شارژ انواع کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی

بسیاری از افراد پس از خرید کپسول آتش نشانی، به دلیل نداشتن اطلاعات کافی نسبت به نگهداری و شارژ کپسول آتش نشانی، این وسیله مهم را به حال خود رها می‌کنند. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که این خاموش کننده‌های کوچک اما کاربردی نمی‌توانند نسبت به اطفا حریق موثر واقع شوند، چرا که در بسیاری از موارد آن‌ها شارژ نشده‌اند. برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند در وقوع آتش سوزی، هر فردی که نسبت به خرید کپسول آتش نشانی اقدام می‌کند، باید در دوره‌های مشخص نسبت به شارژ آن نیز اقدامات لازم را انجام بدهد.

 

خرید کپسول آتش نشانی

کپسول‌های آتش نشانی متناسب با انواع حریق‌ها تولید می‌شوند. طبق قوانین جهانی برای آتش سوزی‌ها کلاسی تعریف شده است تا استفاده از مواد اطفا کننده مناسب برای آتش‌ نشان‌ها آسان‌تر باشد. حریق می‌تواند کلاس A یعنی سوختن جامدات باشد، کلاس B آتش سوزی مایعات قابل اشتعال، کلاس C آتش سوزی‌های گازهای قابل اشتعال، آتش‌ سوزی‌های کلاس D حریق مرتبط با فلزات قابل اشتعال، کلاس E آتش سوزی‌های تجهیزات الکترونیکی و برق، حریق کلاس F مرتبط با روغن‌های خوراکی است.

برای مهار هر یک از این آتش سوزی‌ها، کپسول‌های آتش ‌نشانی مخصوصی تعریف شده‌اند تا اطفاء حریق به درستی و در زمان کوتاه انجام شود. از جمله کپسول‌های آتش نشانی می‌توان به کپسول‌های پودر و گاز، کپسول‌های آب و گاز، کپسول‎های بیوورسال و کپسول‌های آتش نشانی CO2 اشاره کرد.

زمانی که اقدام به خرید کپسول آتش نشانی می‌کنید، باید سه موضوع مهم را در نظر بگیرید. کپسول آتش نشانی مورد نظر باید در چه فواصلی بررسی شود؟ کپسول آتش نشانی مورد نظر چه زمانی باید شارژ شود؟ کپسول آتش نشانی مورد نظر چگونه باید شارژ شود؟

بررسی دوره‌ای کپسول آتش نشانی

برای جلوگیری از هر گونه نشت و شناسایی آن در کپسول، برای اطلاع از میزان فشار کپسول، معمولاً طبق استانداردهای لحاظ شده هر ماه، ۶ ماه، ۱۲ ماه یک بار، باید بررسی‌های دوره‌ای کپسول انجام شود.

 

بررسی ماهانه

اگر بر روی کپسول فشارسنج نصب شده است به طور ماهانه آن را چک کنید. اگر کپسول از نوع پودری است باید آن را برعکس کرده و با تکان دادن مانع از رسوب پودر در کپسول شوید. در برخی از موارد پودرهایی که در کپسول استفاده شده اند، جنس مرغوبی ندارند و امکان کلوخه شدن آن‌ها وجود دارد، با تکان دادن کپسول مانع از کلوخه شدن پودر می‌شوید. بررسی قطعات از جمله شلنگ و اهرم نیز خالی از لطف نخواهد بود.

 

بررسی ۶ ماهه

پس از گذشت ۶ ماه از خرید کپسول باید آن را وزن کنید. اگر وزن کپسول تا ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است، باید به نشتی در کپسول شک کنید. با مراجعه به مراکز معتبر تست هیدرو استاتیک انجام می‌شود. اگر نشتی تایید شود، باید کپسول جدیدی را خریداری کنید چرا که امکان تعمیر کپسول وجود ندارد. اما اگر نشتی تایید نشد، احتمال دارد به دلایل شرایط محیطی فشار کپسول کم شده است که در این صورت باید کپسول مجددا شارژ شود.

