملا نسوز بوده و دستان شما را از شعله‌های آتش در امان نگه می‌دارد. مقاومت در برابر سوختگی، بریدگی، ترکیدگی، برخورد اجسام نوک تیز، مواد شیمیایی و اسید از دیگر ویژگی‌های دستکش آتش‌نشانی است.

  • کفش آتش‌نشانی

یکی از مهم‌ترین تجهیزات حفاظت فردی که همه آتش‌نشانان در حین انجام عملیات باید از آن استفاده کنند، کفش ایمنی است. کفش ایمنی مقاومت بالایی در برابر شعله‌های آتش و برخورد اجسام تیز دارد. این کفش عایق برق بوده و از پاهای شما در برابر خطر برق گرفتگی محافظت می‌کنند. وزن سبک این کفش‌ها سبب شده تا پاها در آن احساس راحتی کنند.

  • ماسک تصفیه کننده هوا

تامین اکسیژن مورد نیاز فرد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ماسک تصفیه کننده هوا قادر است اکسیژن مورد نیاز را در حین اطفا حریق در اختیار آتش‌نشانان قرار دهد.

  • کپسول آتش‌نشانی

از دیگر تجهیزات آتش‌نشانی فردی می‌توان به کپسول آتش‌نشانی اشاره کرد. کپسول آتش‌نشانی پودر، کف، آب، گاز و CO2 نمونه‌هایی از کپسول آتش‌نشانی هستند.

  • عینک

چشم‌ها جزو حساس‌ترین اعضای بدن بوده و محافظت از آنها بسیار ضروری است. عینک‌های مخصوص آتش‌نشانی از چشم‌ها در برابر اشیا نوک تیز، مواد اسیدی و خطرناک محافظت می‌کنند.

2ـ تجهیزات آتش نشانی صنعتی  Industrial Protective Equipments

محیط‌های صنعتی همانند کارخانجات، پتروشیمی و انبارها نیز همانند دیگر مکان‌ها در معرض آتش‌سوزی قرار دارند. وجود مواد خطرناک، مواد شیمیایی، مواد اشتعال‌زا و دمای بالا از دلایل ایجاد آتش‌سوزی در اماکن صنعتی است. به تجهیزات و ابزارهایی که برای اطفا حریق در چنین محیط‌هایی استفاده می‌شود، تجهیزات آتش‌نشانی صنعتی می‌گویند. این تجهیزات توانایی اطفا حریق در محیط‌های صنعتی را دارند و تمام آتش‌نشانان باید  نحوه کار و استفاده از این تجهیزات را یاد بگیرند. تجهیزات آتش‌نشانی صنعتی به صورت زیر است:

  • توپ اطفا حریق

یکی از تجهیزات اطفا حریق صنعتی گوی اطفا حریق بوده که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گوی محتوی پودری بوده که انداختن آن در آتش به اطفا حریق کمک می‌کند.  از مزایای گوی اطفا حریق می‌توان به وزن سبک و کاربری آسان آن اشاره کرد.

  • جعبه آتش‌نشانی

از دیگر تجهیزات آتش‌نشانی صنعتی می‌توان به جعبه آتش‌نشانی اشاره کرد. این جعبه محفظه توخالی بوده که محلی برای نصب انواع تجهیزات اطفا حریق است.  جعبه  آتش‌نشانی در انواع مختلفی از جمله تک درب، دو درب، روکار، توکار و دو طبقه موجود است. همچنین برای ساخت جعبه‌های آتش‌نشانی از متریالی همچون فولاد، استیل، کروم و فایبرگلاس استفاده می‌شود.

  • شیلنگ‌ آتش‌نشانی

شیلنگ‌ آتش‌نشانی در ابعاد و قطرهای متنوعی در بازار موجود بوده و قادر است فشارهای بسیار بالا را تحمل کند. آب و سایر مواد ضد حریقی که از درون شیلنگ‌ آتش‌نشانی به سمت آتش می‌روند فشار بالایی دارند که شیلنگ‌ به خوبی آن را تحمل می‌کند. این وسیله قابلیت اتصال به ماشین آتش‌نشانی و شیر آتش‌نشانی را دارد.