 

بررسی سالیانه

پس از گذشت یک سال تمام ارزیابی‌ها و بررسی‌ها مجددا باید بر روی کپسول اعمال شود. در صورت هر گونه کاهش فشار، مشاهده فرو رفتگی، زنگ زدگی، خوردگی و آسیب باید اقدامات لازم را انجام دهید.

 

نکات شارژ کپسول آتش نشانی

شارژ کپسول آتش نشانی
شارژ کپسول آتش نشانی

بسیاری از افراد در این تصور هستند که کپسول آتش نشانی باید به طور کامل تخلیه شود، سپس نسبت به شارژ آن اقدام کنند. اما تنها در این مورد نیست که برای شارژ کپسول آتش نشانی باید اقدامات لازم انجام شود.

بلافاصله پس از استفاده از کپسول، حتی اگر میزان کمی از محتویات آن استفاده شده است، باید نسبت به شارژ آن اقدامات انجام شود. حتی اگر کپسول به طور تصادفی یک یا چند ثانیه تخلیه شده است، به دلیل کاهش فشار داخلی باید دوباره شارژ شود.

در طول عمر کپسول امکان نشت‌های ریز و کوچک وجود دارد که می‌توانند فشار داخلی کپسول را کاهش دهند که این موضوع، شارژ مجدد کپسول را ضروری می‌کند. حتی بدون استفاده از کپسول امکان کاهش فشار وجود دارد، عواملی همچون شرایط آب و هوایی، ضربه و یا نگهداری در محیط نامناسب، می‌توانند در کاهش فشار کپسول نقش داشته باشند. شارژ کپسول در موقع مناسب این تضمین را می‌دهد که در صورت نیاز به استفاده از آن، قدرت خاموش‌کنندگی بالایی خواهد داشت.

 

بهترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی

شات بلاست تست هیدرواستاتیک

با تنها خرید کپسول آتش نشانی نمی‌توانید، ایمنی لازم را برای اطفا حریق فراهم کنید. باید کپسول به طور دوره‌ای بررسی و شارژ شود تا در زمان لازم بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. اگر شارژ کپسول در زمان مناسب انجام نشود، می‌تواند منجر به آسیب‌های جبران ناپذیری شود. با توجه به اهمیت استفاده از کپسول، بهترین زمان شارژ کپسول آتش نشانی، یک بار در سال است.

 

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول‌های آتش نشانی باید هر 6 ماه مورد بررسی قرار بگیرند. در حین بررسی، آزمایش هیدرواستاتیک نیز برای خاموش کننده‌ها انجام می‌شود. شرکت ماهان گستر همگام با مجوز و تاییدیه سازمان آتش نشانی تهران، با برخورداری از تجهیزات کامل و دانش به روز، خدمات مربوط به کپسول‌های آتش نشانی را با استانداردهای لازم ارائه می‌دهد. جهت دریافت لیست شرکت‏های حمل و نقل شارژ کپسول آتش نشانی نیز می‎توانید با کارشناسان در تماس باشید.

فرآیند شارژ مجدد کپسول آتش نشانی

بررسی محتویات

کپسول‌های آتش نشانی می‌توانند در انواع مختلفی تولید شوند که هر یک برای اطفاء حریق مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین محتویات داخل کپسول‌ها متفاوت است و شارژ آن‌ها نیز تفاوت‌هایی دارد.

بر روی کپسول‌های آتش نشانی برچسبی وجود دارد که اطلاعات کاملی را در خصوص نوع کپسول عنوان کرده است. به راحتی از این طریق نوع کپسول مشخص می‌شود. اگر به هر دلیلی برچسب اطلاعات از روی کپسول جدا شده باشد و شما فراموش کرده باشید که نوع کپسول چیست، بهتر است به فکر خرید یک کپسول جدید باشید. اگر کپسول با یک ماده اشتباه پر شود می‌تواند خطر آفرین باشد. پس از بررسی محتویات کپسول و مشخص شدن نوع آن، تکنسین عملیات شارژ کپسول را انجام می‌دهد.

 

تخلیه کامل

حتی اگر کپسول را استفاده نکرده‌اید و محتویات آن کاملاً دست نخورده باقی مانده است و یا اگر برای اطفا حریق به میزان کمی از محتویات کپسول استفاده کرده‌اید، در هر صورت محتویات کپسول باید به صورت کامل تخلیه شود. تخلیه کپسول کار آسانی است کافیست ضامن کپسول را جدا کرده و اجازه دهید محتویات کپسول به سمت بیرون خارج شود.

 

بررسی ظاهری

پس از تخلیه محتویات کپسول، از نظر بصری سیلندر باید مورد بررسی قرار بگیرد. اگر علائم زنگ زدگی، خوردگی یا فرورفتگی در بدنه سیلندر مشاهده شود، باید کپسول را تعویض کنید.

کپسول آتش نشانی باید کاملاً تمیز و تمام ناخالصی‌هایی که در کپسول و قطعات دیگر وجود دارد از بین برود. قطعات کپسول همچون اهرم یا شیلنگ اگر دچار آسیب شده اند، باید آن‌ها را تعویض کنید. تمام قطعات کپسول از جمله شیر و متعلقات آن باز می‌شوند و با تمیز کردن و جداسازی رسوبات با ابزارهای به خصوص، دوباره نصب می‌شوند.

 

انجام تست هیدرواستاتیک

تست هیدرواستاتیک
تست هیدرواستاتیک

تست هیدرواستاتیک به این صورت انجام می‌شود که پس از تخلیه کامل کپسول، از طریق یک مایع که می‌تواند آب باشد، داخل محفظه را پر می‌کنند. ظرفیت کپسول تا جایی پر می‌شود که فشارسنج ظرفیت دقیق را نشان دهد. سپس شیر کپسول را کامل بسته و اجازه می‌دهند، زمان بگذرد.

پس از گذشت زمان مجدداً فشار کپسول را اندازه‌گیری می‌کنند، اگر فشار کپسول کاهش پیدا کرده باشد، نشان دهنده سوراخ یا درز در بدنه کپسول است که در این صورت کپسول باید تعویض شود. اما اگر میزان فشار ثانویه با میزان فشار اولیه برابری کند، بدنه کپسول سالم است و عملیات شارژ کپسول آتش نشانی توسط تکنسین انجام می‌شود. قطعاً از طریق بررسی ظاهری نمی‌توان سوراخ یا درز را بر روی بدنه کپسول تشخیص داد.

 

پر کردن سیلندر با مواد پودری

سیلندر باید با یک عامل خاموش کننده اطفاء حریق که می‌تواند مواد پودری باشد، پر شود. بر روی یک ترازو اقدام به پر کردن کپسول می‌کنند، تا زمانی مرحله پر کردن را ادامه می‌دهند که وزن دقیق را ترازو نشان دهد.

 

پر کردن سیلندر با گاز ازت

پس از اضافه کردن مواد پودری داخل کپسول، اینک مرحله تزریق گاز ازت است که با یک شیلنگ و کپسول گاز ازت، این مرحله نیز انجام می‌شود. در مرحله پر کردن گاز، شیر را بر روی کپسول نصب می‌کنند و با سفت کردن و مهروموم آن، مرحله تزریق گاز ازت را انجام می‌دهند.

برای جلوگیری از هرگونه خطر و آسیب، کپسول را در یک محفظه قرار داده و با اتصال یک شلنگ به کپسول بزرگ ازت و اتصال سر دیگر شیلنگ به کپسول آتش نشانی، عملیات انتقال گاز ازت انجام می‌شود. با توجه به فشارسنجی که بر روی کپسول قرار دارد به اندازه‌ای گاز داخل می‌شود که فشار کپسول به سطح مناسب برسد. سپس شیلنگ را از کپسول آتش نشانی جدا می‌کنند.