  • شیر هیدرانت

شیر آتش‌نشانی در محیط‌های پر رفت و آمد نصب شده و دارای دو نوع ایستاده و زمینی یا دفنی است. محل نصب شیر هیدرانت آتش‌نشانی بر روی زمین بوده و شیر آتش‌نشانی زمینی یا دفنی را در زیر زمین (مناطق کم عمق) نصب می‌کنند. این وسیله در پیاده‌روها و خیابان نصب شده و عملیات اطفا حریق را با استفاده از آب انجام می‌دهد.

  • کوپلینگ

کوپلینگ آتش‌نشانی یا گیرنده‌های آلومینیومی شیلنگ آتش‌نشانی را به ابزارهای مختلف همچون ماشین‌های آتش‌نشانی و شیر‌های آتش‌نشانی متصل می‌کنند.

  • مانیتور

مانیتور آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین تجهیزات آتش‌نشانی صنعتی بوده که از آن برای پرتاب ناگهانی حجم زیادی از آب جهت اطفا حریق استفاده می‌شود. به مانیتورهای آتش‌نشانی تفنگ‌های آبپاش نیز می‌گویند‌.

  • اسپرینکلر

از تجهیزات اطفا حریق اتوماتیک اسپرینکلرها هستند که به آنها آبپاش‌های سقفی نیز می‌گویند. این وسایل در صورت تشخیص آتش آب را به صورت خودکار و اتوماتیک خارج می‌کنند. اسپرینکلر بالازن، پایین زن و مخفی نمونه‌هایی از این وسیله هستند.

  • قرقره هوزریل

از هوزریل‌ها برای خاموش کردن آتش در مکان‌های سربسته‌ استفاده می‌شود. ‌این وسیله جهت اطفا حریق از آب استفاده می‌کند. جهت نگهداری و استفاده راحت‌تر از شیلنگ‌ آتش‌نشانی می‌توانید از هوزریل‌ استفاده کنید.

  • بوستر پمپ اتش‌نشانی

بوستر پمپ آتش‌نشانی از وسایل بسیار مهم تجهیزات آتش‌تشانی صنعتی است. این وسیله از دو یا چند پمپ تشکیل شده که وظیفه آن افزایش فشار آب برای اطفا حریق است. وجود بوستر پمپ برای تجهیزاتی که از آب برای اطفا حریق استفاده می‌کنند، لازم و ضروری است.

  • کپسول آتش‌نشانی

یکی از متداول‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات آتش‌نشانی که در محیط‌های صنعتی وجود دارد، کپسول‌های آتش‌نشانی هستند. این کپسول‌ها به روش‌های  مختلفی از جمله مواد شیمیایی خشک، دی اکسید کربن و کف برای اطفا حریق استفاده می‌کنند.

  • دستگاه تنفس

در هنگام آتش‌سوزی اکسیژن محیط به شدت کاهش می‌یابد و تنفس برای افراد بسیار سخت است. دستگاه‌های تنفس و یا ماسک‌های تصفیه کننده هوا از تجهیزات ضروری در اماکن صنعتی هستند.

  • دستگاه‌های کف ساز

یکی از راه‌های خاموش کردن آتش فوم یا کف است. از دستگاه‌های کف ساز برای اطفا حریق با کف و فوم استفاده می‌شود.

  • اتصالات آتش‌نشانی

از اتصالات آتش‌نشانی به منظور اتصال تجهیزات آتش‌نشانی استفاده می‌شود. با کمک این تجهیزات می‌توانید آب را به محل حادثه ببرید و آتش را خاموش کنید. سه راهی، زانویی، انواع تبدیل و … از اتصالات آتش‌نشانی هستند.

  • نازل‌ها

نازل‌های آتش‌نشانی در انواع مختلفی از جمله ساده، سه حالته و تفنگی در جنس‌های پلاستیک، برنز و آلومینیوم وجود دارند. وظیفه نازل‌ها هدایت آب و یا فوم به سمت حریق است.