 

مهروموم کپسول

پس از پر شدن کامل کپسول، تست نشتی انجام، شلنگ نصب و کپسول وزن کشی می‌شود. اگر وزن کپسول با توجه به اطلاعاتی که بر روی آن درج شده است، صحیح باشد، عملیات شارژ کپسول آتش نشانی با موفقیت انجام شده است. با ایجاد یک مهر و موم جدید کپسول آماده استفاده مجدد خواهد بود.

 

انتخاب مواد درجه یک برای شارژ کپسول

هر یک از کپسول‌ها می‌توانند از پودر، فوم و یا آب همراه با گاز پر شوند. تنها در مراکز معتبر این اطمینان وجود که از مواد اولیه مرغوب استفاده می‌شود. پودر و فوم‌ها با درجه کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند که بهتر است از مواد درجه یک برای شارژ کپسول آتش نشانی استفاده شود تا در حین استفاده از کپسول عملیات اطفا حریق با موفقیت انجام شود.

بررسی میزان فشار کپسول آتش نشانی

در طی بازرسی و چک کردن کپسول می‌توانید نسبت به میزان فشار کپسول اطلاعات دقیقی به دست آورید. عوامل محیطی یا آسیب می‌توانند باعث کاهش فشار در کپسول شوند. در صورت پایین بودن فشار کپسول، باید نسبت به شارژ کپسول اقدام شود.

نحوه بررسی فشار کپسول به این صورت است که یک فشارسنج بر روی کپسول نصب می‌شود که می‌تواند میزان شارژ را در وضعیت ‌عدم شارژ، شارژ کم و یا شارژ مناسب نشان دهد. اگر عقربه رنگ سبز را نشان دهد به این معناست که شارژ کپسول آتش نشانی دارای فشار کافی است، اگر به رنگ قرمز باشد به این معنا است که میزان فشار در کپسول کاهش پیدا کرده است.

 

اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

کپسول آتش نشانی همیشه باید آماده استفاده باشد. کپسول‌های آتش نشانی که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته است، فشار داخلی آن‌ها کاهش پیدا کرده است و یا بررسی دوره‌ای برای آن‌ها انجام نشده است، می‌توانند اموال و جان شما را به خطر بیندازند. آتش سوزی‌ها به گونه‌ای رخ می‌دهند که ثانیه به ثانیه به حجم آتش افزوده می‌شود و فرصت چندان زیادی برای پیدا کردن راه حل مناسب برای اطفا حریق نخواهید داشت.

با بررسی دوره‌ای و شارژ کپسول آتش نشانی به موقع دیگر نگران نخواهد بود و در موارد اضطراری به راحتی می‌توانید بر روی کپسول آتش نشانی حساب باز کنید. پس، برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناخوشایند شارژ کپسول را لیست برنامه‌های خود قرار دهید. اگر مدیریت ساختمان را بر عهده دارید یا مسئولیت رسیدگی به کپسول‌های آتش نشانی در محیط کار بر عهده شماست، غفلت نکرده و همین امروز نسبت به شارژ کپسول اقدام کنید.

 

شارژ کپسول آتش نشانی CO2

کپسول آتش نشانی CO2 را باید هر ۶ ماه چک و هر سال شارژ کنید. کپسول را باید از نظر موقعیت مکانی و وضعیت بدنه مورد بررسی قرار دهید و با وزن کردن، نیاز کپسول به شارژ را مشخص کنید. کپسول‌های آتش‌ نشانی  CO2 اگر به طور طولانی مدت استفاده نشوند و یا حتی مقدار کمی از محتویات کپسول استفاده شود، باید مورد بررسی و تست قرار گرفته و برای شارژ آن اقدام کنید.

 

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی CO2

ردیف

شرح کالا

قیمت (ریال)

1 1 کیلوگرمی CO2 641.850
2 2 کیلوگرمی CO2 986,700
3 3 کیلوگرمی CO2 1.207,800
4 4 کیلوگرمی CO2 1.453,650
5 5 کیلوگرمی CO2 1.638.450
6 6 کیلوگرمی CO2 2.054.250
7 10 کیلوگرمی CO2 3.570.600
8 12 کیلوگرمی CO2 3.570.600
9 30 کیلوگرمی CO2 7.474.500
10 6 لیتری آب و گاز 1.650.000
11 10 لیتری آب و گاز 1.980.000
12 50 لیتری آب و گاز 5.775.000

شارژ کپسول آتش نشانی CO2 توسط شرکت ماهان گستر همگام در کارگاه‏های مجهز به دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌شود. قیمت شارژ این کپسول‌ها طبق قیمت مصوب در نظر گرفته شده است.

 

زمان شارژ کپسول آتش نشانی  CO2

کپسول‌های آتش‌ نشانی در انواع مختلفی تولید می‌شوند که شارژ آن‌ها نیز تفاوت‌هایی دارد. اگر کپسول آتش نشانی CO2 را خریداری کرده‌اید، باید هر ۶ ماه یک بار آن را مورد بررسی قرار دهید و سالی یک بار نسبت به شارژ آن اقدام کنید. اگر در زمان بررسی و چک کردن کپسول شارژ آن کاهش پیدا کرده است باید نسبت به شارژ آن اقدام کنید. به طور ماهانه باید از نظر موقعیت مکانی و وضعیت بدنه کپسول مورد بررسی قرار گیرد.

این امکان وجود دارد که با گذشت زمان، کپسول کاهش وزن پیدا کند، هر شش ماه با وزن کردن کپسول، اگر کاهش وزن مشاهده شد، باید نسبت به شارژ آن اقدام شود. به طور سالانه نیز بازرسی و شارژ باید انجام شود.

 

شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز به این صورت است که ابتدا باید فشار داخل کپسول کاهش پیدا کرده و محتویات آن تخلیه شود. شیر تخلیه باز شده و دریچه تمیز شود، تکنسین درام را از داخل و خارج مورد بررسی قرار می‌دهد، سوپاپ مونتاژ می‌شود و دوباره بر روی سیلندر نصب می‌شود.

با توجه به دستورالعملی که بر روی کپسول وجود دارد، آن را با مواد خاموش کننده که می‌تواند دی اکسید کربن، مواد شیمیایی خشک، مواد شیمیایی مرطوب، آب و غیره باشد، پر می‌کنند، تا اندازه‌ای محتویات داخل کپسول وارد می‌شود که فشارسنج شارژ کامل را نشان دهد. سپس تست نشتی انجام، شلنگ نصب، کپسول وزن کشی می‌شود. در صورت تایید همه موارد، مهروموم جدید بر روی کپسول نصب و آماده ارسال می‌شود.

 

قیمت شارژ کپسول آتش و نشانی پودر و گاز

ردیف

شرح کالا

قیمت (ریال)

1  1 کیلوگرمی پودری 808.500
2  2 کیلوگرمی پودری 1.168.200
3  3 کیلوگرمی پودری 1.633,500
4  4 کیلوگرمی پودری 2.125.200
5 6 کیلوگرمی پودری 2،950،200
6 12 کیلوگرمی پودری 4,844,400
7 25 کیلوگرمی پودری 10,048,500
8 50 کیلوگرمی پودری 19,305,000
9 100 کیلوگرمی پودری 34,650,000
10 250 کیلوگرمی پودری 78,045,000

گازهای مجاز و پاک: FE36,FM200,IG50,IG55 می باشد.