  • خودروی لوله کشی

خودروی لوله کشی مجهز به لوازم مختلفی برای آبرسانی جهت اطفا حریق شده است. از این وسیله در عملیات آتش‌نشانی سبک استفاده می‌شود‌.

  • خودروی تانکر آب

ظرفیت خودرو تانکر آب برای نگه‌داری آب بسیار زیاد است و از آن در عملیات آتش‌نشانی بزرگ استفاده می‌شود.

  • خودروی نجات

وجود خودروی نجات در عملیات اطفا حریق بسیار ضروری است. این خودرو دارای تجهیزات تخصصی و سبکی بوده که وظیفه آن نجات جان افراد آسیب دیده است.

برای مشاوره و خرید تجهیزات آتش نشانی ب اما در ارتباط باشید

تلفن: 02133500154 |  02133500469  | 09013740116  | 09126081171

ارائه دهنده برترین خدمات ایمنی، آتش نشانی و آزمایشگاه در تهران فروش تجهیزات اعلام و اطفای حریق، کپسول های آتش نشانی
شارژ کپسول آتش نشانی، شارژ خاموش کننده آتش نشانی، اعلام حریق، اطفاء حریق،شات پلاست، تست هیدرواستاتیک

انواع ایستگاه‌های آتش‌نشانی

سازمان آتش‌نشانی یکی از مهم‌ترین سازمان‌های موجود در کشور بوده که وظیفه آن حفاظت از جان افراد است. این سازمان علاوه بر اطفا حریق، بر هر گونه خطری که جان انسان‌ها را تهدید کند، نظارت دارد. از جمله وظایف سازمان آتش‌نشانی می‌توان به نجات افراد گرفتار در زیر آوار، هنگام زلزله و … اشاره کرد. عواملی همچون منطقه فعالیت، وظیفه پرسنل و تجهیزات در دسترس سبب شده ایستگاه‌های آتش‌نشانی متفاوتی در سراسر کشور به وجود آید. از جمله:

1ـ ایستگاه حریق

در ایستگاه حریق یا تک منظوره تجهیزات تخصصی و لازم به منظور اطفا حریق وجود دارد. از جمله تجهیزات آتش‌نشانی موجود در این سازمان‌ها می‌توان به تمامی تجهیزات پیشرفته اطفا حریق، خودروهای آتش‌نشانی و تانکرهای آب اشاره کرد. آتش‌نشانانی که در این ایستگاه‌ها فعالیت می‌کنند، در کلیه ساعات شبانه روز آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

2ـ ایستگاه حریق و نجات

در ایستگاه‌های حریق نجات یا دو منظوره علاوه بر کلیه تجهیزات آتش‌نشانی وسایل و خودروهای زیادی برای نجات جان افراد در اثر حوادث مختلف وجود دارد. از تجهیزات موجود در این ایستگاه می‌توان به جرثقیل، بیل مکانیکی، لودر، بالابر و … اشاره کرد.‌ این سازمان‌ها علاوه بر اطفا حریق جان افراد را هنگام ریزش آوار، سیل، زلزله و سایر حوادث نجات می‌دهند.

3ـ ایستگاه پشتیبانی

تامین نیازهای امدادرسانی منطقه بر عهده ایستگاه پشتیبانی یا ایستگاه سه منظوره است. از وظایف این ایستگاه می‌توان به اطفا حریق، امداد و نجات دریایی و امداد و نجات زمینی اشاره کرد.

تجهیزات آتش‌نشانی لازم در ساختمان‌ها

آتش‌سوزی در ساختمان‌ها سالانه جان بسیاری از افراد را می‌گیرد. پدیده‌های طبیعی مانند صاعقه، استفاده نادرست از فندک و کبریت در آشپزی، اتصالات برق، اتش سوزی عمدی در اثر خودکشی و یا مردم آزاری و استفاده نادرست از سیگار از جمله مواردیست که سبب آتش‌سوزی در ساختمان‌ها می‌شود.

در چنین شرایطی وجود تجهیزات اطفا حریق در ساختمان‌‌ها بسیار ضروری است. از جمله تجهیزات آتش‌نشانی کاربردی در ساختمان‌ها می‌توان به سیستم اعلام حریق، کپسول آتش‌نشانی، پمپ‌های آتش‌نشانی، سیستم اطفا حریق و جعبه آتش‌تشانی اشاره کرد.