کپسول آتش ‌نشانی پودر و گاز از نوع درزدار است که باید هر سال نسبت به شارژ آن اقدام شود. پس از هر بار تعویض شارژ، باید تاریخ تعویض بر روی سیلندر درج شود تا تاریخ بعدی برای ارسال کپسول مشخص شود. توصیه می‌شود به صورت ماهانه قطعات کپسول آتش ‌نشانی از جمله بدنه، مهره‌ها و کارتریج را به طور کامل بررسی و بازرسی کنید. قیمت شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز با توجه به ابعاد مخزن می‌تواند متغیر باشد.

 

زمان شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز

در این کپسول‌ها از پودرهای مخصوصی استفاده شده است که برای اطفا حریق‌های خاصی به کار می‌رود. به طور کلی کپسول‌های آتش‌نشانی پودر و گاز را پس از هر بار استفاده باید مجدداً شارژ کنید. حتی اگر محتویات داخل کپسول به طور کامل تخلیه نشده باشند، باید نسبت به شارژ آن اقدام کنید.

اگر محتویات داخل کپسول نیمه باشد، خلاء کم باعث می‌شود فشار در کپسول کاهش پیدا کند، در نتیجه مانع از عملکرد صحیح کپسول خواهد شد. با توجه به بازرسی مطابق با NFPA Code 10 و دستورالعمل‎های خدمات سازنده باید نسبت به شارژ دوره‌ای کپسول اقدام شود. این کپسول‌ها باید هر ۶ ماه یک بار بررسی و هر سال نسبت به شارژ آن اقدام شود.

جدول مشخصات شارژ کپسول آتش نشانی

نوع خاموش کننده اتش 1kg 2kg 3kg 4kg 6kg 12kg 25kg 50kg
ارتفاع سیلندر (cm) 23 30 34 35 45 54 45 75
قطر سیلندر (cm) 10 12 12 15 15 19 30 30
وزن سیلندر خالی (kg) 0.62 1.5 1.5 2.5 3 4.3 14 20
وزن سیلندر پر (kg) 1.7 3.5 4.5 6.5 8.5 16.5 34 60
فشار کاری (bar) 17 17 17 17 17 17 17 17
فشار آزمون (bar) 34 34 34 34 34 34 34 34

 

 

خدمات شارژ کپسول آتش نشانی ماهان گستر همگام

ممکن است بتوانید بررسی‌های اولیه برای کپسول را انجام دهید اما شارژ کپسول آتش نشانی گرچه ممکن است در ظاهر کار آسانی باشد، اما باید توسط افراد متخصص انجام شود، چرا که هرگونه سهل انگاری و یا عدم دقت در فرایند شارژ کپسول، می‌تواند منجر به مشکلاتی در استفاده کپسول شود. بنابراین جهت شارژ کپسول باید به مراکز معتبری که در این زمینه تخصص لازم را دارند مراجعه کنید.

شرکت ماهان گستر همگام، با ارائه فاکتور رسمی، تضمین می‌دهد که شارژ کپسول را به بهترین شکل ممکن، رعایت استانداردها، مواد درجه یک و کاملا اصولی از طریق تجهیزات مجهز، دانش روز و تکنسین‎های حرفه ای انجام می‌دهد. تعمیر و تعویض قطعات از دیگر خدماتی است که به هنگام شارژ کپسول ارائه خواهیم داد. شارژ تمامی کپسول‏های آب و گاز، پودر و گاز و دی اکسید کربن را در مراکز مهم و بزرگ از جمله تالارها، کارخانه‎ها، پمپ بنزین‎ها، مراکز تجاری، اداری و مسکونی و سایر سازمان‏ها و ساختمان‏ها در کمترین زمان ممکن انجام خواهیم داد.

در قسمت فروش، بسیاری از تجهیزات آتش نشانی از جمله کپسول آتش نشانی پودر و گاز، کپسول آتش نشانی آب و گاز، کپسول آتش نشانی بیوورسال، کپسول آتش نشانی ABC، کپسول آتش نشانی CO2 و ده‌ها لوازم و تجهیزات دیگر را با قیمت مناسب از برندهای معتبر به فروش می‌رسانیم.

شارژ کپسول آتش نشانی در نقاط مختلف تهران

شرکت ماهان گستر همگام برای رفاه حال خریداران کپسول آتش نشانی، خدمات خود را به صورت گسترده در شهر تهران از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب ارائه می‌دهد. می‌توانید برای دریافت مشاوره، خرید و ارسال کپسول آتش نشانی، شارژ و خدمات مرتبط با کپسول آتش نشانی، در تمام نقاط تهران از خدمات ما بهره‌مند شوید.

 

شارژ کپسول آتش نشانی در غرب تهران

اگر جزو ساکنین غرب تهران هستید، می‌توانید خدمات کاملی را برای شارژ کپسول آتش ‌نشانی ساختمان خود دریافت کنید. شارژ کپسول آتش نشانی از جمله خدماتی است که با انجام آن، این اطمینان حاصل می‌شود که در صورت نیاز، کپسول به درستی عمل می‌کند.

 

شارژ کپسول آتش نشانی در شرق تهران

توانسته‌ایم در شرق تهران نیز در زمینه فروش و ارسال کپسول آتش نشانی، سایر تجهیزات اعلام و اطفا حریق و البته شارژ کپسول آتش نشانی، خدمات خود را به طور قابل توجهی ارائه دهیم، تا آسایش ساکنین این منطقه را فراهم کنیم.

 

شارژ کپسول آتش نشانی در شمال تهران

اهمیت به ایمنی و امنیت در تمامی فضاها بسیار اهمیت دارد. در محیط کار یا محیط خانه، کپسول‌های آتش نشانی می‌توانند از وقوع هرگونه حادثه جلوگیری کنند. نصب کپسول آتش نشانی در کارخانه‌ها، هتل‌ها، کارگاه‌ها و بیمارستان‌ها اهمیت بسیاری دارد و توصیه می‌شود با هزینه سالانه جهت شارژ آن‌ها نیز کپسول‌های آتش نشانی را همیشه به طور آماده نگهداری کنید. در شمال تهران نیز توانسته‌ایم خدمات خود را در جهت فروش و ارسال کپسول آتش نشانی و سایر خدمات جانبی از جمله شارژ کپسول آتش‌ نشانی همراه با گارانتی و پشتیبانی ارائه دهیم.

 

شارژ کپسول آتش ‌نشانی در جنوب تهران

در جنوب شهر تهران شهرک‌های صنعتی بسیاری وجود دارد که هر یک از این شهرک‌ها دارای کارگاه‌ها و شرکت‌های متعددی هستند که هر یک به تجهیزات ایمنی قابل اطمینانی نیاز دارند. در این محدوده از شهر تهران نیز خدمات فروش و ارسال کپسول آتش نشانی و البته شارژ کپسول آتش نشانی را در تمامی کارگاه‌های صنعتی و حتی ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری نیز ارائه می‌دهیم.

شارژ کپسول آتش نشانی

 

قیمت شارژ کپسول آتش نشانی

به طور کلی قیمت شارژ کپسول‌های آتش نشانی با توجه به نوع مواد داخلی آن‌ها متفاوت است، به طور مثال قیمت شارژ کپسول آتش نشانی پودر و گاز، آب و گاز و دی اکسید کربن با یکدیگر متفاوت خواهد بود. قیمت شارژ هر یک از کپسول‌های آتش نشانی معمولا در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات یکسان است، چرا که از سوی اتحادیه نرخ مصوب برای شارژ آنها در نظر گرفته شده است.

برخی از فاکتورها می‌توانند عامل افزایش قیمت شارژ کپسول شوند. از فاکتورهای مهم می‌توان به نوع مواد پر کننده، میزان ظرفیت کپسول و تعویض قطعات جانبی اشاره کرد. قطعاً کپسول‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند، باید از مواد بیشتری استفاده کرد، در نتیجه هزینه شارژ افزایش پیدا می‌کند. اگر به هنگام بررسی کپسول، برخی از قطعات باید تعویض شوند، هزینه جداگانه‌ای را باید برای این قطعات پرداخت کنید.