تجهیزات آتش‌نشانی لازم در خودروها

بسیار دیده شده که خودروها در اثر عوامل مختلفی همچون داغ کردن موتور، نشت مایعات در سیستم سوخت‌رسانی، تصادف، آتش سوزی‌های عمدی و …  دچار سانحه آتش‌سوزی می‌شوند. در چنین مواقعی وجود یک کپسول آتش‌نشانی می‌تواند با اطفا حریق جان شما و سرنشینان را از این سانحه نجات دهد.

 خرید تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی از ماهان گستر همگام

ماهان گستر همگام یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین مجموعه‌های عرضه کننده انواع تجهیزات آتش‌نشانی، تجهیزات حفاظت فردی و تجهیزات آتش‌نشانی صنعتی است. این مجموعه در زمینه تولید، فروش و تعمیر انواع تجهیزات امداد و آتش‌نشانی فعالیت می‌کند. تجهیزات ایمنی آتش‌نشانی در  این مجموعه توسط تیم متخصص و با تجربه اطفا پارس صنعت تولید می‌شود‌. از مزیت خرید تجهیزات آتش‌نشانی از ماهان گستر همگام می‌توان به کیفیت بالای محصولات، ارائه فاکتور رسمی، تحویل به موقع و قیمت مناسب اشاره کرد.

از دیگر محصولات موجود در مجموعه ماهان گستر همگام می‌توان به کپسول آتش‌نشانی CO2، کپسول آتش‌نشانی آب و گاز، کپسول آتش‌نشانی پودر و گاز، کپسول آتش‌نشانی بیوورسال و کپسول آتش‌نشانی 6ABC اشاره کرد. اگر قصد خرید انواع تجهیزات آتش‌نشانی در برترین کیفیت با مناسب‌ترین قیمت را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از سایت ماهان گستر همگام است.

برای مشاوره و خرید تجهیزات آتش نشانی ب اما در ارتباط باشید

تلفن: 02133500154 |  02133500469  | 09013740116  | 09126081171

ارائه دهنده برترین خدمات ایمنی، آتش نشانی و آزمایشگاه در تهران فروش تجهیزات اعلام و اطفای حریق، کپسول های آتش نشانی
شارژ کپسول آتش نشانی، شارژ خاموش کننده آتش نشانی، اعلام حریق، اطفاء حریق،شات پلاست، تست هیدرواستاتیک

کلام آخر

آتش‌سوزی یکی از خطرناک‌ترین حوادث طبیعی بوده که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. برای اینکه تلفات ناشی از آتش‌سوزی به حداقل خود برسد، باید در لحظات اولیه کنترل شود. از این رو وجود تجهیزات اطفا حریق در تمام مکان‌های سر باز و سربسته بسیار ضروری است. تمام آتش‌نشانان در عملیات اطفا حریق باید از تجهیزات ایمنی حفاظت فردی مانند کلاه، کفش، لباس و … استفاده کنند. کپسول آتش‌نشانی، اسپرینکلر، شیر هیدرانت، کوپلینگ و … از تجهیزات آتش‌نشانی صنعتی هستند.

سوالات متداول

 انواع ایستگاه­های آتشنشانی کدامند؟

ایستگاه حریق و ایستگاه حریق و نجات و ایستگاه پشتیبانی.

تجهیزات حفاظت فردی چه کاربردی دارند؟

از این تجهیزات علاوه بر حفاظت از اپراتور در اطفا حریق در صنعت ساختمان‌سازی و کارخانجات کار با مواد شیمیایی استفاده می‌شود.

چرا باید از سیستم اعلام حریق استفاده کنیم؟

سیستم‌های اعلام حریق نسبت به وجود هر گونه دود و گرما در محیط  واکنش نشان داده و آتش‌سوزی را در ثانیه‌های اول تشخیص می‌دهند، بنابراین تلفات جانی ناشی از حریق را کاهش می‌دهند.