موادی که داخل کپسول‌ها استفاده می‌شوند، به دلیل اینکه از برندهای مختلفی هستند، می‌توانند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند.

مشاوره و خدمات آتش نشانی,تاسیسات و ایمنی,فروش تجهیزات آتش نشانی تهران

سخن پایانی

اگر برای مقابله با آتش سوزی، اقدام به خرید کپسول آتش نشانی کرده اید، به شما تبریک می‎گوییم که برای ایمنی و امنیت فضای زندگی و محل کار خود اهمیت قائل هستید. اما تنها خرید کپسول آتش نشانی کافی نیست، باید به طور دوره ای کپسول‌ها را بررسی کرده و نسبت به شارژ آنها در موقع مناسب اقدام کنید. هزینه ای را برای شارژ باید پرداخت کنید، اما نسبت به خسارات ناشی از آتش سوزی، چندان قابل توجه نخواهد بود. با توجه به فرایند شارژ کپسول آتش نشانی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

سوالات متداول

  1. شارژ کپسول آتش نشانی در چه مناطقی انجام می‌شود؟

برای مناطقی که میزان رطوبت بیشتری وجود دارد، بهتر است هر ۶ ماه یک بار نسبت به شارژ کپسول اقدام شود. سختی هوا بر پودر داخل کپسول‌های آتش نشانی می‌تواند تاثیرگذار باشد. بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف زمان شارژ کپسول می‌تواند متفاوت باشد.

 

  1. چرا کپسول آتش نشانی به شارژ کردن نیاز دارد؟

 کپسول‌های آتش نشانی جزو تجهیزات مهم در ساختمان‌ها به شمار می‌آیند که در صورت عدم شارژ نمی‌توانند در زمان آتش‌ سوزی مفید واقع شوند.

 

  1. کپسول آتش نشانی هر چند وقت یک بار باید شارژ شود؟

معمولا کپسول‌های آتش نشانی هر ماه و هر ۶ ماه بررسی و هر ۱۲ ماه یکبار شارژ می‏شوند.

 

  1. هزینه حمل و نقل شارژ کپسول آتش نشانی به چه صورت است؟

هزینه شارژ کپسول آتش نشانی معمولاً در تمام شرکت‌ها یکسان است، در شرکت ماهان گستر همگام حمل و نقل رایگان است.

 

  1. قیمت شارژ کپسول آتش نشانی به چه صورت محاسبه می‌شود؟

 قیمت شارژ کپسول آتش نشانی با توجه به سیلندر،‌ مهره‏ها و کارتریج محاسبه می‏شود.

 

  1. آیا می‌توان خاموش کننده‌های قدیمی را شارژ کرد؟

اگر بدنه کپسول آسیب ندیده باشد، امکان شارژ مجدد آن وجود دارد.

 

  1. آیا امکان شارژ و تست در محل وجود دارد؟

خیر، به دلیل مسائل ایمنی باید شارژ و تست در فضاهای کاملاً ایمن انجام شود.

9 دیدگاه در شارژ کپسول آتش نشانی

  1. عرفان محمدی says:

    از خدمات شارژ کپسول آتش نشانی مجموعه‌ی شما بسیار راضی بودم
    در دفعات بعدی حتما با خودتون کار خواهیم کرد

  2. سعیدی says:

    سلام خیلی مقاله ی کاربردی در مورد شارژ کپسول آتش نشانی منتشر کردین لطفا قیمت شارژ کپسول آتش نشانی رو هم برام بفرستین

  3. امیری says:

    سلام وقتتون بخیر باشه ممنون بابت اطلاعات کاملی که درباره شارژ کپسول آتش نشانی دادید. بعد از هماهنگ سفارش شارژ کپسول آتش نشانی چه مدت زمان میبره تا انجام بشه ؟؟ امکان پرداخت چک هم هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *